היום (רביעי) בשעה 18:00 תתקיים הפגנת "צדק לרפאל" בצומת קפלן בתל אביב.
3 צפייה בגלריה
מחאת "צדק לרפאל" בשבוע שעבר
מחאת "צדק לרפאל" בשבוע שעבר
מחאת "צדק לרפאל" בשבוע שעבר
(צילום: שמעון ברוך בטלגרם)
כזכור, ההפגנות במחאה על ההתנהלות של הפרקליטות בתיק של הדורסת של רפאל אדנה ז"ל בתאונת הפגע וברח בנתניה לפני כארבעה חודשים החלו לפני כשבועיים. תחילה הן התקיימו עם עשרות משתתפים שהגיעו להפגין בנתניה מול ביתה של ד"ר היידי פסלר, מי שלטענת המפגינים היא זו שנהגה ברכב.
ביום שני שעבר המחאה יצאה מגבולות נתניה לתל אביב, כאשר מפגינים רבים הפגינו מול הפרקליטות עם מגפונים וחולצות של רפאל ז"ל, דרשו צדק ונכנסו לאולם. משם הם המשיכו אחרי הצהריים להפגנה ברחוב קפלן ואף ירדו לאיילון וחסמו כבישים. ביום רביעי שעבר התקיימה ההפגנה השנייה בקפלן, שבה נדקר שוטר ונפצעו שוטרים ומפגינים. יש לציין כי במקביל למחאה בתל אביב החלה הפגנה ספונטנית באשדוד, כשלטענת המפגינים אי הצדק חוזר שוב ושוב כלפי הקהילה האתיופית.

3 צפייה בגלריה
ההפגנה אמש והשוטר שנדקר
ההפגנה אמש והשוטר שנדקר
חסימת איילון בשבוע שעבר והשוטר שנדקר
(צילום: שמעון ברוך בטלגרם | דוברות המשטרה)

הערב מתקיימת ההפגנה השלישית של "צדק לרפאל" בה ישתתפו בני הקהילה האתיופית, משפחתו של רפאל ותומכים נוספים, הדורשים חקירה בשקיפות מלאה ומשפט שיעשה צדק לילד רפאל, שנדרס והופקר על הכביש. זאת, לאחר שביום ראשון השבוע התקיימה בפרקליטות פגישה עם המשפחה של רפאל.
"לא נעשו פעולות חקירה בסיסיות!", טוען מקורב למשפחה. לדבריו, בעקבות פגישת המשפחה עם הפרקליטות בתחילת השבוע המשפחה ממשיכה להפגין. "אף גורם לא טרח לקחת את המצלמות מהבניין של היידי וקרול לראות מי נכנסה לחניה ומי יצאה מהרכב למעלית. בפרקליטות הודו שיש תקלה ושבאמת הפעולה הזו לא בוצעה, ושהם החזירו את החקירה לבדיקה נוספת של המשטרה, שזה אומר, השלמת חקירה. לדבריו, בעקבות הפגישה הזו יש משבר אמון בין המשפחה למשטרה.

3 צפייה בגלריה
רפאל אדנה ז"ל
רפאל אדנה ז"ל
רפאל אדנה ז"ל
(צילום: פרטי)

הבוקר פרסמה שמחה צגאי, אמו של רפאל אדנה ז"ל, סרטון בו היא מזמינה מפגינים להצטרף למאבק על הצדק לרפאל, מודה למי שהצטרף עד כה, ומבקשת "לנהל את המאבק בדרכי שלום''.

שמחה, אמו של רפאל אדנה ז"ל, בפנייה למפגינים
(צילום: מטה "צדק לרפאל")

קראו גם:

ממשפחתו של רפאל נמסר: "אנו קוראים לכל מי שמגיע לתמוך היום - לנהל את המאבק 'צדק לרפאל', שהוא מאבק על חקר האמת וכתב אישום חמור כנגד מי שהפקיר ושיבש, בדרכי שלום. נמשיך להיאבק עד שהאמת תצא לאור".