עשרות סוחרים בשוק נתניה התעוררו היום למציאות קשה: על פי הנחיות משרד הבריאות, הם נאלצו לסגור את הדוכנים שלהם בשוק העירוני הישן, וכעת הוא עומד שומם. כעת הסוחרים שנאלצו להפסיק לעבוד, זועמים. הם רואים חנויות מסביבם שעדיין עובדות, בין היתר בשוק החדש, ולא מבינים מדוע קיימת לדבריהם אפליה בהפעלת מקומות מסחר.
1 צפייה בגלריה
אחד מסוחרי השוק הישן בנתניה הבוקר
אחד מסוחרי השוק הישן בנתניה הבוקר
אחד מסוחרי השוק הישן בנתניה הבוקר
(צילום: יוסי "מירזה" דרור)
(צילום: יוסי "מירזה" דרור)
קראו גם:
"החליטו שכל הדוכנים בשוק הישן ייסגרו", אומר יוסי "מירזה" דרור, חבר בוועד הסוחרים של השוק, "ואני רואה שסביבנו יש המון חנויות שעדיין פתוחות. מה קרה, שפה מותר ושם אסור? כל החנויות מסביב פתוחות, כי זה אלה דוכנים בשוק עירוני, ורק הדוכנים שלנו סגורים.
"מה ההגיון? אחד הסוחרים אצלנו פתח את הדוכן, ובאו אליו פקחים ורצו לסגור אותו, רצו לתת לו דוח. מה הם רוצים מאיתנו? אגב, בשוק אין לחץ בכלל, אין אנשים, אין כמויות. זה לא כמו סופרים. תנו לנו לעשות כמו גרושים לחג. מה קרה? אנחנו צריכים לסגור את החנויות שלנו, ולראות מסביב שהכל פתוח?".
(צילום: יוסי "מירזה" דרור)
(צילום: יוסי "מירזה" דרור)
"ביום שישי אמרו לנו מהעירייה שהשוק יהיה סגור, ופתאום אנחנו רואים שהכל מסביב פתוח. הם לא יכולים לעשות איפה ואיפה, לפתוח את השוק החדש ולא את השוק הישן", אומר רפי זוארץ, בעל דוכן בשוק הישן, "זאת למרות שהשוק הישן יותר מאוורר. באו אליי 16 פקחים ו-4 שוטרים, ורצו לתת לי דוח של 5,000 שקל על זה שפתחתי את העסק, למרות שעל פי התקנות מותר לנו למכור מוצרי מזון. אף אחד לא יודע מי נגד מי, מה מותר, לא המשטרה ולא הפקחים.
"בינתיים לא נתנו את הדוח, ואני לא סוגר את העסק. זה היה בכלל יום לנקיונות, לא למכירה, ואמרו לי לסגור את התריסים, אבל לא הסכמתי. לא יכולים לתת לשוק אחד לפעול ולשוק השני לא לפעול. מקור ההדבקה זה בכלל בסופרים, לא בשווקים".
מעיריית נתניה נמסר: "העירייה והמשטרה מבצעות אכיפה מסיבית של המגבלות שמטרתן מניעת התפשטות נגיף הקורונה. קצין הרישוי של המשטרה וצוותי השיטור העירוני מסיירים במקום. עסק שפועל בניגוד להנחיות - ייקנס".