תנועת הנוער "הכנפיים של קרמבו" ביטלה את מחנות הקיץ בעקבות קיצוץ תקציבי. ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר שלחה מכתב לשר הרווחה יעקב מרגי עם בקשה דחופה לטפל בנושא, ואף התחייבה כי בנתניה לא יישארו חניכים ללא מחנה קיץ.
2 צפייה בגלריה
תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו"
תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו"
תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו"
(צילום: כנפיים של קרמבו)
שר הרווחה יעקב מרגי אמר אתמול (רביעי) במליאת הכנסת כי הקייטנות של 'כנפיים של קרמבו' יתקיימו ותקציב התמיכה לעמותות העוסקות בפעילות פנאי משלבת לילדים עם מוגבלות יגדל. למרות זאת, ב"כנפיים של קרמבו" הודיעו כי מחנות הקיץ לא יתקיימו השנה. "לצערנו, בניגוד לפרסומים, עדיין לא נמצא פתרון שיאפשר לנו לקיים את מחנה הקיץ ולכן הוא לא יתקיים השנה", מסרו מתנועת הנוער. "'כנפיים של קרמבו' בקשר צמוד ושוטף עם משרד הרווחה והעומדים בראשו, אך עדיין לא הובטח תקציב מוגדר וברור למחנה הקיץ ולפעילות השוטפת של התנועה. ילדי 'כנפיים של קרמבו' ישמחו לכל הסדרה שתאפשר את קיום הפעילות שמהווה עבורם בית והזדמנות לחיי חברה".
בתחילת השבוע הודיעה תנועת "כנפיים של קרמבו" למשפחות החניכים כי העמותה במשבר תקציבי, לכן לראשונה זה עשור לא יתקיים השנה מחנה הקיץ התנועתי.
במכתב ששלחה להורי הפעילים מנכ"לית התנועה טליה בז'רנו וסמנכ''לית הפעילות הארצית סתיו ויץ נכתב כי "מחנה הקיץ הוא מפעל השיא של כנפיים של קרמבו כבר יותר מעשור. אנו מודעות לחשיבותו עבור הפעילים ומשפחותיהם, אבל עלינו לנקוט באחריות שתבטיח את פעילות התנועה עד שתוסדר תמיכה ציבורית רחבה התואמת את אופי הפעילות והיקפיה".

2 צפייה בגלריה
תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו"
תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו"
תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו"
(צילום: כנפיים של קרמבו)

בעקבות ההודעה, פנתה פיירברג-איכר לשרה הרווחה יעקב מרגי בבקשה כי יטפל בנושא: "אמש התבשרנו על ביטול מחנה הקיץ של כנפיים של קרמבו אשר מתקיים מדי שנה ובשל קיצוץ בתמיכה תקציבית מהממשלה נאלצו חברינו בתנועה לקבל החלטה קשה שהשלכותיה רבים וכואבים למשפחות ולחניכי התנועה", כתבה ראש העירייה. "כידוע, תנועת כנפיים של קרמבו פועלת למעלה מעשור בעיר. בנתניה 80 חניכים בתנועה. אסור בשום פנים ואופן לאפשר את הקיצוץ הממשלתי שפוגע באוכלוסיות חשובות ומהווה את פניה היפות של מדינת ישראל. אני מבקשת ממך באופן אישי לטפל בסוגיה זו בדחיפות ולאפשר המשך תקין של פעילות זו".
עיריית נתניה אף אישרה בעקבות ההודעה כי תעביר תקציב למימון מחנה הקיץ לילדי העיר.
"בכנפיים של קרמבו" מאוד העריכו את הצהרתה של ראש עיריית נתניה וכן ראשי עיריות נוספים, בהם ראש עיריית הרצליה משה פדלון, שהודיעו כי יסייעו למחנות הקיץ של התנועה בעריהם. "אנחנו מתנהלים כתנועה ארצית", אמרו מהתנועה. "אנחנו מעריכים כל רצון טוב אבל לא ייתכן שרק חלק מהסניפים ייצאו למחנה ואחרים שיישארו ללא מימון לא יוכלו לצאת".

קראו גם:

מעיריית נתניה נמסר: "העירייה רואה חשיבות רבה בפעילותו של ארגון 'כנפיים של קרמבו' וחשוב לה שכל הורה וילד בנתניה יידעו שפעילות מבורכת זו לא תיפגע. ראש העירייה פנתה לשר הרווחה בדרישה לתקצב מיידית את כנפיים של קרמבו, אחד המפעלים החברתיים הכי חשובים שיש. במידה שהממשלה לא תאשר, העירייה לא תשאיר את הילדים ללא מחנה קיץ. יש לציין כי עיריית נתניה מסייעת באופן שוטף לחניכים ומתקצבת את פעילותם".
"כנפיים של קרמבו" היא תנועת נוער שהוקמה לפני 21 שנה על ידי עדי אלטשולר, מתוך מטרה לשלב ילדים עם צרכים מיוחדים עם כאלה שאינם. מאז הקמתה בשנת 2002, נפתחו 92 סניפים ברחבי הארץ, עם למעלה מ- 9,000 פעילים מכל המגזרים.