כמדי חודש, הלך ניסים בן ה-82 לכספומט הבנק ברחוב הרצל נתניה כדי למשוך את קצבאות הביטוח הלאומי שלהן הוא זכאי. את מה שקרה בהמשך אותו היום לפני כשבועיים הוא לא יכול היה אפילו לדמיין.
2 צפייה בגלריה
התחזה לשוטר ושדד קשיש
התחזה לשוטר ושדד קשיש
התחזה לשוטר ושדד קשיש
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

''הלכתי כמו בכל סוף חודש לבנק הפועלים במרכז העיר למשוך את הכסף במזומן'', הוא מספר ומוסיף כי הוא מושך כסף כדי לשלם לעובד הזר שמסייע לו ולאשתו ועבור כמה הוצאות קטנות. ''אחרי שמשכתי את הכסף התחלתי לצעוד לכיוון רחוב הרצל וממנו לרחוב אחד העם, כשלפתע ניגש אלי אדם שהזדהה כשוטר. הוא ביקש ממני להזדהות והוצאתי את הארנק בשביל להוציא את תעודת הזהות שלי, כשבזמן הזה הוא עזר לי והחזיק את היד השמאלית שלי, כביכול בשביל לתמוך בי. לא חשדתי בכלום, אבל הוא עבד עליי. כנראה שבשעה שהוא החזיק לי את היד השמאלית הוא חטף לי את הארנק מהיד השנייה. הוא לקח משם את כל הכסף שמשכתי ופשוט עלה על טרקטורון שעמד שם בסמוך ונסע משם''.

קראו גם:

ניסים, שפנה מיד לאחר המקרה לתחנת המשטרה הקרובה ומאז כבר הספיק לזהות את השודד שהתחזה לשוטר, מספר כי הוא עדיין בהלם שזה בכלל קרה לו. "עדין לא סיפרתי לאשתי שהצליחו לקחת ממני בעורמה 5,000 שקל, אני בעצמי עדיין בטראומה'', מודה ניסים. ''ב-80 שנות חיי לא חשבתי שמישהו יצליח כך לעבוד עליי ובכזאת קלות ייקח ממני את הכסף'', הוא חושף ומוסיף שבפעם הבאה שמישהו יבקש ממנו להזדהות, הוא יבקש ממנו להראות תעודה שמוכיחה שמותר לו לבקש את זה ממנו.

2 צפייה בגלריה
התחזה לשוטר ושדד קשיש
התחזה לשוטר ושדד קשיש
התחזה לשוטר ושדד קשיש
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

בלשי יל''פ (יחידה ללוחמה בפשיעה) נתניה עצרו את החשוד בשוד תוך התחזות לשוטר, תושב נתניה בשנות ה-30 לחייו. היום (חמישי) הוגש על ידי התביעה המשטרתית כתב אישום נגדו לפיו הנאשם הציג את עצמו בכזב כשוטר ואמר לקורבן כי הוא חשוד בעבירת סמים והוא עתיד להזמין ניידת על מנת לעצור אותו. עוד נכתב בכתב האישום כי הנאשם הקליט הודעות קוליות כוזבות כאילו הוא משוחח עם כוחות משטרה אחרים וביקש מהקורבן להזדהות בפניו. משהוציא הקורבן את ארנקו כדי להגיש לנאשם את רישיון הנהיגה שלו, הכה הנאשם את ידו של המתלונן והארנק שהיה בידו נפל על הרצפה. הנאשם לקח 5,000 שקל, כרטיס אשראי ואת רישיון הנהיגה של הקורבן ונמלט מהמקום כשהוא רכוב על קורקינט. הוא נאשם בהתחזות לעובד ציבור, תקיפה כדי לגנוב וגניבה.
בנוסף לכתב האישום הוגשה בקשת מעצר עד תום ההליכים בה צוין כי בטלפון הנייד של הנאשם נמצאו שני סרטונים שצולמו דקות ספורות לאחר האירוע ונשלחו לבת זוגו, בהם נראה הקורבן אוחז בסכום כסף נכבד במזומן, מנופף בו ואומר "הנה הכסף לטלפון שלך".