ועד ההורים העירוני החליט "להכריז מלחמה" נגד תופעת שאיפת גז המזגנים בקרב בני הנוער בעיר, זאת לאחר שתושבת קריית השרון תיעדה מספר בני נוער מטפסים על אחד מגגות בתי הספר בשכונה, כאשר על פי החשד הטיפוס בוצע כדי לשאוף גז מזגנים.
2 צפייה בגלריה
ילדים על גגות נתניה
ילדים על גגות נתניה
ילדים על גגות נתניה
(צילום: באדיבות תושבים)
"בשבוע שעבר, ביום רביעי, קיבלתי טלפון מאחד ההורים בקריית השרון שיש ילדים שטיפסו על אחד מגגות בתי הספר בשכונה", מספר יו"ר ועד ההורים העירוני, שי בראון, "דבר ראשון, התקשרתי לפיקוח העירוני, ואז פרסמתי את זה בקבוצת הווטסאפ של הוועד העירוני, והתגובות מראות לי שזה לא משהו חדש, זה מאוד מוכר, התופעה שילדים עולים לגגות כדי לשאוף גז מזגנים. היא ידועה וקיימת מבחינת ההורים, זו תופעה מפחידה. והחלטתי להילחם בתופעה הזאת בכל הכוח".
קראו גם:
איך אתם מתכוונים להילחם בתופעה?
"קבעתי פגישה במסגרת הפרויקט של 'עיר ללא אלימות', פרויקט שמופעל בנתניה ע"י המשרד לביטחון פנים, במסגרתו מגיעים לבתי הספר של הילדים כדי להסביר את הנזקים של התופעה. אחד הפספוסים הגדולים שלנו, הוא חוסר ההבנה של הילדים לגבי התופעה. הרי אנחנו עשינו שטויות כילדים, והם יעשו שטויות כילדים, אבל אם אנחנו לא נתמקד בלהסביר את זה, זה יתפוצץ לכולנו בפנים. אז אני החלטתי כיו"ר ועד ההורים העירוני, להיכנס בזה בכל הכוח, ולא כסיסמא.
2 צפייה בגלריה
שי בראון, יו"ר ועד ההורים העירוני נתניה
שי בראון, יו"ר ועד ההורים העירוני נתניה
שי בראון, יו"ר ועד ההורים העירוני נתניה
(צילום: באדיבות שי בראון)
"יש לנו פגישה ב-28 לחודש עם משרד החינוך ועיריית נתניה בנושא הזה, יש לי פגישה השבוע עם חבר המועצה ים מאיר קרן, שמחזיק בתיק הסמים והאלכוהול בעיר, והמטרה היא לטפל בזה כמה שיותר מהר. הפחד הוא שהקורונה מגבירה את התופעה, וזה יתפוצץ לכולנו בפרצוף אחרי שתסתיים הקורונה".
על פי עמותת אל-סם, גז מזגנים יכול להיות דומה לשימוש בחומרים פסיכו-אקטיבים אחרים, ומסוכן לא פחות מהם. 60 אחוזים מאדי החומר הנדיף חודרים לריאות, ומשם למערכת הדם ודרכה למוח, ובכך יוצרים תחושה מידית של שכרון חושים. שימוש בגז, על פי העמותה, יכול להוביל לעלייה ניכרת בקצב הלב ולשינויים התנהגותיים, שמתבטאים בהתנהגות אלימה ואובדנית, ובפגיעה בשיפוט המציאות. נזכיר כי לפני מספר חודשים, פורסמה ב-"מיינט נתניה" תופעה מסוכנת אחרת, של שאיפת "גז צחוק", או בשמו המדעי - חמצן דו חנקני, ממיכלי קצפת שניתן לרכוש בקיוסקים וחנויות בישול ואפיה.