חברות "אלון רבוע כחול" ושותפותיה - "איזי בס" ו-"ציר הסעות" זכו לאחרונה במכרז הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, להפעלת קווי התחבורה הציבורית העירוניים בנתניה, וצפויים להחליף בינואר 2022 את חברת "אגד תעבורה" המפעילה את קווי התחבורה הציבורית כיום. החברות יפעילו את קווי התחבורה בעיר תחת המותג "אקסטרה תחבורה ציבורית".
בחברה מספרים כי הזכייה במכרז נתניה הינה הצעד הראשון של הקבוצה בתחום התחבורה הציבורית, וכי "אקסטרה תחבורה ציבורית" צפויה לפרוש את קווי התחבורה הציבורית בכלל שכונות המגורים ואזורי התעסוקה בנתניה - ותספק לתושבים והעובדים בעיר ובסביבתה תחבורה ציבורית מהירה, זמינה ויעילה, תוך התאמת תדירות הקווים לביקושים ככל שיתפתחו תוך הארכת שעות הפעילות, עם דגש גם לאזורי התעסוקה והמסחר.
במסגרת המכרז, צפויים לפעול בעיר 250 אוטובוסים חדשים העומדים בתקן המחמיר של זיהום אוויר, כאשר מחצית מהאוטובוסים יהיו חשמליים ויאפשרו נסיעה מהירה ושקטה יותר. חלק מקווי השירות יופעלו באמצעות מיניבוסים.
קראו גם:
בשנת ההפעלה הראשונה, צפויות כ-17.5 מיליון נסיעות-נוסע בקווי האשכול, מספר שצפוי לגדול בהמשך. האוטובוסים החדשים צפויים לכלול הפרדה פיזית של תא הנהג ויצוידו ברשת אלחוטית, שקעי USB לטעינת טלפונים ומערכות כריזה.
כזכור, המכרז להפעלת קווי התחבורה הציבורית בנתניה גרר ביקורת רבה מצד נהגי אגד תעבורה, שטענו כי המכרז מפלה אותם, ומתמרץ העסקת נהגים חדשים במקומם. הנהגים אף הגישו עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים בנושא, באמצעות ועד העובדים שלהם, "כוח לעובדים".
"איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים המאגד את נהגי התחבורה הפנימית בנתניה, מברך את חברת אלון הרבוע הכחול על זכייתה במכרז להפעלת התחבורה הציבורית בנתניה", אומרים ב-"כוח לעובדים", "האיגוד קורא להנהלת החברה לנהל משא ומתן עם וועד העובדים לקליטת הנהגים בחברה כקבוצה, תוך שמירה על הוותק והטבות הנהגים, כפי שהם מעוגנים בהסכם הקיבוצי הקיים. כך אכן מתבצע בערים אחרות בהן התחלף זכיין. אין כל סיבה שבמעבר בין חברות יפגעו תנאי העסקתם של הנהגים וותיקים מנוסים ומסורים. האיגוד ימשיך ויעמוד על זכויותיהם של הנהגים בתקופת המעבר שבין החברות".
לעדכונים - חדשות נתניה