בבית החולים "לניאדו" הודיעו הבוקר כח מרים גולדיס בת ה-37, אשר אושפזה במחלקת טיפול נמרץ קורונה לאחר שהגיעה לבית החולים בהריון מתקדם כשהיא חולה בנגיף, עדיין מורדמת ומונשמת. כזכור, לפני מספר ימים, הרופאים נאלצו להרדימה וליילד את בנה, שלא נדבק בנגיף.
"היולדת הגיעה במצב קשה, נזקקה לסיוע נשימתי", אמר הבוקר סגן בית החולים, ד"ר אמיר וינטראוב, "מבחינתנו היא הגיעה במצב שדרש את סיום ההריון. אנחנו מטפלים ביולדת, מצבה יציב, ואנחנו מקווים שהיא תשתפר ותשתחרר מהר לביתה". על השאלה האם נדבקה מרים בזן מוטציה של הנגיף, ענה וינטראוב כי אין בידו את המידע.
"אנחנו משפחה עם שבעה ילדים, עם הקטן שנולד עכשיו, בלי עין הרע", אמר הבוקר מנשה גולדיס, בעלה של מרים, "הגענו לבית החולים בעקבות מחלת הקורונה. אשתי נדבקה, אנחנו לא יודעים איפה, אנחנו מאוד שמרנו על ההנחיות. קרה שהיא נדבקה, והגענו לאן שהגענו. היא הייתה שבוע בבית תחת מעקב. ביום ראשון שעבר, חלה התדרדרות במצבה ונאלצנו לפנות אותה. רצינו לפנות אותה ל-'לניאדו', כי שמענו על המוניטין של מחלקות היולדות והקורונה. אנחנו מקווים שבקרוב נהיה במצב הרבה יותר נעים".
1 צפייה בגלריה
בעלה של היולדת בלניאדו
בעלה של היולדת בלניאדו
בעלה של היולדת בלניאדו
(צילום: דניאל סלגניק)
למרות שמרים נדבקה, מנשה מספר כי גם הוא וגם הילדים אינם חולים בנגיף, וכי הוא אף התחסן במנה הראשונה אתמול כנגד הנגיף. על השאלה איך מסבירים את המצב לילדים, מספר מנשה כי "זה לא פשוט בכלל. מסבירים להם. אנחנו מאמינים שיש מישהו שמושך בחוטים, אז על זה הם גדלים. יש תמיכה מטורפת שאנחנו מקבלים מהמשפחה המורחבת, ומכל עם ישראל. כולם נותנים, מחבקים, אלה רגעים מרגשים שאנחנו רואים איפה אנחנו נמצאים ומי העם שלנו, ועוברים את הקושי, עם הרבה אמונה. זו סיטואציה מאוד לא פשוטה, לא מאחל אותה לאף אחד. אבל אנחנו מאמינים, חזקים ומסתכלים על החיים כאתגר, ושום דבר לא ישבור אותנו. בסוף נהיה כל המשפחה ביחד, מחויכת, במקומות טובים יותר".
"יש לי מסר מאוד חשוב שאני אנצל את הבמה הזאת להעביר", מוסיף מנשה, "אנחנו בשעת מלחמה, זה לא צחוק. במלחמה אנשים התחבאו הרבה שנים בשביל לחיות, אז מה שאנחנו צריכים לעשות עכשיו. מה שלא חיוני - תוותרו. יש כאלה שעוברים את זה, אבל יש כאלה שמשלמים מחיר כבד. צריך שכל אחד יחשוב על עצמו ועל האחר, ואז נהיה במקום הרבה יותר נעים, לכולנו. זו קריאה לכל בן אנוש, לקחת את הדברים וליישם אותם".
בתוך כך, נמסר מבית החולים בילינסון כי חלה התדרדרות במצבה של יולדת מנתניה והיא מאושפזת במצב קשה מאוד ומחוברת למכונת אקמו.