מערך התחבורה הציבורית החדש שהושק בנתניה ביום שישי שעבר, במסגרת רפורמת ''דרך שווה'', לא הרשים חלק מהנוסעים שטוענים לסרבול במעבר בין הקווים, קשיים להתנייד ברחבי העיר, צפיפות ואיחורים. יש אף תושבים שקוראים להחזיר את המצב לקדמותו.
2 צפייה בגלריה
אוטובוסים אקסטרה
אוטובוסים אקסטרה
12 קוים נוספו. אוטובוסי חברת אקסטרה
(צילום: יח"צ)
במסגרת השינוי הפעילה חברת אקסטרה 12 קווים עירוניים חדשים, שדרגה שלושה קווים, הוסיפה 60 אוטובוסים חשמליים לצי הקיים וביטלה 22 קווים.
"לא יכול להיות שרק ההחלפה של האוטובוסים לקחה לי חצי שעה", טוענת תושבת נתניה שנוסעת במשך שנים ארוכות באוטובוסים. "עכשיו עם הפקקים זה פשוט בלתי אפשרי להתנייד בעיר הזו. מצד אחד תגברו את תדירות הקווים, אבל מצד שני בשל השינוי בקווים יש ניתוק בין אזורים. למשל בין השכונות לחוף הים ומרכז העיר, לשם היה קו ישיר שבוטל".

2 צפייה בגלריה
תחנת אוטובוס ברחוב סלנט
תחנת אוטובוס ברחוב סלנט
תחנת אוטובוס. "תחזירו קווים שבוטלו"
(צילום המחשה: מתן דויטש)

''תחזירו את הקווים שבוטלו. גם את המחירים. לא כולם צריכים את הרב קו הכלל ארצי הזה'', טוענת תושבת נוספת. ''זה אבסורד. העיר תקועה ללא קווים וללא מוניות שירות. ביטלו קווים שהיו ישירים לעיר ימים ורמת פולג ועכשיו בשביל להגיע הביתה אני צריכה ללכת ברגל בשביל להחליף אוטובוסים ואז לנסוע שעה ארוכה בקו 65 דרך קריית השרון ואזור התעשיה החדש לפולג. נסיעה שלקחה לי לפני השינויים האלו רבע שעה. בגלל השינויים שנעשו וביטול חלק מהקווים, יש עומסים של ממש על האוטובוסים".
''שיחזירו את מה שהיה זה כבר עדיף. לפחות הקווים נכנסו לשכונות, הביאו אותנו למרכז העיר ולא נאלצנו להחליף אוטובוסים בשביל להגיע ממקום למקום", מסבירה נוסעת שטוענת כי השינויים יצרו בלגן שמקשה על ההתניידות ברחבי העיר. "למשל קו 31 שהגעתי איתו תוך עשר דקות מרחוב בני גאון לתחנת הרכבת, עכשיו בגלל השינוי של המסלול שלו, והוספת עצירות לוקח לי כמעט 40 דקות".

קראו גם:

גם חבר המועצה אהרון אורגד סיפר על "מאות תלונות שקיבלתי מתושבים מיוסרים. בינתיים תושבינו פשוט סובלים. ילדים, בוגרים וקשישים הולכים ברגל בחום מרחקים לא הגיוניים".
מחברת אקסטרה נמסר: "אקסטרה פועלת בהתאם לרשת הקווים שתוכננה על ידי משרד התחבורה והרשות לתחבורה ציבורית, בשיתוף עיריית נתניה. כמו בכל רפורמה מסוג זה לעיתים נדרשות התאמות. אנו קשובים לבקשות שעולות בערוצי התקשורת שלנו ומרגישים שהקשבה זו קיימת גם בקרב המתכננים ומקבלי ההחלטות. משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית אף הנחו על ביצוע מספר התאמות בחלק מהקווים וייתכן שבעתיד יהיו התאמות נוספות"
מהעירייה נמסר: "הקווים החדשים נמצאים בהרצה. בשבוע שעבר כבר פורסמו עדכונים שונים בהתבסס על הערות ציבור שהתקבלו. כך תמשיך חברת אקסטרה לעשות ככל שידרש".