בת 78 שהגיעה לביקור בישראל, טבעה היום (שלישי) בחוף לא מוכרז צפונית לחוף ארבע העונות בנתניה.
חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי וביצעו בה פעולות החייאה. כאשר חזר הדופק, היא פונתה לבית החולים לניאדו במצב קשה ולא יציב, כשהיא מונשמת.
2 צפייה בגלריה
פעולות ההחייאה בחוף
פעולות ההחייאה בחוף
פעולות ההחייאה בחוף
(צילום: דוברות מד"א)
קראו גם:
לפי הדוח של מרכז המחקר של הכנסת, שבדק את נתוני הטביעות למוות בחופי הים בישראל בעונות הרחצה 2020, 2021 ובעונה הנוכחית מפתיחתה באפריל ועד לאמצע חודש יוני, נחשף כי טבעו למוות 65 בני אדם בחופים. 54 מתוכם קיפחו את חייהם בחופים הלא מוכרזים או בשעות שאינן מותרות לרחצה.

2 צפייה בגלריה
חובשי איחוד הצלה בחוף הלא מוכרז
חובשי איחוד הצלה בחוף הלא מוכרז
חובשי איחוד הצלה בחוף הלא מוכרז
(צילום: דוברות איחוד הצלה)

פראמדיק מד"א ויקי שמואל וחובש בכיר במד"א דניאל מוסטוב סיפרו: "מדובר ברצועת חוף שאינה מוכרזת. באמצעות אמבולנס 4X4 מיוחד שמוצב באופן קבוע בנתניה ומיועד לנסיעה על החופים הגענו עד לטובעת שנמשתה מהים על ידי המצילים מהחוף הסמוך כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים בחוף וביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות. כאשר ליבה שב לפעום העברנו אותה לאמבולנס ופינינו אותה לבית החולים במצב קשה ולא יציב".
נחמן חי סוסל, חובש מתנדב באיחוד הצלה הוסיף: "יחד עם כוננים נוספים ביצענו פעולות החייאה על מבוגרת מחוסרת הכרה ללא דופק ונשימה. לאחר פעולות החייאה ממושכות היא פונתה לבית החולים לניאדו כשמצבה מוגדר קשה".