תנועת בני עקיבא החלה במסע גיוס תרומות לצורך הקמת מרכז הנצחה ל-165 בוגריה שנפלו במלחמות ישראל ובפעולות איבה באזור השרון והשומרון. את המרכז מבקשת התנועה להקים בפתח תקוה, ולצורך כך היא מגייסת סכום של כמיליון וחצי שקלים.
1 צפייה בגלריה
מאור ג'אן ז"ל
מאור ג'אן ז"ל
מאור ג'אן ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
בין ההרוגים שיונצחו במרכז החדש, נמצא גם שמו של מאור ג'אן ז"ל מנתניה, שנרצח לפני כ-16 שנה בפיגוע בכניסה לקניון השרון בעיר כשהוא בן 21. הוריו, אבלין ויוסף, הם ממובילי המסע לגיוס התרומות להקמת מרכז ההנצחה.
קראו גם:
"דווקא כשהיה קרוב לביתו", אומרת אבלין ג'אן, אמו של מאור ז"ל, "כשעמד בצומת קניון השרון בכניסה לנתניה, יחד עם חניכיו מבני עקיבא כדי להפגין נוכחות והזדהות עם אהבת הארץ ושלמותה (במסגרת תמיכה בתושבי גוש קטיף בתקופת ההתנתקות, ד"ס), דווקא אז בהיותו שליח מצווה, אירע הפיגוע החבלני ומאור נהרג על קידוש השם".
מה היה מקומה של תנועת בני עקיבא בחייו של מאור?
"גדול מאוד. הוא הכיר את אשתו מוריה בהיותו מדריך בבני עקיבא. בערבי שבת הוא הגיע תמיד על מנת להעביר פעולות תורניות לבוגרי התנועה בנושאים כמו מסירות נפש, אהבת ארץ ישראל ואהבת האדם לרעהו.
"בימי הזיכרון לחללי צה"ל, הוא תמיד הקפיד לייצג את בני עקיבא עם חולצת תנועה בטקסים. גם כשהוא שירת בצבא, ועל אף היותו נשוי, המשיך מאור בכל אותה עת להיות הרוח החיה בפעילות הסניף בתנועת בני עקיבא גם לאחר תקופת ההדרכה".
מהי חשיבות ההנצחה במרכז בשבילכם?
"ההנצחה חשובה לנו מאוד, פעלנו המון במרוצת השנים כדי להנציח אותו. בסניף בני עקיבא מרכז בנתניה לדוגמא, יש חדר זיכרון שמאור בעצמו בעצם הקים לזכר בוגרי וחניכי הסניף שנפלו בזמן פעילותו בתנועה, ולאחר מותו חדר הזיכרון נקרא על שמו. בקריית השרון למשל, נקרא סניף של 'בני עקיבא' על שמו.
"אבל כאן מדובר על הנצחה ארצית, מחוץ לנתניה, וזה מאוד חשוב לנו, שבני עקיבא לדורותיהם ילמדו עליו ויכירו אותו".
לעדכונים - חדשות נתניה