למה לנסוע לבד במונית? שירות חדש של תחבורה שיתופית שיחל לראשונה בנתניה, יאפשר לך להצטרף לנסיעה של מישהו אחר, לשלם פחות וגם לחסוך בפקקים. הכירו את שירות Iway. השירות החדש, ולראשונה בישראל, יושק מחר (שני) בנתניה, ויאפשר לנוסע להצטרף לנוסעים אחרים במונית.
2 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
למה לנסוע לבד במונית?
(shutterstock)
חברת I way קמה על רקע הגודש ההולך וגובר בכבישי ישראל בשנים האחרונות, כאשר 80% מהנהגים נוסעים לעבודה ברכבם לבד, מה שמגביר את העומס בכבישים ומביא לבזבוז זמן יקר בדרכים ולאובדן תוצר למשק הנאמד בכ-40 מיליארד דולר בכל שנה, ופוגע באיכות הסביבה.
קראו גם:
המודל השיתופי אמור לקצר זמני המתנה למונית בעיקר בשעות הביקוש, סך הכל זמן הנסיעה לא צפוי להשתנות משמעותית, אך התפוקה תעלה פי 2.5, מה שיאפשר הפחתה של 20% במחיר הנסיעה ללקוח.
טל כוכבא-מנכ"ל I way: "היתרון הוא שכאשר נוסע עולה למונית, עדיין יש בה מקום לנוסעים נוספים, מה שפותח לנו הזדמנות לנהל בצורה הטובה ביותר את אותה נסיעה. מעבר לחיסכון הברור במחיר לנוסעים, כל נוסע שמצטרף לשירות השיתופי, תורם ישירות להפחתת הגודש בתחום העירוני הצפוף וכפועל יוצא, תורם להפחתה בזיהום האוויר הגבוה".
עוד הוא מוסיף ומסביר כי, "נסיעת ספיישל ממוצעת שמסיעה נוסע אחד בשטח העירוני הנה כ- 6 ק"מ בממוצע, המודל השיתופי יסיע 2.5 נוסעים בממוצע על אותה נסיעה - חיסכון של 9 ק"מ על אותה התפוקה. וכך, 100 מוניות בנתניה שיסיעו כל אחת רק 10 נסיעות שיתופיות ביום בממוצע, גודש וזיהום בשטח העירוני בהיקף של 9,000 ק"מ ביום. כיום פועלות כ-600 מוניות בנתניה וכל נהגי המוניות הפועלים בעיר מוזמנים באופן שוויוני להשתמש במודל השיתופי".
למה דווקא בנתניה?
בחברה מסבירים כי העיר נבחרה מאחר שנתניה היא עיר בצמיחה, המונה למעלה מ 250,000 תושבים, עיר תיירותית עם היצע מגוון של שירותים לתייר - בכלל זה שירותי תחבורה בהתאם. יש בה תנועה פנים - עירונית ערה לאורך שעות היום והלילה למרכזי תעסוקה ובילוי, פיתוח מואץ באזור דרום העיר, בנייה לאורך החופים, ופינוי - בינוי במרכז העיר, מוקדי משיכה באזורי תעשיה מסחר ובילוי במזרח העיר בעיקר.
2 צפייה בגלריה
טל כוכבא-מנכ"ל I way
טל כוכבא-מנכ"ל I way
טל כוכבא-מנכ"ל I way
(צילום: ליאת מנדל)
הפיתוח הטכנולוגי של Via שיופעל ע"י I way יתאים את מסלולי הנסיעה לפי הביקושים שיגיעו מהנוסעים בזמן אמת, כך שעד שני נוסעים נוספים המבקשים לנסוע באותו כיוון, יוכלו לחלוק את הנסיעה, בדרך המהירה ביותר, בזמן המתנה קצר ובמחיר מופחת ב 20% ממונית ספיישל רגילה.
איך זה עובד? מורידים ונרשמים לאפליקציית I way, מזינים מוצא ויעד ומזמינים נסיעה. באפליקציה תוכלו לעקוב אחר מיקום המונית שהזמנתם בזמן אמת ולראות את זמן ההגעה המשוער לאיסוף. ניתן לשלם על השירות בכרטיס אשראי או במזומן ישירות לנהג. השירות יכסה את כל אזור נתניה כולל מרכזי התעסוקה פולג, תחנות הרכבת השונות (כולל בית יהושע) ומרכז העיר.
השירות יפעל בין השעות 6:00-22:00 בכל ימות השבוע, כאשר האפשרות למונית שיתופית תתאפשר בשעות הביקוש 7:00-10:00 בבקרים ו-14:00-19:00 אחר הצהריים והערב. עלות הנסיעה תחושב בכפוף לצו המחירים של משרד התחבורה בהתחשב במרחק ומשך הנסיעה.
גיא שר, מנכ״ל Via בישראל: ״השירות החדשני יאפשר לתושבי נתניה להזמין וליהנות מנסיעה נוחה וזולה יותר. אנחנו שמחים לשתף פעולה עם I way ולהתאים פתרון טכנולוגי ייחודי לעולם המוניות השיתופיות כך שיהווה רובד תחבורתי משלים נוסף. אנחנו בטוחים שהמיזם החדש יאפשר ליותר ויותר תושבים להפחית את התלות ברכב הפרטי ולעבור לחלופות נוחות ונגישות״.
לעדכונים - חדשות נתניה