הוועדה המקומית לתכנון ובניה נתניה משכה את הערר שהגישה על תכנית הבננה שאושרה בוועדה המחוזית, זאת לאחר שהגיעה להבנות מסוימות מול הוועדה המחוזית בעניין השגות ושינויים בתכנית. בקשתה של העירייה לשנות את מיקום מסוף האוטובוסים, סלע המחלוקת והמאבק של תושבי שכונת ותיקים (נאות גנים) נדחתה, אך העירייה פועלת למנוע את הקמתו. כזכור, על פי תכנית הוועדה המחוזית, מסוף אוטובוסים רחב מתוכנן לקום בסמוך לשכונת ותיקים, ממערב לכביש העוקף המתוכנן.
1 צפייה בגלריה
השטח בו תקום תוכנית הבננה
השטח בו תקום תוכנית הבננה
השטח בו תקום תוכנית הבננה
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם:
בעירייה הסבירו כי, "במסגרת הליך אישורה בוועדה המחוזית, שבה הייתה מעורבת באופן אישי ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, ביקשה העיר מספר תיקונים במסמכיה ובהם בקשה להגדלת דירות, הוספת שטחי תעסוקה ומשרדים ונענתה, כאשר הבקשה להזזת המסוף נדחתה.
"למרות זאת, הבהירה והודיעה ראש העיר לפרוטוקול כי העירייה אינה מתכוונת בכל מקרה להקים את המסוף הנ"ל ובהתאמה להנחיה זו, העירייה כבר מכפילה מסוף אחר (מסוף הסמוך לתחנת הרכבת ספיר ביד חרוצים, ד"ס) ומתכננת מסוף נוסף בתוכנית אילנות".
"אנחנו מגדילים את מסוף יד חרוצים, ועל זה היו הסכמות יחד עם משרד התחבורה ועם חברת נתיבי איילון", אומר אלי דלל, יו"ר הועדה המקומית לתכנון ובניה, "הגדלנו את שטח המסוף שנמצא ביד חרוצים ל-9.5 דונם. בהגדלה הזאת, יהיו קרוב ל-90 אוטובוסים עם טעינה חשמלית. כך יש פתרון לאוטובוסים חשמליים בנתניה ללא שום קשר למסוף שאמור להיות בתכנית הבננה. העבודות להרחבת יד חרוצים יחלו באופן מיידי. ישנה הצהרה ברורה של כל בכירי העירייה, ראש העירייה, מהנדס העיר, אדריכלית העיר, שאנחנו לא ניתן יד שהמסוף ייבנה בצד המערבי".
למרות משיכת הערר על ידי העירייה, תושבי שכונת ותיקים ממשיכים במאבק המשפטי שלהם כנגד תוכנית הבננה, במטרה לשנותה. שכן כרגע, למרות הצהרת העירייה, המסוף על פי התכנית עדיין מתוכנן לקום בסמוך לשכונה.
"משיכת הערר על ידי העירייה מעתיק את זירת המאבק לבית המשפט אשר ידון בעתירה העומדת לפתחו ומותיר אותנו בודדים אך נחושים מאוד מאוד במאבקנו הצודק", אומרים נציגי המאבק בשכונה, "מכיוון שנאמר לנו כי פתרון יד חרוצים הינו זמני לשנה שנתיים ולא נאמר היכן ימוקם המסוף הקבוע (לא נאמר שנמצא שטח מתאים למעט תכנון לתחנת קצה באילנות בטווח הרחוק) למרות השתדלותה של עיריית נתניה שאכן מחפשת פתרון".
כל העדכונים - חדשות נתניה