בית המשפט המחוזי בת"א-יפו גזר לאחרונה עונש מאסר בן 34 חודשים על תושב העיר, לאחר ששדד יחד עם אחיו נהג מונית באיומי סכין. המקרה אירע בחודש מרץ שעבר. שני האחים, שהתגוררו בנתניה, עלו על מונית בעיר, וביקשו מהנהג שיסיע אותם לתל אביב. אחד האחים התיישב במושב הנוסע, לצד הנהג, והשני ישב במושב האחורי.
1 צפייה בגלריה
(מונית. צילום: הרצל יוסף)
במהלך הנסיעה, כשהתקרבו ליעדם, הורו האחים לנהג לעצור את המונית. עם עצירת המונית, הצמיד אחד האחים סכין יפנים לצווארו של הנהג, כאשר האח השני דרש ממנו לתת להם את כל הכסף ברשותו. האחים נטלו ממנו 450 שקלים במזומן ושני פלאפונים, הסירו את "כובע" המונית מגג הרכב ופירקו את המונה.
במהלך הדיונים המשפטיים, נפטר אחד האחים, הבכור מבין השניים, בנסיבות טרגיות בעודו במעצר בית. בתסקיר שירות מבחן שבוצע לאח הצעיר בן ה-25, נמצא כי הוא בעל עבר עשיר של שימוש בסמים, שהקשה עליו להתמיד בעבודותיו והכניס אותו לחובות כלכליים. על פי התסקיר, האח הצעיר חווה משבר נפשי קשה בעקבות אחיו הבכור, שהיווה עבורו דמות הורית לאורך השנים, בעקבות אובדן אמם של השניים ונטישת אביהם.
קראו גם:
האח הצעיר סיפר בתסקיר שירות המבחן, כי החל להשתמש בסמים בגיל 13, בשימוש שהחל בקנאביס, המשיך לסמי פיצוציות והפך לשימוש קבוע בהרואין. עם זאת, לאחר מעצרו, השתלב בתוכנית "צעד ראשון", לעצורים המביעים נכונות ורצון להיגמל מסמים. כמו כן סיפר, כי במהלך יום ביצוע השוד, שני האחים נטלו כמות גדולה של הרואין וכדורים פסיכיאטרים, וכי הנסיעה לתל אביב נועדה לרכוש כמות נוספת של סמים לשניהם. למרות שהביע אמפתיה לנהג המונית והבין את חומרת מעשיו, תסקיר שירות המבחן אבחן את הצעיר מנתניה כבעל רמת מסוכנות גבוהה, בעל נטייה להתנהגות אימפולסיבית ורצון לסיפוק דחפים מיידים.
בית המשפט החליט לגזור על הצעיר, אותו ייצג עו"ד דוד זילברמן, 34 חודשי מאסר, בנוסף להפעלת מאסר על תנאי בן 4 חודשים מהרשעה קודמת. כמו כן ישלם הצעיר פיצויים של 7,500 שקלים לנהג המונית אותו שדד.
לעדכונים - חדשות נתניה