זה עשור מארגנת רינה קזימוב, פנסיונרית בת 62 מנתניה, קבוצות של סיירים בל"ג בעומר ברחבי נתניה, במטרה למנוע פגיעה בבעלי חיים במהלך אירועי החג. השנה, אחרי עשור בתפקיד, היא אינה יכולה למלא את התפקיד בשל בעיה בריאותית והיא מחפשת מתנדבים שיחליפו אותה.
2 צפייה בגלריה
מי יציל את החתולים בל"ג בעומר?
מי יציל את החתולים בל"ג בעומר?
מי יציל את החתולים בל"ג בעומר?
(המחשה: שאטרסטוק)
"עבורי ל"ג בעומר הוא לא ערב של חגיגה, אלא של הצלה, כי מדי שנה חוזרת התופעה הנוראית הזו של השלכת בעלי חיים למדורות בעודם בחיים", היא מסבירה. "אני צריכה מתנדבים והרבה. לצערי, בשל בעיה בריאותית המונעת ממני להתנייד ברגל כבעבר, אני לא יכולה לצאת לשטח, אבל אני לא חשובה, אלא החיות שצריכות אנשים שיצילו אותם".
לדבריה, הפרויקט שכולל ניהול מתנדבים שיצאו למדורות בנתניה והסביבה ויצילו חיות קטנות דוגמת גורי כלבים וחתולים, קיפודים וגם ארנבות, חייב ניהול חדש. קזימוב פונה לציבור ומחפשת מישהו שייקח את הפרויקט הזה במקומה.

2 צפייה בגלריה
רינה קזימוב
רינה קזימוב
רינה קזימוב
(צילום: פרטי)

"מצאתי מישהי מקסימה מקרית נורדאו שתעזור לי ותנהל את זה במקומי, אבל לצערי אני חוששת שהיא לא תוכל לעשות את זה לבד כי זו לא עבודה קלה", היא מסבירה. "בשנה שעברה היו לנו 20 מתנדבים והשנה יש רק שמונה. חשוב שייצאו מתנדבים לשטח וכמה שיותר, על מנת שיכסו כמה שיותר שטח ומדורות".
לדבריה, בכל שנה הם מצילים חיות שאת חלקן הם מוצאים רק בעקבות חיפוש מדוקדק בשטח כי הילדים והנערים מסתירים אותן בתוך השיחים, רחוקים מהעיניים של הסיירים. "אנחנו מחפשים את החיות האלו כי אנחנו רוצים למנוע את הזוועה הזו של השלכתן למדורות", היא מספרת בכאב. "ילדים ונוער עושים את זה מדי שנה. אני לא יודעת אם ההורים יודעים או לא או שהם מעדיפים להעלים עין, אני רק יודעת שאסור שזה יקרה. אסור לתת להם להמשיך לפגוע ככה בחיות חסרות ישע".

קראו גם:

מה בדיוק את מחפשת?
"אנשים עם רכב, אנשים שאוהבים בעלי חיים, שרוצים לעזור ולהציל אותם, ובמקרה שמוצאים חיה פצועה לטפל בה ולהעביר אותה באופן מיידי לטיפול של וטרינר, ואם צריך, גם לפנות ללוחמי האש. נכון שיש עמותות להצלת כלבים או חתולים ובשנה שעברה הצטרפו אלינו לסיורי ל''ג בעומר מתנדבים מהעמותות האלו, אבל השנה אין מצדם היענות, ולכן אנחנו חייבים מתנדבים שיבואו לעזור. מי שרוצה להתנדב שיפנה אליי בטלפון 054-6402462".