תושבת נתניה, רינה קאזימוב, טוענת כי קיבלה אמש (ראשון) דוח מפקח עירוני, לאחר שניגנה על פסנתר עירוני במרחק מאות מטרים ספורים מביתה, למרות שלדבריה לא הפרה אף כלל או הנחיה בסגר.
1 צפייה בגלריה
"לא מתנהגים ככה לתושבים". הדוח, רינה והפסנתר
"לא מתנהגים ככה לתושבים". הדוח, רינה והפסנתר
"לא מתנהגים ככה לתושבים". הדוח, רינה והפסנתר
(צילום: פרטי)
קאזימוב בת ה-59 תיעדה את עצמה מתעמתת עם הפקח שהנפיק לה את הדוח, שאמר לה "את לא אמורה לשבת פה ולנגן. יש לך את הקילומטר לצאת מהבית, זה לקנות אוכל". זאת למרות שעל פי הנחיות משרד הבריאות, מותר במהלך הסגר לצאת למרחק של קילומטר מהבית ללא סיבה מוגדרת, ואין כל הנחיה במסגרת הסגר המונעת נגינה בפסנתר עירוני.
קראו עוד:
"אני גרה ברחוב דיזינגוף 3", מספרת רינה. "יצאתי אתמול ב-22:00 בלילה מהבית, עשיתי סיבוב, הלכתי להאכיל חתולים. אחר כך עצרתי בפינת הרחובות דיזינגוף והרצל, שם יש פסנתר שאני נוהגת לנגן בו לפעמים. הוא נמצא במרחק 300 מטרים מהבית שלי בקו אווירי, אפשר לבדוק את זה בגוגל. הצטרף אליי שכן שיודע קצת לשיר, ואני התחלתי לנגן והוא שר. היינו רק שני אנשים ושמרנו על המרחק. לא הייתה התקהלות.
"לפתע הגיע פיקוח עירוני. לא חשבנו שאנחנו עושים עבירה. שאלו אותנו מה אנחנו עושים שם. אמרנו שאנחנו שרים ומנגנים. חשבנו מסיכות. הפקח אמר לנו שהמסיכה לא סוגרת את האף מספיק, אמרנו אוקיי, אנחנו נעלה את המסיכה עוד יותר למעלה. ואז הפקח אמר לי שאני לא יכולה לנגן בפסנתר, שאני יכולה לעשות ספורט או לקנות מזון. אמרתי לו שזה הספורט שלי. נתתי לו מספר תעודת זהות, וגם השכן שלי נתן את המספר. פתאום הוא נותן לנו דוחות. שאלתי למה? הוא אמר כי אני לא אמורה לנגן על פסנתר. אמרתי לו שאני גרה במרחק של פחות מקילומטר מהפסנתר, זה לא עזר.
"הוא נתן לי דוח על 500 שקל, ולא כתב בדוח על מה. הוא גם כתב בדוח שהוא ניתן בכיכר העצמאות 1 ולא בפינת הרחובות שהייתה בה, שזה קצת יותר רחוק, אבל אפילו זה עדיין לא במרחק קילומטר מהבית שלי. והוא כתב בדוח אי עטיית מסיכה, למרות שהייתה לי מסיכה".
"אני מרגישה שזה ניצול תפקיד של אוכף חוק", מוסיפה רינה. "אני גם לא יכולה להתמודד ולפתוח פה נגדו, אני טרף קל. שיתפנו פעולה, ועוד בסוף נותנים לנו דוח. ככה לא מתנהגים לתושבים, וזה ממש לא בסדר. אני בטוחה שיש שם מצלמות באזור, ואפשר לראות בדיוק מה קרה. לרוב האנשים שהיו בחוץ, לא הייתה מסיכה על האף ועל הפה. היו שם אנשים אפילו בלי מסיכות. למה רק אותנו? אני לא יודעת".
(צילום: רינה קאזימוב)
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "הנושא בבדיקה".
כל העדוכנים - חדשות נתניה