בטקס מצטייני נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג שיתקיים ביום העצמאות ה-75 למדינת ישראל יוענק לשלושה חיילים מנתניה אות הצטיינות, זה הרגע להכיר אותם ולהצדיע להם.
3 צפייה בגלריה
סמ"ר ג'
סמ"ר ג'
סמ"ר ג'
(צילום: דובר צה"ל)
סמ״ר ג׳ (22) מנתניה נולד בקייב שבאוקראינה ולמד בבית ספר יהודי, אך לא היתה לו זיקה גדולה לדת ולישראל. הוא עלה לארץ לבדו בשנת 2014 דרך תוכנית "נעלה", גר והתחנך בפנימיית כפר סילבר. לאחר מכן הוא למד בכיתות י״ג-י״ד בהדסה נעורים במגמת הנדסה, ובסיום השנתיים האלה קיבל תעודת הנדסאי. ג׳ שמע על יחידת יהל"ם מהש"ש בפנימייה בה היה והתעניין בה, אך מכיוון שהוא היה במסלול עתודה, הוא לא היה אמור להיות לוחם. ג' חלם להיות לוחם ולא ויתר. לאחר תקופה בה שירת בחיל החימוש הוא עבר ליחידת יהל"ם וכיום הוא משרת בסיירת יעל. בתפקידו הוא משתמש בטכנולוגיות ואמצעים ייחודיים, כמו רחפנים ורובוטים, ויצא לו לקחת חלק במבצעים. הוריו של ג' גרושים ומשפחתו גרה באוקראינה. אביו משרת בצבא אוקראינה ונלחם במלחמה נגד רוסיה. גם מספר חברים של ג' משרתים בצבא האוקראיני. הדבר הכי ישראלי בעיניו של ג' הוא ההתקרבות וההתחברות לארץ, במיוחד לנוכח סיפור חייו.

3 צפייה בגלריה
דנה
דנה
דנה
(צילום: דובר צה"ל)

דנה (20) מנתניה התגייסה באוגוסט 2021 לקורס נתיב. לאחר שסיימה את הקורס היא עשתה טירונות בבה״ד 6 כמדריכת לוגיסטיקה. בהמשך היא עשתה קורס מש״קי לוגיסטיקה וחודש סיפוחים בגדוד 71 (שריון). לאחר מכן היא עברה הכשרת מפקדים ושובצה להיות מ״כית בקורס נהיגה. דנה עשתה שלושה מחזורים בתוך מ״כית ושני מחזורים בתוך סמלת. כבר חצי שנה שדנה משרתת בתפקיד של סמלת בקורס נהיגה. היא מספרת שהיא נהנית בתפקיד, היא מרוצה והיא לא יכלה לבקש תפקיד שיתאים לה יותר. כחלק מתפקידה היא מתמודדת עם חיילים מאתגרים שרוצים לוותר על שירותם, אך היא מדברת איתם בגובה העיניים ומשאירה אותם בצבא. הדבר הכי ישראלי בעיני דנה זה יום העצמאות.

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
ישי אדרי
ישי אדרי
ישי אדרי
(צילום: דובר צה"ל)

סמל ישי אדרי (20) מנתניה עשה לפני הגיוס מכינה בימין אורד בחצור הגלילית. הוא התגייס באוגוסט 2021 לחטיבת גבעתי, עשה שמונה חודשי הכשרה ואחריהם עלה לגדוד רותם. הוא היה אמור לצאת לקורס מ״כים, אך בעקבות פציעה הוא נשאר בגדוד.