אלי דלל, סגן ומ"מ ראש עיריית נתניה, המכהן גם כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה, הודיע על כוונתו להציב בבניינים ציבוריים ועסקים המבקשים רישוי, ארון שיכלול דפיברילטור ומזרק אפיפן, לטיפול באנשים הסובלים מאלרגיה חמורה.
יוזמתו של דלל מגיעה לאחר מותה של אושר דרעי ז"ל בת ה-23 מחצר הגלילית, שנפטרה מאלרגיה קשה לאחר שאכלה במסעדה בראש פינה וסבלה מתגובה אלרגית לחלב.
2 צפייה בגלריה
אושר דרעי ז"ל ומזרקי האפיפן
אושר דרעי ז"ל ומזרקי האפיפן
אושר דרעי ז"ל ומזרקי האפיפן
(צילום: פרטי)
"אפשר לשים את אותו ארון שיכלול דפיברילטור ומזרק אפיפן ליד מעלית בלובי של בניין כשתהיה גישה ציבורית אליו", אומר דלל, "העלות של שני הדברים היא לא גבוהה. המטרה שלי היא להקים בכל מבנה שהוא גם ציבורי וגם בניין מגורים ארון כזה, אפשר להגביל את זה כמובן לפי מספר הקומות, אני לא מצפה שיהיה ארון כזה בוילה פרטית כמובן".
קראו גם:
2 צפייה בגלריה
אלי דלל
אלי דלל
אלי דלל
(צילום: יח"צ)
כאמור, במקביל להצבת הארונות בבתי מגורים, דלל גם מתכנן כי ארונות כאלו יוצבו בבתי עסק. "אני רואה את הדרישה הזאת מבחינתי גם במסגרת רישוי עסקים. כל מסעדה שרוצה רישיון עסק, ומכילה מספר מסוים של סועדים לדוגמא מעל חמישים או מאה סועדים, תצטרך להציב ארון עם דפיברילטור ומזרק אפיפן. צריך למסד את זה, כדי להציל חיים", אומר דלל.
יוזמתו של דלל בנתניה מגיעה במקביל למספר צעדים שננקטים ברמה המוניציפלית בשנים האחרונות. "אני מובילה את המדיניות העירונית של ראש העיר, תוך מודעות ורגישות לנושא האלרגיות", אומרת חברת המועצה תרצה גרינפלד, הממונה על הבריאות, "בנתניה בכל מוסדות החינוך מקפידים על מזרקים. לפני חודש, הוצבו שלטים בגנים לילדים אלרגניים, ואכן קיימת חשיבה עירונית על הנחיות חדשות במסגרת רישוי עסקים".
לעדכונים - חדשות נתניה