המשנה לראש העיר ויו"ר ועדת החינוך אהרון אורגד, פנה לאחרונה לראש עיריית נתניה, במטרה להסדיר את מעמדו של בית הספר "אורות ישראל" הפועל לדבריו ללא סמל מוסד או היתר בסמוך לשטח פארק שלולית החורף, בו פרצה שריפה נרחבת בתחילת השבוע שעבר.
לדבריו של אורגד, ישנה סכנה אדירה בהפעלת מוסד חינוכי ללא אישורים, על אחת כמה וכמה באזור הסובל מהתלקחות והתפרצות של שריפות חוזרות ונשנות באזור שלולית החורף.
1 צפייה בגלריה
השריפה בפארק השלולית
השריפה בפארק השלולית
השריפה בפארק השלולית
(צילום: איתי נוי)
קראו גם:
"כידוע, בסמוך מאוד למתחם בו אירעה הדליקה פועלים בית הספר 'שלהבות חב"ד' ובית הספר 'אורות ישראל'. נמסר לי כי בהוראת קב"ט העירייה פונו תלמידי 'שלהבות חב"ד' מחשש לפגיעה בנפש ח"ו. ככל הידוע, גם תלמידי 'אורות ישראל' פונו וכן גנים באזור. תימרות העשן נראו למרחוק כולל בבית הספר 'אהרון דוידי' באגמים, ותחושות הסכנה והפחד ריחפו באוויר לצד העשן.
"יודגש כי בעוד 'שלהבות חב"ד' פועל באופן מאושר, הרי שביה"ס 'אורות ישראל' פועל ללא היתר בניה וללא 'סמל מוסד' של משרד החינוך, כפי שאפרט בהמשך. אני מצטמרר רק מהמחשבה שחלילה אחד התלמידים היה נפגע בדליקה זו, וברור לי כשמש בצהרי היום באיזו חקירה היו מסובכים כעת בכירי העירייה".
אורגד דרש במכתבו מהעירייה להסדיר את הנושא, והבקשה להיתר הגיעה לוועדה המקומית אתמול, שני - שבוע אחרי השריפה, ועברה ברוב קולות. הנושא עורר מחלוקת נרחבת וסערה במהלך ישיבת הוועדה, שהגיעה לטונים גבוהים. חברי המועצה ארז אבא, טלי מולנר וגרש פישמן הצביעו נגד הבקשה. כאמור הבקשה עברה ברוב קולות, ובית הספר קיבל היתר בניה להכשרה בדיעבד, כחודשיים לאחר שהוקם ללא היתר בסמוך לפארק השלולית.
"במידה ויתברר שהמבנה הוקם לא כדין ולא כחוק, אני אמשיך להביע את התנגדותי ואנקוט בכל פעולה חוקית בכדי לדאוג להריסת המבנה", אומר חבר המועצה ארז אבא. "ברצוני לציין שהצבעתי נגד מכיוון שהמבנה הוקם לא כחוק ולא בגלל ייעודו של המבנה. החוק שווה ותקף בשביל כולם".
"תהליך הקמת ביה"ס קודם. יש הכרה בצורך של משרד החינוך ומתן סמל מוסד, תקציבים ורק אז לדאוג להיתר בניה ולבינוי ולא להיפך כמו שקורה במקרה הזה", אומרת מנגד חברת המועצה טלי מולנר. "התהליך הזה פסול בעיני. מיקום ביה"ס גם הוא אינו מקובל עלי משום שמדובר בשכונה חילונית ובשטח ששימש את תושבי השכונה כשטח ירוק. לכן התנגדתי בתוקף למתן היתר לשבעה מבנים יבילים אלו בשכונת גלי ים".
מהעירייה טרם נמסרה תגובה.
כל העדכונים - חדשות נתניה