נתניה נערכת לקראת סגר הקורונה השני: מינהל האכיפה בעירייה יכשיר עוד 38 פקחים שיוסמכו לתת דו"חות למפירי הגבלות משרד הבריאות. מחסומים יוקמו במרכז העיר וביציאות ממנה. מעל 800 דוחות אכיפה כבר חולקו בשלושת השבועות האחרונים.
2 צפייה בגלריה
אלון אהרון, רותי גור. נערכים
אלון אהרון, רותי גור. נערכים
אלון אהרון, רותי גור. נערכים
(צילום: אגף דוברות והסברה עיריית נתניה)
קראו גם:
מועד תחילת הסגר, יום שישי ה-18 בספטמבר, הולך וקרב, והאגפים השונים בעיריית נתניה מתכוננים למציאות שונה בעיר שתימשך נכון לעכשיו כשלושה שבועות. במינהל האכיפה והביטחון העירוני, בהובלתו של אלון אהרון, הוסמכו כבר 38 פקחים לטיפול במפרי הגבלות משרד הבריאות באמצעות דוחות, וביום שלישי הקרוב צפויים להיות מוסמכים 38 פקחים נוספים.
"אנחנו מפעילים בכל יום צוותים משולבים, של רישוי עסקים, מינהל האכיפה ומשטרת ישראל", אומר אהרון. "היום או מחר נפרסם טלפון של מלשינון לתושבים, שדרכו נקרא להם לדווח על כל חריגה בנושא הקורונה. המיקוד שלנו בימים לפני החגים, זה בעיקר בכל מתחמי הבילוי, אולמות אירועים, בנקים, סניפי דואר, בכל המקומות הסגורים, שיש בהם חשש להידבקות. כמובן שאנחנו גם מפעילים את משל"ט הקורונה, שלמעשה אני אחראי עליו כרגע. אם מסתכלים על הפעילות שלנו בשבועות האחרונים, אני יכול לומר שהפקחים העירוניים, בשלושת השבועות האחרונים רשמו 806 דו"חות בשל אי עטיית מסכות ואי שמירת הגבלות התו הסגול בבתי עסק".
איך אתם הולכים לנהוג בחג?
"אנחנו מגבירים את כל נושא האכיפה מתחילת השבוע. במהלך החג, אנחנו הולכים להקפיד על כל נהלי הסגר. נבצע בדיקות בבתי כנסת, ברחבי העיר, נדאג לשמירה על הכללים, נציב מחסומים במרכז העיר וביציאות מהעיר. עסקים בסגר אמורים להיות סגורים, ואם יהיו עסקים שיפתחו אנחנו נבוא לטפל.
2 צפייה בגלריה
סגר
סגר
סגר
(צילום: יואב דודקביץ')
בסך הכל, אנחנו מבקשים מהתושבים להקפיד ב-21 יום האלה, לשנס מותניים, כי נתניה נמצאת בקצב תחלואה עולה. אנחנו כבר רואים שכל העיר נגועה, זה כבר לא עניין של שכונות בודדות. בעיקר לאחר שפתחו את הגנים ואת בתי הספר. חשוב לציין שאנחנו עוזרים גם לבצע את כל נושא חלוקת המזון, ומסייעים לרווחה, ואלה המשימות הראשונות שלנו.
אנחנו מאוד מקפידים עם המשטרה לעשות גם ביקורים למבודדים, לוודא שהם שומרים על הבידוד. בנוסף, באמצעות הרווחה אנחנו מרימים טלפונים לאנשים ובודקים אם יש צרכים מיוחדים בהם אנחנו יכולים לסייע להם".
גם באגף הרווחה והשירותים החברתיים מתכוננים לסגר. "אנחנו ממשיכים להתקשר לכל החולים בעיר, לברר את הצרכים שלהם ולנסות לסייע לאנשים שצריכים יציאה למלונית, אנשים שצריכים ערכות הפוגה לילדים", אומרת רותי גור, ראש מינהל הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית נתניה.
גור מדגישה שיינתן מענה גם לאוכלוסיה הוותיקה ולמשפחות הזקוקות לסיוע. "ביצענו מיפוי של האזרחים הותיקים בעיר, ואנחנו נערכים לסייע להם גם בשיחות להפגת הבדידות, וגם בסלי מזון במידה ויהיה צורך", היא אומרת. "ללא קשר לסגר, מתבצעת כעת חלוקה של סלי מזון או תווי מזון לחג לכל המשפחות המוכרות לרווחה, מדובר במעל אלף משפחות, ואנחנו נערכים לתת מענה גם בימי החג ובחול המועד, למקרה שאנשים יצטרכו את השירותים שלנו באופן חירומי. ואנחנו כמובן ממשיכים לסייע בטיפול בבדידות וחרדות בקרב התושבים שלנו באמצעות האגף".
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות נתניה