בית המשפט העליון דחה לאחרונה את עתירתו של היועץ המשפטי לממשלה, שביקש להחמיר את תנאי המעצר של תושב נתניה, איתן בן סימון טייב, אשר חשוד כי היה מעורב עם ארבעה תושבים אחרים ב"עוקץ הקורונה הצרפתי". בן סימון טייב מחכה להחלטת בית המשפט שתקבע אם הוא וארבעת החשודים הנוספים בפרשה יוסגרו לצרפת ויעמדו שם למשפט. את העתירה להסגיר את החשודים לצרפת הגיש היועמ"ש לממשלה, בעקבות בקשת השלטונות בצרפת להעמידם לדין.
1 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה
בדיקות קורונה
על פי החשד מכרו ציוד רפואי פיקטיבי
(צילום המחשה: pixabay)
קראו עוד:
בעתירתו, היועמ"ש ביקש להחמיר את תנאי המעצר של טייב, שנתון כעת תחת פיקוח אלקטרוני בדירה בנתניה, ולעצור אותו עד שבית המשפט יקבע האם יש להסגירו לצרפת. מנגד, טען טייב כי אין לשנות את החלטת בית המשפט בנוגע לתנאי המעצר. כאמור, בית המשפט העליון דחה את הבקשה להחמיר את תנאי המעצר והותיר את טייב בפיקוח אלקטרוני.
טייב וארבעה תושבי נתניה נוספים, נעצרו בסוף חודש יוני האחרון מסגרת פרשת "עוקץ הקורונה הצרפתי", בעקבות מידע שהתקבל ממשטרת צרפת. החשודים נעצרו בחשד כי פעלו מתוך דירתו של טייב בנתניה, במקביל להתפרצות העולמית של נגיף הקורונה, ומכרו באופן פיקטיבי ציוד רפואי למוסדות רפואיים בצרפת.
על פי הבקשה להסגרה של חמשת החשודים, אותה הגיש היועץ המשפטי לממשלה, הניבו מעשי המרמה בהם חשודים החמישה לפחות 188,960 אירו, אשר הועברו על פי החשד לארבעה חשבונות בנק המתנהלים באנגליה ובפורטוגל, שנפתחו מלכתחילה בזהויות גנובות, במטרה להסתיר את מקורם. על פי הבקשה להסגרה, החשודים ביצעו לא פחות מ-6,700 שיחות מרמה במטרה למכור ציוד פיקטיבי.
כאמור, ב-17 לאוגוסט, הגיש היועץ המשפטי לממשלה עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים, על מנת להכריז על טייב ועל ארבעת החשודים הנוספים כבני הסגרה לצרפת, ולאפשר את הסגרתם כדי לעמוד לדין בצרפת באשמת ביצוען של עבירות הונאה והלבנת הון, שבגינן הם מבוקשים.
בבקשה למעצר נטען כי לטייב, שעמד על פי החשד בראש האופרציה, קיימות הרשעות קודמות בצרפת בגין עבירות מאותו סוג. בנוסף, הוא נדון בעבר למספר מאסרים, ותלוי ועומד נגדו מאסר על תנאי, אשר ניתן להפעלה אם יורשע בעבירות בהן חשוד כעת.
כל העדכונים - חדשות נתניה