מעיין עשור (24) ואחותו סהר (17) מטבריה, שנספו בשיטפונות באזור הערבה לפני כשבוע וחצי כשהיו בדרכם לאילת, זכו השבוע להנצחת זכרם בצורה מרגשת ויוצאת דופן. כיסא מפואר של אליהו הנביא, שנתרם לעילוי נשמתם, הוצב ביום שישי האחרון באוהל האבלים.
3 צפייה בגלריה
יוסי (קרלוס) אדרי
יוסי (קרלוס) אדרי
יוסי (קרלוס) אדרי
(צילום: פרטי)
כיסא מסוג זה מוצב באירועים משמחים כגון ברית מילה עבור הסנדק של התינוק והוא נחשב גם כמביא מזל לנשים הרוצות להתעבר בבן זכר. הכיסא נתרם על ידי חבר המשפחה יוסי (קרלוס) אדרי, כוכב העבר של בית"ר נתניה, ואשתו כנרת שנחרדו מהאסון.
''אני מכיר את ניני עשור מהתקופה בה שיחקנו יחד כדורגל", מספר אדרי. "אחרי האסון הייתי אצלו בבית בטבריה וכבר אז החלטתי שאני תורם למשפחה 10,000 שקל לטובת ספר תורה לעילוי נשמת הילדים שלו, אבל בעקבות חלום שחלמתי החלטתי שאני גם תורם כיסא של אליהו הנביא'', חושף קרלוס הנחשב לדמות מוכרת בנתניה כמו גם בנו שלום אדרי (קשר התקפי במ.ס. טירה) ואחיו מומו (שחקן עבר בבית''ר נתניה וכיום מציל).

3 צפייה בגלריה
סהר ומעיין עשור ז"ל
סהר ומעיין עשור ז"ל
סהר ומעיין עשור ז"ל
(צילום: מהפייסבוק של עיריית טבריה)

למה דווקא כיסא של אליהו הנביא?
''יומיים אחרי שביקרתי את משפחת עשור בטבריה חלמתי שמגיע אליי אדם ואומר לי להכין למשפחה הזו כיסא. לא סתם כיסא אלא כיסא של אליהו הנביא. ממש הרגשתי אותו לידי".
קרלוס מספר שהוא קצת נבהל והתעורר מהחלום הלא שגרתי ולאחר שנרגע חזר למיטתו לישון, אולם אותו החלום חזר. ''הבנתי שזה סימן ושאני צריך לעשות משהו בנידון, לעילוי נשמות הילדים האלו'', הוא חושף את ההחלטה איתה הוא התעורר בבוקר למחרת. ''הרגשתי ממש שמישהו העיר אותי ואמר לי לעשות את זה. הוא ממש הציב מולי כיסאות, אחד אדום ואחד כחול, ואמר לי לבחור אחד מהם וכזה כיסא לעשות. ביום ראשון בשבע בבוקר החלטתי לעשות לזכר הילדים האלה כיסא מפואר והתקשרתי לחנות בחיפה שעושה כיסאות כאלה. ברגע שהכיסא היה מוכן נסעתי איתו ישר לטבריה''.

3 צפייה בגלריה
הכיסא לזכרם של מעיין וסהר עשור
הכיסא לזכרם של מעיין וסהר עשור
הכיסא לזכרם של מעיין וסהר עשור
(צילום: פרטי)

קראו גם:

איך המשפחה הגיבה למחווה?
"הם היו בהלם. הם לא ציפו. האמא יצאה וחיבקה את הכיסא ולא הפסיקה להגיד תודה, בזמן שניני עומד לידה ולא מפסיק לבכות. כולם שם בכו. גם אני. זה היה רגע מרגש עבור כולם. כשסיפרתי לניני למה עשיתי את זה הוא לקח אותי לרב שלהם ששמע את הסיפור שלי ואמר לי 'אין ספק שמי שהתגלה לך בלילה הוא אליהו הנביא'".