בישיבת מועצת העיר הקרובה הצפויה להתקיים הערב (רביעי), חבר המועצה בוריס צירולניק הגיש הצעה לסדר היום שתעלה בישיבה, שמבקשת להחזיר את האחריות על אולם ספורט עירוני בקריית צאנז - לעירייה. זאת לאחר שבאותו האולם חגגו מאות חסידי צאנז חתונה בחצר האדמו"ר ללא כל שמירה על ההנחיות, ותיעוד החגיגות שהתפרסם עורר סערה תקשורתית ברחבי הארץ.
1 צפייה בגלריה
חתונה בצאנז נתניה
חתונה בצאנז נתניה
חתונה בצאנז נתניה
(צילום: מתוך הטוויטר של העיתונאי ישראל פריי, דמוקרט TV)
"בזמן שכולנו מצווים לשמור על ההגבלות והסגרים שנכפו עלינו בצל משבר הקורונה", כתב צירולניק, מסיעת "נתניה ביתנו" ("ישראל ביתנו"), בהצעה לסדר, "נאלצים להתמודד עם ריחוק חברתי, עוטים מסכות, שומרים על הילדים בבתים, מפסידים ימי עבודה, סוגרים עסקים, משלמים בגוף בכיס ובנפש על המשבר העצום שנכפה על כולנו - יש חלקים ניכרים בציבור שבאופן שיטתי ומכוון מתעלמים מההנחיות ועושים דין לעצמם. מצב זה בו אוכלוסיה המתעלמת מכל ההנחיות ומתנהגת בניתוק מוחלט מיתר האוכלוסייה הוא מצב אנומלי ופוגע בכולנו.
"התנהלות זו של ציבור שלם שממשיך ללמוד, להפעיל מסגרות בהתעלמות בוטה מכל נורמה בעיר נתניה בפרט, מביא אותנו בצעדי ענק לקום שבו אף אחד מתושבי העיר לא רוצה להימצא - נתניה הופכת לעיר אדומה. עובדה זאת עלולה להשאיר את נתניה סגורה הרמטית לתקופה ארוכה במיוחד. המצב לא יכול להישאר כך וחייב להיפסק לאלתר.
קראו גם:
"אני רואה הן במשטרה והן בפיקוח העירוני אחראים להיעדר אכיפה מצד אחד ואכיפה סלקטיבית מצד שני, אם בכלל ניתן לדבר על אכיפה כשמדובר באותו חלק של הציבור. כך למשל, בשבוע שעבר (האירוע למעשה נערך לפני כשבועיים, אך ישיבת המועצה נדחתה ואיתה ההצעה לסדר, לכן התאריך אינו מדויק, ד"ס), נערך אירוע ענק - חתונה בקריית צאנז. אירוע אשר התקיים במבנה עירוני - אולם ספורט.
"את זכות השימוש באולם קיבלו מוסדות של קריית צאנז בעבר הרחוק. כפי הנראה ילדים חרדים עסקו בספורט, אך היום המבנה הנ"ל משמש לחתונות ואירועים המוניים אחרים. חלקם, הפכו מזמן לאירועים עסקיים וזו כמובן הפרה בוטה של ההסכם שנחתם מולם ושימוש לא סביר באולם ציבורי. לנוכח האמור, הנני מבקש להצביע על ההחלטה הבאה - להחזיר את מבנה אולם הספורט למאגר מבנים של העירייה תוך הידוק הפיקוח והאכיפה לשמירה על ההנחיות השלטוניות במשבר הקורונה".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "ההצעה תידון בישיבת המועצה".
לעדכונים - חדשות נתניה