נהגי "אגד תעבורה" בנתניה, הגישו דרך ועד העובדים שלהם "כח לעובדים", עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים, נגד המכרז של משרד התחבורה להפעלת קווי האוטובוסים בנתניה, שכיום מופעלים על ידי חברת "אגד תעבורה". במסגרת העתירה, מבקשים הנהגים לבטל או לשנות סעיף במכרז שקובע כי מפעיל השירות שיבחר במכרז, יהיה זכאי למענק בסך 15 אלף שקלים בגין כל נהג אוטובוס חדש שיוכשר על ידו, עד לתקרה של 51 נהגים.
1 צפייה בגלריה
הפגנת הנהגים
הפגנת הנהגים
הפגנת הנהגים
( צילום: טוהר לב ג'יקובסון)
קראו גם:
לטענת הנהגים שהגישו את העתירה, מדובר בסעיף ש"נותן תמריץ כלכלי למעסיקים להפלות בין דורשי עבודה על בסיס שיקול שאינו רלוונטי, תוך פגיעה בליבת זכותם החוקתית לחופש עיסוק".
הנהגים טוענים כי הסעיף לא רק שאינו מבטיח את מקום העבודה לנהגים הוותיקים של "אגד תעבורה" אם ייבחר מפעיל חדש בנתניה, אלא אף מתמרץ אותו לשכור נהגים חדשים במקומם.
במקביל לעתירה, הנהגים הגישו גם בקשה לצו ביניים וצו ארעי להקפאת הליכי המכרז, עד להכרעה בעתירה. לאחר תגובת הפרקליטות, שטענה בין היתר כי "האפשרות להתממשות התוצאה שממנה חוששת העותרת בדבר אי העסקת נהגים ותיקים כתוצאה מהסיוע הכספי היא ספקולטיבית גרידא", בית המשפט דחה את הבקשה להקפאת הליכי המכרז, וצפוי לדון בעתירה עצמה בחודש מאי.
"המשמעות של המכרז הנוכחי הוא פגיעה בנהגים בנהגי נתניה", אומרת תמר אוחנה, ראשה משותפת לענף התחבורה ב-"כוח לעובדים", "או ש-200 נהגים ימצאו את עצמם ללא עבודה על לא עוול בכפם או שתנאי העסקתם יפגעו. המדינה מתעקשת להפוך אותם לעובדי קבלן. נהגי נתניה מובילים את המחאה הארצית כנגד המכרזים שעתידים לבוא".
כזכור, הנהגים החלו את מאבקם כבר לפני מספר חודשים, טרם פנו לאפיקים משפטיים. לפני כשלושה חודשים הנהגים פנו לראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, וביקשו את תמיכתה בדרישה ממשרד התחבורה לתקן את תנאי המכרז, וכמו כן פנו לחבר המועצה, אהרון אורגד, שסיעתו שיגרה מכתב לסגן ראש העירייה והממונה על התחבורה, אלי דלל, וביקשה ממנו להירתם לנושא. כאמור, משרד התחבורה לא שינה את תנאי המכרז, ועל כן הנהגים פנו לאפיקים משפטיים והגישו עתירה בנושא.
לעדכונים - חדשות נתניה