בתום שנים של המתנה, לאחר ניתוח אונקולוגי מורכב וללא וצוואר רחם. הצליחה לילך אורן ללדת תינוק בריא ומחייך. "מבחינתי כל מה שעבר עליי זה נס אחד גדול", אמרה השבוע.
1 צפייה בגלריה
לילך אורן עם פרופ' עופר לביא וד"ר ראובן קידר במחלקת יולדות בכרמל  צילום: אלי דדון
לילך אורן עם פרופ' עופר לביא וד"ר ראובן קידר במחלקת יולדות בכרמל  צילום: אלי דדון
לילך אורן עם פרופ' עופר לביא וד"ר ראובן קידר במחלקת יולדות בכרמל צילום: אלי דדון
"אני לא מפסיקה לחשוב מה היה קורה אלמלא הייתי נפגשת עם הצוות של בית חולים כרמל, ואילו הקשבתי לרופא שגזר עליי להוריד את כל הרחם, ולוותר על החלום להיות אמא".
לילך, תושבת איזור חיפה, היא מהבודדות בישראל והאשה השביעית במספר בכרמל שילדה תינוק בריא ושלם לאחר כריתה מלאה של צוואר הרחם. המרכז הרפואי כרמל נחשב ממרכזי המצוינות המובילים בארץ בתחום הטיפולים משמרי הפריון בנשים חולות סרטן.
לפני 6 שנים, בבדיקת פאפ סמיר שגרתית, גילו הרופאים אצל אורן בת ה-36 נגעים חשודים לסרטן צוואר הרחם. "עברתי שני ניתוחים קטנים, אבל אז התגלה שוב הסרטן, הפעם הרבה יותר גדול ומסוכן". היא פנתה למרכז רפואי גדול ומוכר, שם המליצו לה לעבור ניתוח להסרת כל הרחם.
"כשהבנתי שכנראה לא אוכל להיות אמא לעולם, חשכו עיניי", מספרת לילך. "החלטתי שאני לא מוותרת ונלחמת ללדת".
לילך פנתה לפרופ׳ עופר לביא, כיום מנהל מערך נשים ויולדות בכרמל, ואז מנהל היחידה לגניקואונקולוגיה.
"פרופ' לביא היה בשבילי קרן אור באפלה. הוא הציע לי לעבור כריתה רק של צוואר הרחם, לבצע שימור של חלקי השחלה בהקפאה, ולבוא לאחר ההחלמה ללדת כאן בכרמל. הייתי בשוק שיש בכלל אפשרות כזאת". הלידה הראשונה בישראל של יולדת לאחר ניתוח רדיקלי בצוואר הרחם קרתה בכרמל ביולי 2009. לילך אורן היא היולדת השביעית שעשתה זאת בהצלחה.
פרופ׳ לביא: "מדובר כאן בליווי מלא מקצועי וצמוד לאורך כל הדרך. את האיבחון וגילוי סרטן צוואר הרחם אורן עברה במרפאת צוואר הרחם שלנו. לאחר מכן, כדי לעזור לה בכניסה להיריון, נכנסה לפעולה יחידת הפריון. משנכנסה להריון, מובילי הצוות המיילדותי דאגו לעקוב אחריה ולשמור עליה צמוד ביחידה להריון בסיכון , עד לרגע הלידה".
אורן מבקשת להעביר מסר: "אני מבקשת מכן הנשים לא לוותר. גם כשאומרים לכן שאין סיכוי, לכו לשמוע חוות דעת נוספת. אני שמחה ומאושרת שכך בחרתי, ומודה לצוות המיוחד שליווה אותי לאורך כל הדרך".