רס"ן יהונתן נהון בן 40, מהנדס ועובד משרד הביטחון מנתניה נהרג בתאונת פגע וברח בארצות הברית בשבוע שעבר. הוא הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים, הורים ואח וכן חברים ומכרים רבים שהמומים נוכח נסיבות מותו.
3 צפייה בגלריה
יהונתן נהון ז"ל
יהונתן נהון ז"ל
יהונתן נהון ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

לפי משטרת רדמונד, פרבר של סיאטל, הנהג נמלט מהמקום לאחר התאונה ברדמונד. מחקירת המשטרה עולה כי לוחיות הרישוי של הרכב הפוגע דווחו כגנובות והשוטרים חושדים כי גם הרכב היה גנוב. המשטרה פנתה לעזרת הציבור באיתור הנהג הפוגע.
היום (שלישי) משפחתו וחבריו ילוו אותו בדרכו האחרונה לבית העלמין הצבאי בשכונת בן ציון בעיר. בשעה 14:00 תצא שיירת כבוד מבית הוריו בדרך הפארק 23 דרך רחוב האלונים, רחוב יהודה פרח, רחוב טום לנטוס, גשר הארי ורחוב הארי לבית העלמין. ההלוויה תחל בשעה 14:30. ממשפחתו מבקשים שיבואו לחלוק לו כבוד אחרון.
"יהונתן נהרג בארצות הברית בשבוע שעבר בלילה שבין רביעי לחמישי והיה אסור לפרסם את זה בשל תפקידו", מספר אחיו שמואל. "אנחנו רק יודעים שהוא נפגע בתאונת פגע וברח ושהוא היה בזמן ריצה בצהריים".
הוא מוסיף: "הוא היה גאה להתגייס ולהיות עתודאי. הערצתי אותו. היינו כמו תאומים. הוא מאוד עודד לימודי מתמטיקה ומדעים מדויקים והאמין שכל ילד וילד יכול להצליח, והוא התנדב ללמד את כולם בסבלנות מדהימה".

3 צפייה בגלריה
זירת התאונה ברדמונד
זירת התאונה ברדמונד
זירת התאונה ברדמונד
(צילום: מעמוד הפייסבוק של משטרת רדמונד)

שמואל מספר שאחיו יהונתן שהיה שליח של משרד הביטחון בחו"ל לא ישן בלילות בעקבות המלחמה בישראל. "הוא ואשתו הרגישו רע שהם לא פה, ויהונתן שהרגיש שהוא לא עוזר מספיק שם יצא בתור אדם פרטי למסעות הסברה למען ישראל בסיאטל. באותו ערב של התאונה הוא היה צריך להרצות בבית אבות יהודי. זה כבר לא יקרה, אבל חשוב לי שידעו שיהונתן היה ציוני יהודי אמיתי, נתנייתי גאה ואבא מדהים. הוא לא אמר לשון הרע על אף אדם. היינו רק שני אחים ועכשיו נשארנו אני וההורים שלי, אמא לילי מורה בבתי ספר נעמי שמר וביאליק בעיר ואבא רפאל הוא איש היי-טק לשעבר וכיום פנסיונר".
טל ספיבק, חבר ילדות של יהונתן ז"ל, מספר: "יהונתן היה באמת קסם של בן אדם, מאלה שאתה רוצה להיות לידם, ממש מלח הארץ. נעים, אדיב וחכם, שתמיד עוזר ותורם לכולם באהבה רבה. הוא בוגר מגמת טכנולוגיה מדעית בבית הספר גוטמן והוא היה ילד חכם מאוד ששירת בחיל האוויר. הוא היה הרבה שנים בצבא אחרי שהוא היה עתודאי ואחר כך שירת במשרד הביטחון. דיברתי איתו בפעם האחרונה לפני שנה, אז גיליתי שהוא עבר לעבוד בסיאטל על איזה פרויקט. שמרנו על קשר באמצעות הרשת החברתית. על מותו שמעתי מאחיו.

3 צפייה בגלריה
יהונתן נהון ז"ל
יהונתן נהון ז"ל
יהונתן נהון ז"ל
(צילום: מהפייסבוק)

"בעקבות מותו פתחנו קבוצת וואטסאפ כיתתית של חברים שלמדו איתו יחד בבית הספר אורט גוטמן לפני 22 שנה. היום אני אגיע להלוויה שלו יחד עם עוד חברים ששמעו על המקרה. לצערי, זה החבר השני שלנו מהכיתה שאנחנו קוברים. קברנו בבית העלמין גם את אברהם ברזילאי שנהרג בגיל 19 בפיגוע של מחנה 80. זה לא נתפס".

קראו גם:

מי שעוד קיבלה את הבשורה המרה על מותו של יהונתן היא שגית בדרמן, חברת ילדות שלו שפרסמה פוסט מרגש בו חשפה כי יהונתן היה החבר הראשון שלה. "יוני היה דמות מופת, מלח הארץ, איש עניו בעל מידות ומעלות טובות, איש פיקח ישר והגון. הוא היה איש של אנשים וליכד סביבו חבורה של אנשים מבתי ספר שונים שהרבה בזכותו הפכו לחברים טובים עד היום. יוני ידע להעניק מעצמו ומעולם לא ביקש שיעניקו לו חזרה. כמה שהוא העריץ ודיבר בשבחו של אחיו הגדול ורצה להדמות לו. הוא ייזכר לעולם כאדם בעל עיניים ירוקות שחיוך שנסוך על פניו. הוא מעולם לא דיבר סרה על אדם. איש ישר כמו סרגל".