חבר המועצה לשעבר בנתניה, רפי ימין, נבחר לאחרונה לתפקיד ראש אגף מינהלת החופים לאחר שזכה במכרז העירייה, וצפוי להתחיל את תפקידו בתחילת חודש יוני. המכרז פורסם בחודש מרץ האחרון, וימין ניגש אליו לאחר שתקופת הצינון שלו כחבר מועצה לשעבר תמה בקיץ האחרון, והתאפשר לו לגשת למכרזים ציבוריים ברשות המקומית.
1 צפייה בגלריה
רפי ימין. מינוי במחלוקת
רפי ימין. מינוי במחלוקת
רפי ימין. מינוי במחלוקת
(צילום: אסף פרידמן)
ימין כיהן כחבר מועצה בין השנים 2013-2018, ובסוף 2018 נבחר לקדנציה נוספת תחת סיעתה של ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, "נתניה אחת". חודשיים לאחר מכן, עזב ימין את הפוליטיקה המקומית ופרש מתפקידו מסיבות אישיות. במהלך כהונתו כחבר מועצה, היה בין היתר מחזיק תיקי איכות הסביבה, הצעירים ומינהלת מרכז העיר.
קראו גם:
ימין מקורב מאוד לתחום החופים. הוא היה אחראי בעברו על פרויקט משקם של לימודי גלישה בנתניה, בעל תואר ראשון ושני בהשכלתו, ובוגר קורס מנהלי חופים. לאחר ההחלטה על בחירתו במסגרת המכרז העירוני, גורמים פוליטיים הביעו פליאה על הבחירה בחבר מועצה לשעבר מסיעתה של ראש העירייה. "הוא היה חבר מועצה ומקורב לראש העירייה. גם אם המכרז כשר, זה קצת קשה לעיכול", אמר מקורב לנושא.
"זה לא סוד שרפי חשק בתפקיד הזה הרבה מאוד שנים, ולא יכול היה לקבל אותו כל זמן שהיה חבר מועצה", אומר גורם פוליטי אחר, "הוא היה צריך תקופת צינון. הוא אדם בהחלט ראוי, אבל מבחינה ציבורית זה צורם ששוב ממונה מקורב לתפקיד ציבורי".
רפי ימין מסר בתגובה לביקורת: "שיפתחו את קורות החיים של כולם ויראו מי מתאים".
מהעירייה נמסר: "ימין סיים את כהונתו בתפקיד פוליטי וחלפה תקופת צינון ארוכה מזו הנדרשת בחוק. נדגיש כי העובדה שימין היה בעברו חבר מועצה אינה צריכה לשלול ממנו את האפשרות להתמודד לכהונה ציבורית וכך גם המחוקק רואה זאת, לאחר שניתק כל קשר לפעילות פוליטית וברור שאין לו כל השפעה על המנגנון העירוני יותר מכל מועמד אחר. ימין נמצא כמועמד המתאים ביותר לתפקיד נוכח השכלתו (תואר ראשון ושני), הקורסים המיוחדים שעבר, והיכרות עם העיר נתניה בכלל ועם חופי נתניה בפרט".
לעדכונים - חדשות נתניה