הורים לילדים הלומדים באשכול גנים מזרח ברחוב אונטרמן בנתניה הופתעו הבוקר מקבלת הפנים במתחם. ההורים מספרים כי שערי הגנים היו פתוחים בזמן ש-12 פועלים מבצעים עבודות גינון בחמשת הגנים בו-זמנית, ללא שומר או מאבטח.
2 צפייה בגלריה
השערים הפתוחים במתחם הגנים ברחוב אונטרמן
השערים הפתוחים במתחם הגנים ברחוב אונטרמן
השער פתוח במתחם הגנים באונטרמן
(צילום: פרטי)
"הגעתי הבוקר לגנים עם שני ילדיי, כל אחד בגן אחר, והופתעתי לגלות כי המקום כולו פתוח, כל השערים פתוחים לרווחה", מספר אחד האבות. "הכל בגלל עבודות גינון שעיריית נתניה החליטה לבצע בחמשת הגנים באשכול גנים מזרח באמצעות עשרות פועלים בזמן הגעת ההורים עם הילדים לגנים. הם פשוט עשו מבצע גינון בכל חמשת הגנים בבת אחת, ומי שסובל מזה אלה הילדים שלנו".
הוא מספר כי בשל המצב הוא נשאר בגן כמעט שעה וחצי, וזאת בשל הסיכוי הגבוה כי הילד ייצא החוצה לרחוב. "לא היה מאבטח בכניסה לגנים, והשערים כולם היו פתוחים לרווחה".
הוא מוסיף כי המצב הביטחוני השורר לאחרונה גם מעורר חששות. "אני לא אומר שמישהו מהפועלים האלה לא בסדר, אבל אחרי מה שקרה בתל אביב, שהמפגע היה עם אישור שהייה בישראל לצורך טיפול בבית החולים, ברור שעלה חשש ולכן פניתי מיד לעירייה, הסברתי להם את המצב וביקשתי שישלחו מישהו לבדוק את העובדים. היה לי חשוב להבהיר להם שלא יכול להיות מצב שכזה שגני ילדים פתוחים ככה והילדים, שכבר בשעת חצר, נמצאים סמוך לעבודות הגינון האלו, כשיש סיכוי שענפי עצים יעופו על הילדים ויפגעו בהם או איזה כלי ייפול וייפגע חלילה בילדים. הורים רבים פשוט באו ולקחו את הילדים".

2 צפייה בגלריה
השערים הפתוחים במתחם הגנים ברחוב אונטרמן
השערים הפתוחים במתחם הגנים ברחוב אונטרמן
השער פתוח במתחם הגנים באונטרמן
(צילום: פרטי)

הורה נוסף סיפר: "אחרי שנשארתי בגן שעה וראיתי שיש במקום הרבה עובדים, הרבה רעש, תזוזה של מריצות ואנשים, ושהשערים פתוחים כל הזמן הזה והחלטתי ללכת הביתה עם הילד. אני לא רואה שום סיבה לסכן את הילד שלי במקום שאין בו מאבטח או מישהו שישמור אם חלילה יקרה משהו. עבודות גינון בהיקף שכזה מסוכנות לילדים, וזאת בנוסף לסכנה שילד יכול לצאת מהגן לרחוב".
אחת האימהות מספרת שאחרי שאחד ההורים התלונן שעושים לילדים רעש בזמן פעילות בתוך המוסד החינוכי, שלחו מישהי מהמתנ"ס, כי הם אלו שאחראים על גני העירייה, אבל זה לא הרגיע את ההורים ורבים מהם הגיעו למקום לקחת את הילדים. "הבחורה שהגיעה אמרה להורים שזו אשמת העירייה כי הם לא ידעו שאמורות להתבצע במקום עבודות גינון", מספרת האם.

קראו גם:

"בנוסף, בשעה 10:00 בערך הגיע פיקוח למקום ובדק את היתרי השהייה של העובדים, אבל אני מודה שאותי כאמא עניין לדעת איך יכול להיות שעושים עבודות כאלו ליד ילדים קטנים. הם טוענים שחייבים לעשות את זה לפני תחילת השנה, אבל זה תירוץ הזוי כי הרי עוד חודש וחצי זה שוב יגדל, אז למה להפריע לילדים? למה להפחיד אותם ככה עם הרעש הזה שהיה בכל הגנים בבת אחת? הם פשוט עשו מבצע גינון בכל חמשת הגנים בבת אחת, ומי שסובל מזה אלה הילדים שלנו".
מעיריית נתניה נמסר: "יודגש כי מדובר בעובדים המאושרים על ידי המשטרה והקב"ט העירוני ופועלים בתיאום הצוות החינוכי. כמו כן - העבודות בגנים מתבצעות באופן שוטף בשעות הבוקר המוקדמות וזאת כדי לצמצם עד כמה שניתן את ההפרעה לפעילות הגן".