דוח הממונה על תלונות הציבור לשנת 2019 צפוי להיות מוצג לחברי מועצת העיר בישיבת המועצה הקרובה, והוא מציג מספר נתונים מעניינים לגבי אופן הטיפול במאות התלונות שהגיעו ליחידה לפניות ולתלונות הציבור בשנה שעברה.
1 צפייה בגלריה
אשפה בכל עבר
אשפה בכל עבר
אשפה
(צילום המחשה: פרטי)
על פי הדוח, בשנה שעברה התקבלו 2,598 פניות ליחידה, כאשר רק 131 מתוכן נחשבות לתלונות. מתוך 131 התלונות שהתקבלו, היחידה מצאה כי רק 67 אחוזים, 88 תלונות, נמצאו כתלונות מוצדקות. מעל שליש מהתלונות התקבלו בנושא תברואה, כאשר הנושאים ה-"פופולריים" ביותר בהם התקבלו תלונות אחרי תברואה הם פיקוח, חניה, ארנונה, גנים ונוף ואחזקות דרכים. הנושאים בהם התקבלו מספר התלונות הנמוך ביותר הם תרבות, רווחה, תרבות הדיור והחברה לפיתוח נתניה.
קראו גם:
בדוח מוצגות דוגמאות שונות לתלונות אשר התקבלו וטופלו. כך למשל, בעקבות תלונה של תושב העיר על השלכת פסולת קבועה בסמוך לביתו, הוחלט לתגבר את האכיפה באזור, ולשלוח פקחים כדי לאתר משליכי פסולת ולתת להם דוחות. תלונה של תושבת עיר ימים על כך שהתאורה המוצבת בראש בניין סמוך אליה מסנוורת אותה, הובילה לכך שמכתב נשלח מטעם העירייה ליו"ר ועדי הבתים באזור, בבקשה לבטל את התאורה או להחליפה.
במקרה אחר תושב התלונן על קבלן פינוי אשפה שהחליט לדלג על ימי פינוי אשפה על סמך דעתו. בעירייה קנסו את הקבלן, והבהירו לו כי עליו לפנות אשפה בכל הימים בהם נדרש לכך. על פי הדוח, רוב התלונות מטופלות עד חודש מיום קבלתן, אך כ-22 אחוזים מהתלונות מטופלות עד שלושה חודשים, וישנם גם תלונות ספורות בהן מטפלים בעירייה רק אחרי חצי שנה.
לעדכונים - חדשות נתניה