ועדת הרישוי העירונית אישרה לאחרונה הקמה של 12 שוברי גלים לאורך חופי סירונית וארגמן בנתניה, במסגרת פרויקט שנועד להגן על המצוק החופי בעיר ולמנוע את התמוטטות המצוק.
מדובר בבעיה אקוטית שלדברי מומחים, הולכת ומחריפה בשנים האחרונות. תכנית ההגנה על המצוק החופי, שנחשבת לפרויקט לאומי, הינה שיתוף פעולה של המשרד להגנת הסביבה, עיריית נתניה והחברה הממשלתית להגנת מצוקי הים התיכון.
2 צפייה בגלריה
הדמיית שוברי הגלים נתניה
הדמיית שוברי הגלים נתניה
הדמיית שוברי הגלים נתניה
(הדמייה: מעגן)
קראו גם:
במסגרת הפרויקט, יוקמו כאמור תריסר שוברי גלים לאורך 3.5 ק"מ של רצועת חוף, כאשר על פי התכנון צפויה הזנה של חול ברצועת החוף עצמה לצורך הרחבתה. העבודות יחלו מהחלק הצפוני בחוף סירונית, ימשיכו דרומה לכיוון חוף ארגמן ויתפרשו על פני תקופה של 4 וחצי שנים. במקביל לביצוע העבודות הימיות, העירייה נערכת לקידום היתר בנייה לביצוע עבודות יבשתיות לייצוב המצוק במקטעים אלו.
2 צפייה בגלריה
חוף סירונית בנתניה
חוף סירונית בנתניה
חוף סירונית בנתניה
(צילום: אסף פרידמן)
בעירייה מספרים, כי מדוחות הניטור שנערכו בשיתוף עם המכון הגיאולוגי לישראל, עולה כי בשנה החולפת כמות החומר שנגרעה כתוצאה מהתמוטטות המצוק החופי במקטע שבין סירונית לארגמן, הכפילה את עצמה בהשוואה לשנת 2018, מה שמראה על מגמת החרפה בקצב נסיגת המצוק וסכנת התמוטטות שהולכת וגוברת.
"פרויקט שימור המצוק החופי של נתניה מהווה סיום של מאבק אישי ועירוני ארוך טווח, שאותו התחלתי בשנת 2009, מול משרדי הממשלה לדורותיהם. במהלך המאבק ביקשתי שהמדינה תכיר באחריותה לטיפול במצוקים שעברו תהליכי בלייה והפכו למפגע בטיחותי המאיים על שלום הציבור", אומרת ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר,
"כחלק מהמאבק פנינו יחד עם רשויות נוספות לבג"צ ודרשנו את הטיפול הבהול במצוקי החוף, שהם נכס אסטרטגי וחלק מהמבנה הטופוגרפי של העיר. בג"צ אכן הורה למדינה להקים חברה לטיפול במצוקים ולתקצב אותה בהתאם, כך שמדובר בהחלט ביום חגיגי והיסטורי לנתניה".
מנכ"לית החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון, הילה ארנרייך: "מטרת הפרויקט הינה לטפל בבעיית התמוטטות המצוק החופי בנתניה, בעיה אקוטית שהולכת ומחריפה עם השנים. החברה הממשלתית סיימה תהליך תכנון יסודי וקפדני שכלל צוות מומחים מהארץ ומחברות בינלאומיות המובילות בעולם והקימה צוות מקצועי לביצוע הפרויקט".
כל העדכונים - חדשות נתניה