מזג האוויר השרבי הביא עמו כמות גדולה של זבובים ויתושים שגרמו לכעס אצל תושבים ברחבי נתניה.
2 צפייה בגלריה
גל החום בנתניה
גל החום בנתניה
גל החום בנתניה
(צילום: יאיר שגיא | שאטרסטוק)
"אנחנו סובלים ממכת זבובים ויתושים מרגע שמזג האוויר התחמם", מספרת תושבת מרכז העיר. "עכשיו זה כנראה השיא של ההטלות, כי יש המון זבובים. זה פוגע לנו בשגרת החיים, ממש מונע מאנשים לצאת מהבתים. במקום שנהנה מהרוח בערבים, עדיף להסתגר בבתים. חשבתי שאם אני אברח קצת לים, להתקרר במים, זה יהיה יותר נסבל, אבל גם פה יש זבובים בכמויות. זה מגיע למצב שאי אפשר להשאיר צלחת עם אבטיח לשנייה על השולחן".
תושבים נוספים עמם שוחחנו מספרים כי כשיצאו לטבע ולים חוו מטרד זבובים קיצוני. "זה בכל העיר. מרכז העיר, גנים ציבוריים, חוף הים, בשלולית", אומרת אימא לילדים שבילתה ביער הסרג'נטים. "זה הכי גרוע במקומות שיש אוכל או מים. אז בכלל אי אפשר לשבת. אני הכי חוששת שהילדים ייעקצו ויידבקו במשהו. אי אפשר לשבת בחוץ במצב הזה. הם בכל מקום. אי אפשר לברוח מהם".

2 צפייה בגלריה
עקיצות יתושים יתוש - תמונת פייסבוק
עקיצות יתושים יתוש - תמונת פייסבוק
"מסתגרים בבתים"
(צילום המחשה: shutterstock)

"ועד מרכז העיר, מקבל תלונות רבות על מוקדים שונים של זבובים ברחבי העיר ובפרט במרכז העיר", מבהיר רז משולם יו"ר ועד מרכז העיר שמספר כי השנה גם הוא חש עלייה בכמות התלונות. "זה מרגיש כאילו יש מכה של זבובים בכל העיר. נשמח שעיריית נתניה תבצע בדיקה של מאגרי מים או הדברה היכן שנדרש על מנת שהתושבים יוכלו לבלות ביתר נוחות מחוץ לבית".

קראו גם:

מהעירייה נמסר: "העירייה מבצעת הדברה במרחב הציבורי לרבות ניטורים במקורות המים הקבועים, זאת לצד טיפול בקריאות למוקד על דיווחים פרטניים. חשוב לציין כי ישנם מקרים בהם קיימים מקורות מים בחצרות פרטיים, גגות פרטיים ומרפסות וכאן נדרשת אחריות אישית שכן מקורות מים מובילים להגעת יתושים".