כתב אישום הוגש לאחרונה כנגד תושב נתניה, צעיר בן 23, במסגרתו הוא מואשם כי הקים וניהל קבוצות טלגרם, בהן שלח אלפי תמונות וסרטונים חושפניים ואינטימיים של נשים ישראליות, לעתים קטינות, ללא הסכמתן, "בנסיבות שיש בהן כדי להשפילן או לבזותן", כלשון כתב האישום.
הצעיר מואשם בחמישים ושניים סעיפים של עבירות שונות - הטרדה מינית והתנכלות, ופגיעה בפרטיות.
1 צפייה בגלריה
טלפון נייד
טלפון נייד
טלפון נייד
(צילום: ShutterStock)
על פי כתב האישום, החל מחודש יוני 2019, ובמשך חמישה חודשים, הנאשם הפעיל מספר חשבונות משתמש בטלגרם, יצר את קבוצת הטלגרם "תוצרת כחול לבן" ולקח חלק דומיננטי בתפעול וניהול קבוצות טלגרם אחרות. מטרת הקבוצה שיצר, כך נטען בכתב האישום, הייתה "הפצה של סרטונים ותמונות בהן נחזות נערות ונשים ישראליות בעת ביצוע אקטים מיניים או בתמונות חשופות המתמקדות במיניותן וזאת שלא בידיעתן או הסכמתן".
קראו גם:
בחמשת החודשים בהן קבוצת הטלגרם "תוצרת כחול לבן" הייתה פעילה, נטען בכתב האישום כי "הצטרפו אליה למעלה מ-16,400 משתמשים ופורסמו בה למעלה מ-3,000 תמונות וסרטונים המכילים תכנים מיניים של נשים ישראליות, לרבות קטינות". כמו כן, נטען כי "לצד התכנים המיניים של אותן נשים ונערות ישראליות, פורסמו גם שמותיהן ופרטי הזיהוי שלהן, אשר נלקחו בדרך כלל מהרשתות החברתיות. זאת באופן העלול להשפילן או לבזותן ועל מנת להוכיח כי מדובר בנשים ונערות ישראליות, ולא בחומר פורנוגרפי מרחבי העולם".
"במעשיו המתוארים לעיל", נכתב בהמשך כתב האישום, "פרסם הנאשם בעצמו ובצוותא חדא עם אחרים, בקבוצת הטלגרם תוצרת כחול לבן, לכל הפחות 2,304 תמונות ו-836 סרטונים המתמקדים במיניותן של נשים, נערות ואף קטינות ישראליות, שלא בהסכמתן, בנסיבות שיש בהן כדי להשפילן או לבזותן".
"הגשת כתב האישום מהווה צעד נוסף במאבק רשויות האכיפה נגד התופעה החמורה של הפצת תכנים מיניים של נשים וצעירות ישראליות ללא הסכמתן", אומר מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי,, "ההפצה פוגעת באופן אנוש בזהותן הווירטואלית של הצעירות ומשפיעה על חייהן ברשת ומחוצה לה. בשנה החולפת בעקבות פעילות משותפת של מחלקת הסייבר ביחד עם מחלק הסייבר בימ"ר תל אביב שבמשטרת ישראל הוגשו כתבי אישום נגד שמונה נאשמים שהפיצו תכנים מיניים באמצעות הטלגרם ופגעו במאות מתלוננות".