הפיצוץ שהרעיד את נתניה התרחש בשעה חמש בבוקר. "זה הרגיש כמו שטן שנכנס לנו הביתה. ממש נבהלתי ורצתי מהר לראות מה קרה. כל הבית רעד מהעוצמה של הפיצוץ הזה", כך מספרת שכנתה של ריקי בחבוט בת ה-70, שנפצעה קשה באירוע והיא כעת מונשמת ומורדמת.
2 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ בנתניה
זירת הפיצוץ בנתניה
זירת הפיצוץ בנתניה
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
זה קרה בעקבות פיצוץ של בלון גז שגרם לשריפה לפנות בוקר (יום א') בדירה בקומה שנייה בבניין מגורים בן שלוש קומות ברחוב רד"ק בנתניה. בעקבות הפיצוץ קרסו חלק מהקירות בדירה. בחבוט, כבת 70, פונתה במצב קשה לבית החולים שיב"א והיא מורדמת ומונשמת. השכנים, זוג הורים בשנות השלושים לחייהם וילדיהם הקטנים שנפצעו קל ובינוני בשל ההדף, פונו לבת החולים לניאדו ושוחררו מאוחר יותר לביתם.

2 צפייה בגלריה
מזירת השריפה בנתניה
מזירת השריפה בנתניה
זירת הפיצוץ בנתניה
(צילום: דוברות כבאות והצלה נתניה)

''אנחנו מכירים את ריקי. היא שכנה מקסימה, רווקה ללא ילדים שחיה פה שנים", מספרת שכנתה ל-mynet נתניה. "היא נפצעה קשה בכל הגוף. אבל אנחנו פה בשבילה. כל השכנים, מתפללים עבורה שתצא מזה''.
שכנה נוספת שגרה בבניין סמוך מספרת: ''חשבתי שזה טיל בגלל המצב הבטחוני. ממש נבהלתי רצתי החוצה פשוט הייתי בהלם. המקום נראה כמו זירת קרב".

"אין סיכוי שהשאירה גז פתוח"

את הבשורה המרה על הפיצוץ ופציעתה של אחותו, קיבל משה בחבוט בן ה-60 בביתו ברחוב ז'בוטינסקי הודות לשכנה שהתקשרה אליו בשעת בוקר מוקדמת.
''מיהרתי למקום הייתי בהלם. לא ידעתי למה לצפות", הוא מספר ל-mynet נתניה. "ראיתי שהכל הרוס. סיפרו לי שהיתה דליפת גז, אבל הם לא מכירים את ריקי. היא פדנטית כל כך. אין סיכוי שהיא השאירה גז פתוח''.
קראו גם:
"הייתי איתה על היום בבית חולים כי היא לבד. אין לה ילדים ומשפחה. אין לה אף אחד חוץ ממני. אני מקווה שהיא תצא מזה. דיברתי איתה אתמול בלילה, היא איחלה לי שבוע טוב. מי היה מאמין שכמה שעות אחרי היא תהיה בבית חולים? זה פשוט חורבן כמו תשעה באב".
מה אומרים הרופאים?
''שהיא סובלת מ-80% כוויות בדרגה ג', בכל הגוף בגלל הפציעה הקשה. חבשו אותה מכף רגל עד ראש בגלל הפציעה הקשה שלה והיא מונשמת ומורדמת''.
''אני לא יודע מה יהיה. באו מהעיריה והרווחה לראות מה קרה. אני מתפלל שהיא תצא מזה. היא אישה טובה. כואב הלב. לאיפה היא תחזור אם היא תצא מזה?"
כל העדכונים - חדשות נתניה