הרוג אחד ו-11 נתינים זרים נפצעו הערב (שבת) באורח קשה, בינוני וקל באירוע אלימות ברחוב הרצל בנתניה.
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע ברחוב הרצל
זירת האירוע ברחוב הרצל
זירת האירוע ברחוב הרצל
(צילום: א ב)
ממד"א נמסר כי גבר בן כ-30 נדקר וחובשים ופראמדיקים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה במקום כשמצבו מוגדר אנוש והוא סובל מפציעות חודרות. הוא פונה לבית החולים לניאדו וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותו. כמו כן, הוענק בשטח טיפול רפואי גם לפצוע באורח אנוש שנשקפת סכנה לחייו, פצוע באורח קשה ותשעה באורח בינוני. הפצועים פונו לבתי החולים לניאדו והלל יפה כשהם סובלים מפציעות חודרות.

תיעוד הקטטה בנתניה
(צילום: א ב)

מלניאדו נמסר כי הוכרז נוהל אירוע רב נפגעים קטן וכי כלל הפצועים - 13, עוברים כעת סדרת בדיקות להערכת מצבם על ידי צוותים רב מקצועיים הפועלים במלר"ד.

מנהל מלר"ד של בית החולים לניאדו ד"ר רועי מידן
(צילום: דוברות לניאדו)

סגן מנהל מרחב שרון במד"א פראמדיק רפי שבע שניהל את הטיפול בפצועים סיפר: "מדובר בזירה מורכבת. הקטטה התרחשה ברחוב הרצל והפצועים שברחו מהמקום היו ברחובות הסמוכים. הזנקנו למקום ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועי חירום וכונני תגובה מיידית שביצעו סריקות בזירה וברחובות הסמוכים, איתרו את הפצועים והעניקו להם טיפול רפואי כשאחד מהפצועים היה במצב אנוש ובוצעו בו פעולות החייאה במהלך הפינוי לבית החולים, 1 במצב קשה שהיה מחוסר הכרה, 2 בינוני ו-3 קל".

זירת הקטטה בנתניה
(צילום: איחוד הצלה)

חובשי איחוד הצלה אליה שער ושי רומנו מסרו: "מדובר במספר זירות אלימות בין נתינים זרים. בסיוע חובשים נוספים הענקנו סיוע רפואי ראשוני לפצוע באורח אנוש (גבר כבן 30), שני פצועים באורח קשה (כבני 25, 30) ומספר פצועים באורח בינוני וקל. עד כה פונו 9 נפגעים לבית החולים לניאדו בעיר, מספר נפגעים קל פונו באמבולנס איחוד הצלה".

3 צפייה בגלריה
זירת האירוע ברחוב הרצל
זירת האירוע ברחוב הרצל
זירת האירוע ברחוב הרצל
(צילום: דוברות מד"א־הצלה שרון)

"אלוהים ישמור מה קורה לעיר שלנו'', מספרת בבהלה תושבת העיר שטיילה עם כלבה במרכז העיר כשלפתע ראתה הרבה אנשים ונבהלה. "יש ברחוב הרצל משטרה, אנשים צועקים. יש גם דם כי הלכו מכות, זה לא נורמלי. ברחתי הביתה''. גם אילן תושב העיר שהגיע לזירה מספר על מראות דומים. "זה מקרה חמור ביותר של התקהלות של תושבים, רובם אריתראים. הם משגעים את המשטרה. יוצרים התפרעויות בכמה מוקדים ברחבי העיר. זה לא משהו נורמלי. הם עוברים ממקום למקום. אנשים קמים ועוזבים את הקפה או הארוחה שלהם ורצים לבתים''. תושבים נוספים סיפרו כי המקום נראה כמו אחרי פיגוע.

זירת האירוע ברחוב הרצל בנתניה
(צילום: דוברות המשטרה)

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
מרים פיירברג-איכר בזירת האירוע
מרים פיירברג-איכר בזירת האירוע
מרים פיירברג-איכר בזירת האירוע
(צילום: א ב)

בתגובה לקטטה ההמונית ברחוב הרצל בה נתינים זרים השליכו כיסאות, דקרו זה את זה והתקוטטו, ביצעו השוטרים ירי באוויר. המשטרה עצרה עד כה שישה אזרחים זרים החשודים במעורבות בקטטה האלימה. שוטרי תחנת נתניה ולוחמי יס"מ שרון הפעילו את כלל האמצעים הנדרשים, לרבות רימוני הלם וירי הרתעתי, לשם השבת הסדר על כנו בנתניה. בנוסף, הנוכחים במקום נותבו אל השוק. מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון הטיל את חקירת האירוע החמור, בו נדקר למוות אחד המעורבים בקטטה, על היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב שרון.
למקום הגיעו כוחות יס"מ, מפקד תחנת המשטרה בנתניה וראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר.