לבית המשפט המחוזי הוגש השבוע כתב אישום נגד דניאל כורמיאן, תושב נתניה. הוא מואשם בביצוע מעשי סדום ובמעשים מגונים בארבעה קטינים, בני 12 ו-13, שלמדו במוסד חינוכי שבו שימש כסייע. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד יעל לוי מהפרקליטות, במהלך שלוש השנים האחרונות ביצע כורמיאן מעשי סדום ומעשים מגונים בארבעת הקטינים. חלקם היו בני תשע בלבד כאשר המעשים בוצעו.
"זה בלתי נתפס ולא מתקבל על הדעת שבמשך שנים הבן-אדם הזה ניצל ככה ילדים קטנים בלי שהמשפחה והמערכת מסביב תשים לב, בכל שבת הילד הזה הגיע אליו? אני לא מאמין, זה פשוט מחריד, אני לא יכול לשמוע את הפרטים אפילו", אמר אב, שבנו לומד במוסד החינוכי.
1 צפייה בגלריה
"מעשיו של כורמיאן מלמדים כי הוא נטול עכבות ומורא"
"מעשיו של כורמיאן מלמדים כי הוא נטול עכבות ומורא"
"מעשיו של כורמיאן מלמדים כי הוא נטול עכבות ומורא"
(המחשה: Shutterstock)

בבית ובמכונית

על פי כתב האישום, כורמיאן הזמין את אחד הילדים לביתו מדי שבת, וביצע בו מעשים מגונים. באחת מההזדמנויות הנאשם אף ביצע בקטין מעשה סדום. מכתב האישום עולה, כי כורמיאן פיתח קשר קרוב עם קטין נוסף ובכמה הזדמנויות ביצע בקטין מעשה סדום ברכבו, ובבית שבו הוא מתגורר.
כמו כן, כורמיאן נאשם כי ביצע מעשים מגונים בשני קטינים נוספים, בכמה הזדמנויות ברכבו, בכיתה שבה למד אחד מהם ובבריכה בנתניה.
כורמיאן נעצר ב-9/1/20 ומעצרו הוארך, לאחר שהקטינים נפגעי העבירה נחקרו על ידי חוקרי ילדים ונקבעה מהימנות עדותם. עדות הקטינים הותרה על ידי חוקרת הילדים בבית המשפט. שלושה מתוך ארבעת הקטינים מתארים מעשים מגונים שבוצעו בהם בבריכה בנתניה, ובהזדמנויות ובמועדים נפרדים, דבר אשר מצביע על דפוס פעולה מצדו של הנאשם. כורמיאן מכחיש את המיוחס לו.
הוריהם של הקטינים העידו על מצבם הנפשי הקשה סביב חשיפת הפרשה, וכן על שינויים התנהגותיים של ילדיהם בתקופת ההיכרות שלהם עם הנאשם. כך למשל, אמו של ילד אחד תיארה כי בנה סיפר לה בעבר על כאבים באזור חלציו ואחותו הקטינה תיארה כי אחיה אכן ניסה להימנע ממפגשים עם הנאשם, בטענה שהוא "מציק לו". היא אף נחשפה לכך שהנאשם נהג להפציר באחיה להגיע למיטתו בחדרו, וראתה אותם במיטה בכמה הזדמנויות.
מכתב האישום עולה כי בהתכתבות מסרונים בין כורמיאן לקטין אחר, הוא כתב לילד כי הוא אוהב אותו ומבקש ממנו למחוק הודעות, ומסביר שאסור שאשתו תדע שהם מתכתבים. הודעות הקטינים בפני חוקרי הילדים משמשות סיוע זו לזו, ומלמדות על שיטת הפעולה של הנאשם, שבה ניצל את קרבתם של הילדים אליו בשל עיסוקו.

הילדים שתקו

הנאשם, כך עולה מכתב האישום, הצליח לגרום לילדים שלא לשתף איש באשר למעשיו בהם, וזאת בעיקר לנוכח הקשר שנוצר בינו לבין הקטינים ובני משפחותיהם. על פי כתב האישום, כורמיאן ניצל את גילם הצעיר של קטינים שלהם היה אחראי, ושעל חינוכם היה אמון. "תוך שניצל את אמונם ואת אמון הוריהם בו, והשתמש בארבעתם ככלים לסיפוק יצריו וסטייתו המינית, הוא גזל מהקטינים את תמימותם, ופגע בגופם ובנפשם הרכה. כנגד שניים מהם הוא אף ביצע מעשי סדום. מעשיו המתוארים בכתב האישום החלו לפני כשלוש שנים, כאשר הקטינים היו בני תשע בלבד", כך נכתב בבקשת המעצר.
בבקשת המעצר טענה עו"ד לוי, כי "מעשיו של כורמיאן ונסיבות האירועים, ובפרט העובדה, כי הוא ביצע חלק המעשים בבריכה ציבורית, מקום שבו עוברים עוברי אורח, וכן ברכבו, בפרהסיה, כל אלה מלמדים כי הוא נטול עכבות ומורא, וכי הוא בעל דחפים מיניים שאותם מתקשה לרסן, ומכאן קיים יסוד סביר לחשש שיסכן ביטחונם של קטינים בסביבתו".
יו"ר ועד ההורים בנתניה, איציק וקנין מסר: "חברי ועד ההורים העירוני מצרים על המקרה החמור. ליבנו עם הילדים. הבעיה העיקרית כפי שאנו רואים אותה היא תנאי הקבלה לתחומי הטיפול וההוראה, שאינם מוקפדים. אנו קוראים למשרד החינוך להעלות את רף הקבלה לכל תפקיד העוסק בטיפול ובחינוך ילדים, החל ממעונות היום וכלה בבתי הספר התיכוניים".
פורסם לראשונה: 07:50, 07.02.20