כוכבת תוכנית הריאליטי "חתונה ממבט ראשון" רותם פיינברג חשפה לפני מספר ימים כי היא מתמודדת עם דלקת פרקים שמשבשת את שגרת חייה: "יש לי דלקת פרקים והיא מתפרצת בכל כמה חודשים - ולצערי היא תקפה אותי הפעם ממש ממש חזק", שיתפה פיינברג את עוקביה בסטורי באינסטגרם.
2 צפייה בגלריה
רותם פיינברג. "לא פשוט לחיות עם המחלה הזו"
רותם פיינברג. "לא פשוט לחיות עם המחלה הזו"
רותם פיינברג. "לא פשוט לחיות עם המחלה הזו"
(צילום: אינסטגרם)
"לא יודעת אם שמתם לב או לא, אבל בימים האחרונים קצת נעלמתי. יש לי דלקת פרקים והיא מתפרצת כל כמה חודשים. לצערי היא תקפה אותי הפעם מאוד מאוד חזק. הפרקים שלי מתנפחים ונוקשים, וזה גורם לי לקושי בהליכה וגם בשינה, יש לי כאבים מאוד מאוד חזקים.

2 צפייה בגלריה
רותם פיינברג חתונה ממבט ראשון
רותם פיינברג חתונה ממבט ראשון
רותם פיינברג חתונה ממבט ראשון
(צילום: מתוך קשת 12)

"לצערי זה משבש לי את כל התוכניות שלי, את כל היומיום שלי, את העבודה שלי ואפילו את מצב הרוח. עברתי כמה ימים לא פשוטים ועכשיו אני קצת יותר ברגיעה. אני מקווה שזה יעבור מהר ואצליח לחזור לשגרה. אם יש לכם פתרון קסם אשמח לשמוע".
לאחר מכן העלתה סטורי נוסף ובו כתבה: "לצערי, זה לא פשוט בכלל להתמודד עם מחלה כזו... בטח שאני לא יודעת מתי זה יגיע ומה הסיבה שזה קורה. מאמינה שזה קשור גם לנפש שגם אותה אני מטפחת. וכן, אני מטופלת היום אבל לא ברפואה הקונבנציונלית (מנסה להימנע מזה). אני שותה כל בוקר שוט של צמחי מרפא שהמטפל שלי מכין במיוחד בהתאמה בשבילי, ולצערי עדיין יש לי התקפים אבל לעתים יותר רחוקות, אבל שזה מגיע זה מגיע קשה".

קראו גם:

מהי דלקת פרקים?

דלקת מפרקים שגרונית, או בשמה המדעי RA (Rheumatoid Arthritis), היא מחלה דלקתית רב-מערכתית הפוגעת ביותר מ-21 מיליון איש ברחבי העולם (בישראל מאובחנים כ-70,000 חולים). מדובר במחלה אוטואימונית בה תוקפת המערכת החיסונית את איברי הגוף השונים ובעיקר מפרקים וגידים. הדלקת גורמת לנוקשות, לנפיחות ולכאבים עזים עד כדי עיוות בלתי הפיך של מבנה המפרק ואובדן התנועה שלו. במקרים קשים עם התדרדרות המחלה נוצר צורך בהחלפת מפרקים ועליה בסיכון לנכות.
דלקת מפרקים שגרונית פוגעת באופן משמעותי באיכות חיי החולים ובתפקוד היומיומי שלהם. פעולות פשוטות כמו פתיחת בקבוק או נעילת נעליים הופכות לקשות עד בלתי אפשריות. עם התקדמות המחלה מוצאים את עצמם החולים מרותקים למיטה, מחוץ למעגל העבודה. רבים סובלים מפגיעה משמעותית במצבם הסוציו-אקונומי והנפשי.