תושבים המתגוררים בסמוך לגן גורדון בצפון העיר טוענים כי מזה חודשים רבים שמתפללים בבית הכנסת השוכן במקלט הגן הציבורי, מפריעים את שלוותם ופוגמים באיכות חייהם, בעיקר בסופי שבוע.
1 צפייה בגלריה
תפילה בגן גורדון
תפילה בגן גורדון
תפילה בגן גורדון
(צילום: אלבום פרטי)
קראו גם:
בית הכנסת המאולתר שהוקם במקלט הגן לפני כחמש שנים, התרחב לאחרונה באמצעות פרגולות לשטח תפילה נוסף מחוץ למקלט ובתוך הגן הציבורי. עשרות תושבים, המתגוררים סמוך למקלט, חתמו על עצומה נגד התרחבותו של בית הכנסת, שוחחו עם נציגי העירייה ואף פנו למבקר המדינה, אך לטענתם מספר המתפללים ממשיך לגדול ולהפר את שלוותם.
"ביום חמישי שעבר המתחם החיצוני שהוקם על שטח ציבורי מחוץ למקלט נסגר", אומר אחד מתושבי האזור, "פנינו למוקד העירוני בנושא, שהרי סגרו פה שטח ציבורי, ולהפתעתנו אמרו שיש אישור מהעירייה."עוד לפני שסגרו פה את השטח, יצרתי קשר עם משרד מבקר המדינה, ובהתערבות המשרד נקבעה פגישה ביני לבין נציגי העירייה. עשינו סיור משותף, הם ראו את המקום. הבטיחו לי שהם יעבירו לממונים מעליהם. שום דבר לא נעשה מאז.
"צריך להבין, התפילות משפיעות על איכות החיים שלנו. יש כמויות גדולות של אנשים שמגיעים בכל שבת. כבר משבע בבוקר הם מתחילים לגרור את הכיסאות שם ולעשות רעש. בצהריים של שבת הם מביאים את כל הילדים שם למין קייטנה כזו. אני בסוף השבוע הזה פשוט ברחתי מהעיר. בשבילם זה שבת מנוחה, בשבילי זו שבת גיהינום".
"זה שהעירייה מאשרת את זה זו זכותה", מוסיף התושב, "אבל זה לא נראה לי מינהל תקין שמאשרים מקום כזה, מבלי להתייעץ עם הדיירים. זה מקום ציבורי שהפך לבית כנסת. ברגע שהם היו כולם בתוך המקלט לא הייתה בעיה, אבל ברגע שיש עוד ועוד מתפללים בחוץ, זו כבר הופכת לבעיה".
תגובת העירייה: "בשל משבר הקורונה ומאחר שנאסר על מתפללים לקיים תפילה בשטח סגור, האלטרנטיבה נותרה לקיים תפילות בשטחים פתוחים. כעת, לאחר שההגבלות הוסרו, נשלחו מכתבי התראה לבעלי האוהלים שנדרשו להסדיר את מיקום התפילה מול העירייה".
כל העדכונים - חדשות נתניה