בניגוד לרשויות רבות ברחבי הארץ, עיריית נתניה סירבה להצטרף למחאה נגד מינויו של חבר הכנסת אבי מעוז מסיעת ''נעם'', כאחראי על תוכניות ההעשרה במערכת החינוך. המחאה החלה עם פרסום מינויו של מעוז, יו''ר מפלגת נעם, כאחראי על התכנים החיצוניים במערכת החינוך. ביום חמישי שעבר פרסמו עשרות ראשי רשויות מכתב התנגדות לבחירה והודיעו כי תוכניות שיבוטלו על ידי מעוז, ימשיכו לפעול בבתי הספר ברשויות במימון עצמי.
2 צפייה בגלריה
מעוז ומרים פיירברג
מעוז ומרים פיירברג
הלחץ על ראש עיריית נתניה גובר. מעוז ופיירברג-איכר
(עמית שאבי, עידו ארז)

דרכי נעם?

מי שלא הצטרפה להתנגדות היא ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר. "שתיקתה" של ראש העירייה הביאה לכעס בקרב גורמים פוליטיים וחברתיים בעיר. יו"ר האופוזיציה, טלי מולנר וחברתה לסיעת "פעימה חדשה", ציפי קפל קראו לראש העירייה להצטרף למחאת ראשי הרשויות.
מולנר אף שלחה מכתב למוניק בניסטי, עוזרת בכירה למנכ"ל העירייה, מנהלת אגף תו"ב ומרכזת ישיבות המועצה. "לאור החשש ההולך וגובר בימים האחרונים עקב ההחלטה למנות את יו"ר מפלגת נעם הידוע בדעותיו הקיצוניות, הריני מעלה הצעה זו הקוראת למועצת העיר לאשר את הצטרפות נתניה למחאת הרשויות המקומיות נגד מינוי זה והשפעתו על מערכת החינוך הארצית והעירונית", כתבה. "זו העת לצאת בהצהרה פומבית רשמית נגד המינוי ולתת תמיכה פומבית למנהלי בתי הספר להמשיך להפעיל תוכניות הדוגלות בשוויון, סובלנות, הכלה וקבלת האחר".

2 צפייה בגלריה
(עיריית נתניה (צילום: איתמר רותם))

מולנר הוסיפה כי "נתניה היא עיר של כולם, עיר המקבלת את כל תושביה באופן שווה ותמשיך לדאוג לזכויות כל תושביה באופן מלא ושווה כולל חברי קהילת הלהט"ב בעיר. הצהרה זו היא צעד חשוב ומתבקש נוכח המאבק הארצי אליו הצטרפו מרבית הרשויות המקומיות. אל לנו להישאר מחוץ למאבק זה ולהישאר אילמים חסרי עמדה וקול, יש לנו מחויבות כלפי תושבי העיר, אנשי החינוך ותלמידי העיר".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה : "ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר פנתה ביום ראשון השבוע בכתב ובאופן אישי ומפורט לח"כ אבי מעוז. במכתבה ציינה ראש העירייה כי כמי שמנהלת עיר הטרוגנית, היא הקפידה תמיד להכיל את כולם, לכבד את השונה ולתת לכל אדם לחיות על פי תפיסת עולמו. לדבריה יש להישמר ממתן הצהרות מעוררות מחלוקת ומקוממות ציבורים רחבים ויש לנקוט בגישה של 'חיה ותן לחיות' ושל מתן כבוד לאחר ולשונה. גישה זו תמשיך להיות נר לרגלי מערכת החינוך בעיר. ראש העירייה הזכירה לחבר הכנסת מעוז כי סיעתו בכנסת נקראת 'נעם' - שם מחייב המתקשר למה שכבר נאמר בספר משלי על דרכי התורה: 'דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום', מכאן שיש להימנע מיצירת מחלוקות, מריבות ושנאות מסוכנות המאיימות על שלמותה של החברה הישראלית אשר יקרה כל כך לכולם''.
לא בבית ספרנו
ברשויות אחרות התגובה למינוי מעוז הייתה חריפה. פורום ראשות הרשויות המאגד את הנשים העומדות בראש רשויות בישראל הודיעה על התנגדותו להעברת הסמכויות למעוז. ''ראשות הרשויות שומרות על חינוך עם ערכים ליברליים והומניסטים כפי שהתנהל עד כה בישובים ברשותן'', כתבו חברות הפורום לראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו.

קראו גם:

''התוכניות הללו כוללות בין השאר פעילויות הסברה בנושא להט"ב, שוויון מגדרי, עידוד גיוס לצה"ל, שיעורים ביהדות, ציונות, מורשת, תוכניות הקשורות להיבטים רגשיים, מניעת אלימות ועוד. כל ראשות הרשויות הצהירו כי לא יאפשרו פגיעה בחינוך הרשויות שלהן. אנו מאמינות כי חינוך ילדינו חייב להישאר מחוץ למשחק הפוליטי וכי תפקיד מערכת החינוך הוא לייצר עבורם מערכת תומכת ומאפשרת שחושפת אותם לכל חלקי החברה הישראלית וגווניה".
על המכתב חתמו: אושרת גני גונן ראש מועצת דרום השרון, קרן גרין ראש מועצת קדימה צורן, גלית שאול ראש מועצת עמק חפר, לין קפלן, ראש מועצת תל מונד, שושי כחלון כידור ראש עיריית כפר יונה ועוד.