שיתוף פעולה בין הפעיל החברתי שמואל (שימי) חסן, המועצה מקומית קדימה-צורן, משרד התחבורה וחברת קווים הביא לשינוי משמעותי בתחום התחבורה הציבורית באזור: קו 47 מקדימה צורן לנתניה ובחזרה יהיה נגיש לנוסעים המתניידים בכיסא גלגלים.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס של חברת קווים
אוטובוס של חברת קווים
אוטובוס של חברת קווים
(צילום: אסף פרידמן)
בשבוע שעבר הצטרפה קדימה צורן לפיילוט מיוחד שאחד הקווים בו הוא קו 47. במסגרת הפיילוט הנוסעים יוכלו להזמין אוטובוס מותאם, המאפשר נסיעה נגישה למתניידים בכיסא גלגלים, זאת לאחר שהמועצה פעלה מול משרד התחבורה וחברת קווים.
גלעד הרצל, תושב קדימה צורן המתנייד בכיסא גלגלים ממונע, היה הראשון שהזמין את הנסיעה ביום ראשון ולמחרת עלה לאוטובוס בדרכו לנתניה.
מי שמקדם את הנושא כבר שנים ארוכות הוא שימי חסן (39), המתגורר בקדימה-צורן. חסן מתמודד עם ניוון שרירים והוא פעיל למען נגישות, במקביל לעבודתו כמנחה סדנאות בתוכנית "החוויה המתגלגלת" של עמותת בית הגלגלים.
"אני מתרגש ממש מהבשורה הזאת", אמר חסן על הקו הנגיש שקידם. "כבר לפני מספר חודשים דיברתי עם נציגי המועצה ונציגי משרד התחבורה על כך שנדרש להנגיש לאנשים עם מוגבלות עוד קווי אוטובוס, ובפרט את קו 47 והיום הודיעו לי שבזכותי יש קו אוטובוס נגיש נוסף. זאת בשורה משמחת ומרגשת".

2 צפייה בגלריה
קו 47 הנגיש
קו 47 הנגיש
קו 47 הנגיש
(צילום: פרטי)

קראו גם:

נסיעה נגישה בקו 47 ניתן להזמין יום קודם לתאריך הנסיעה עד השעה 16:00. כל הפרטים והזמנת הנסיעה הן דרך מוקד קווים בטלפון 2060*.
מעמותת בית הגלגלים נמסר: "אנו מברכים וגאים בשימי היקר על פעילותו המסורה אותה הוא מקדם בתוך ומחוץ לתפקידיו בבית הגלגלים. הנגשת קווי תחבורה ציבורית היא משימה ראשונה במעלה, ומצרך מחייב עבור חברה שוויונית, מודעת ומקבלת, המעוניינת לספק שוויון הזדמנויות".
מהמועצה המקומית קדימה צורן נמסר: "הכניסה למיזם הניסיוני היא חלק ממדיניות ראש המועצה קרן גרין, ששמה דגש להרחבת המענים לאנשים עם מוגבלויות הניתנים ביישוב וכן בשיפור מערך התחבורה הציבורית".