תושבי שכונת נוף הטיילת בדרום מרכז נתניה, טוענים כי השטחים החומים המיועדים למבני ציבור, מיועדים בשכונה לצרכיו של הציבור הדתי במקום לשרת את כלל תושבי השכונה.
1 צפייה בגלריה
נוף הטיילת. "המצב אינו הגיוני"
נוף הטיילת. "המצב אינו הגיוני"
נוף הטיילת. "המצב אינו הגיוני"
(פרטי)
התושבים טוענים כי השטחים מוקצים לבתי כנסת או גני ילדים ממלכתיים דתיים. לטענתם, אין גן ילדים חילוני אחד בשכונה.
"המצב בשכונה לא הגיוני", אומר תושב השכונה, "זו שכונה עם אלפי תושבים ואין לציבור החילוני קרקע אחת. יש בתי כנסת, יש גנים ממלכתיים דתיים וגן ילדים בחינוך המיוחד, אבל אין גן ילדים חילוני אחד. יש לנו מעל מאה ילדים שצריכים גנים ממלכתיים חילוניים, אבל פשוט אין. שלא לדבר על בתי ספר או גני שעשועים. העירייה לא נותנת שום דבר לאזרח החילוני".
קראו עוד>>
"גידלתי כבר שלושה ילדים בשכונה", אומרת תושבת אחרת בשכונה, "כל השנים האלו הייתי צריכה לנסוע הלוך וחזור, שישה ימים בשבוע, כדי להביא את הילדים לגנים ולבתי הספר מחוץ לשכונה.
"כשהגענו לפה, היו שטחים חומים מבחינת התב"ע ושם היו צריכים להקים מבנים שהיו משרתים את כלל האוכלוסייה. מאז השטחים האלו הפכו או למגדלים, או לבתי כנסת והאוכלוסייה שגרה פה לא מקבלת כלום".
מהעירייה נמסר: "מינהל החינוך מקפיד לפתוח מסגרות חינוך בהתאם לצורך. לפני כשלוש שנים נבנה מקבץ של שלוש כיתות גן לטובת שכונת נוף הטיילת. טרם שיבוץ הילדים בגנים, נעשה משאל טלפוני בקרב כלל ההורים. רוב התושבים ביקשו חינוך ממלכתי דתי ולכן פתחה העירייה שתי כיתות גן למגמה זו. כיתת הגן השלישית יועדה לחינוך המיוחד.
"ההורים שביקשו חינוך ממלכתי שובצו לאזור השבעה הסמוך לשכונה. נכון להיום מספר הילדים שביקשו ממלכתי מונה 21 ילדים בלבד (בשלושת השנתונים) מה שלא מאפשר פתיחת גן".
לעדכונים: חדשות נתניה