מספר מצילים ובעלי תפקידים, פנו לפני מספר שבועות לעיריית נתניה באמצעות משרד עורכי הדין חי בר־אל ושות' במכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים.
הפונים הביעו את מורת רוחם ואת התנגדותם למכרז לתפקיד מנהל קטע באגף חופים וטיילות במינהל התפעול בעירייה. המצילים ובעלי התפקידים טוענים כי המכרז נתפר עבור מועמד ספציפי.
מדובר במכתב שני ששלחו המצילים ובעלי התפקידים, לאחר מכתב שנשלח בחודש יולי בנושא, לטענת הפונים לא זכה להתייחסות. בעקבות זאת, כאמור, מבהירים הפונים כי הסוגייה עשויה להגיע להליכים משפטיים.
"ניכר כי התנהלות אגף החופים בעיריית נתניה הנה מנוגדת לכל דין", טען עורך הדין המייצג את המצילים במכתב. "כפי שפורט בהרחבה במכתבי כאמור, והתעלמותכם המופגנת ממכתבי באשר לזכויות המגיעות למרשיי מכוח הוראות הדין מעידה על כך כאלף עדים".
קראו עוד>>>
בהמשך נכתב כי "לא זו בלבד, הרי שהגדלתם לעשות, עת הוספתם חטא על פשע, בדמות פרסומו של מכרז חדש שיהא 'תפור'. במכרז החדש שפרסמתם למשרת 'מנהל קטע', הוספתם תפקידים, שמשך כל השנים עד כה, לא יועדו לתפקיד 'מנהל קטע', כי אם יועדו לתפקיד 'מציל ראשי'.
"הפלא ופלא, בדיוק אותם התפקידים בגינם הלינו מרשיי. היינו - קביעת סידור ושיבוץ המצילים בחופי הרחצה בנתניה בכל שנת העבודה וקביעת סדר יומם של המצילים (ארוחות, הפסקות, אימונים ומנוחות).
עוד כתב עורך הדין לעיריית נתניה: "אמור מעתה: בהמשך ובעקבות הלנתם של מרשיי על התנהלותו הקלוקלת של אגף החופים של עיריית נתניה, בחרתם, חלף תיקון העוול שנעשה כלפי מרשיי, לפרסם מכרז חדש, בו ערכתם מקצה שיפורים והוספתם, בניגוד גמור לדין, תפקידים חדשים למנהל קטע, שבמקור יועדו למשרה בכירה יותר, קרי - של משרת המציל הראשי".
בהמשך המצילים ובעלי התפקידים המיוצגים במכתב, יוצאים חוצץ כנגד הפחתת שנות הניסיון כמציל הנדרשות במכרז מנהל קטע מ-10 שנים ל-8 שנות ניסיון, ובשינוי דרישות נוספות.
"ואם בכך לא די, הרי שהמרתם, בחוסר תום לב משווע, את הדרישה לניסיון של 5 שנים לפחות כמנהל תחנת הצלה", כתב עורך דינם של המצילים, "דרישה אלמנטרית שהופיעה במכרזים הקודמים למשרת מנהל קטע, אשר הוכחדה מהמכרז החדש ובמקומה, הוצגה דרישה מקלה יותר באופן משמעותי - ניסיון של 3 שנים בלבד כמנהל תחנת הצלה.
"מנגד, הוספתם, ללא כל הצדקה וללא כל עילה שבדין, דרישה חדשה במכרז החדש, אשר מעולם לא הופיעה במכרזים קודם לכן - לעבור מבחן מיון.
"השינויים המהותיים שערכתם בתיאור המשרה, כמו גם ברשימת הכישורים הנדרשים למשרת מנהל קטע, אינם מותירים כל מקום לספק, כי כל תכליתו של פרסום המכרז החדש היא אחת ויחידה, לייעד את תפקיד מנהל הקטע לאדם ספציפי. הריני להודיעכם בזאת, כי לא ניתן יד להתנהלות זו ונפעל למניעתה בכל דרך חוקית שתעמוד למרשיי".
בתגובה, שלחה המחלקה המשפטית של עיריית נתניה מכתב לעורך הדין המייצג את המצילים, בו כתבה כי כל טענותיהם מופרכות.
"ההתנהלות הבלתי תקינה בשנים האחרונות רובצת דווקא לפתחם של חלק מהמצילים המיוצגים על ידך", נכתב בתגובה, "שמקדישים אנרגיות רבות ומיותרות להתנגחות בלתי פוסקת עם הממונים עליהם, הפרות מרות ומשמעת שהגיעו בחלקן אף לערכאות משפטיות ולפתיחת הליכי פיטורין".
בעניין המכרז, הוסיפה המחלקה המשפטית כי "לעניין המכרז האחרון שיצא למינוי מציל ראשי / מנהל קטע - מדובר במכרז התואם לדרישות עדכניות אחידות ומחייבות של משרד הפנים כפי שמפורסם באוגדן ניתוח עיסוקים של המשרד. המכרז אינו 'תפור' למידותיו של עובד זה או אחר, ולא נקבעו בו כנטען כל ידך הקלות ממכרזים קודמים לשם כך".
מעיריית נתניה נמסר: "נוסח המכרז ותנאי הסף שנקבעו בו למינוי מנהל קטע באגף החופים נערך על ידי משרד הפנים באופן אחיד לכל הרשויות המקומיות. כל אדם שעמד בקריטריונים הארציים, כאמור, הוזמן להגיש מועמדות. המועמד שנבחר נמצא המתאים והראוי ביותר פה אחד וזאת אף בהמלצת נציגת משרד הפנים".
לעדכונים: חדשות נתניה