המשחק לזכרו של סמל יהונתן (יוני) שרעבי ז"ל בין קבוצות נערים א' של מכבי נתניה למקבילתה בבית"ר טוברוק מהווה פריצת דרך במערכת היחסים בין שני המועדונים. אפילו זקני נתניה אינם זוכרים מתי התקיים משחק ידידות בין המועדונים האלה.
2 צפייה בגלריה
לזכרו של שרעבי
לזכרו של שרעבי
לזכרו של שרעבי
(פרטי)
כעת מדברים בחדרי חדרים ראשי המועדונים על התחממות ממשית בגזרה עד כדי שיתוף פעולה ועזרה הדדית במגוון נושאים. השינוי החל מאז רכש איש העסקים, דודו מחלוף, את בית"ר טוברוק ומינה לצדו את המנכ"ל איציק גניש אשר זוהה בעבר במשך שנים רבות עם מכבי נתניה.

אוהד שרוף

ביום שלישי לפני כשבועיים, נערך במתחם האימונים של מכבי נתניה בשפירא משחק הנצחה לזכרו של סמל יהונתן (יוני) שרעבי ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה. יוני שרעבי, בן 20 במותו, היה אוהד שרוף של מכבי נתניה שליווה את הקבוצה בכל משחק.
קראו עוד>>
שרעבי, בן זקונים להוריו, נולד וגדל בעיר פתח תקווה והתגייס לחיל השריון. הוא נהרג מפגיעת טיל בטנק שלו במהלך חילופי אש מול החיזבאללה.
מאז נפילתו, ולמעשה עוד בימיו של גניש במכבי נתניה, עורך המועדון מידי שנה משחק הנצחה לזכרו בהשתתפות המשפחה. השנה זו הפעם הראשונה שלמשחק ההנצחה הוזמנה היריבה העירונית בית"ר טוברוק וזאת במסגרת התחממות היחסים בין המועדונים.
כמיטב המסורת בעיטת הפתיחה של המשחק נעשתה על ידי הוריו של יוני ז"ל. המשחק עצמו הסתיים בתיקו מאופס בתום תשעים הדקות כשכל שחקני סגלי שתי הקבוצות נוטלים חלק במשחק. את דו קרב הפנדלים ניצחה מכבי נתניה בתוצאה 3:2. את המשחק שפטו, בהתנדבות מלאה, שופט ליגת העל עידן לייבה ושני עוזריו רועי חסן ואבי גולדשטיין.
"מאוד שמחנו לקחת חלק במשחק המרגש לזכרו של יהונתן שרעבי ז"ל. בשנים האחרונות אנחנו לוקחים חלק במסורת הזו ומכל הלב מרגישים שזו זכות גדולה", אמר לייבה בסיום. מיד עם תום המשחק התכנסו שחקני שתי הקבוצות, הצוות המקצועי וצוות השיפוט לטקס המסורתי לזכרו של יהונתן שרעבי.
2 צפייה בגלריה
המשחק לזכרו של יוני שרעבי. מסורת מרגשת
המשחק לזכרו של יוני שרעבי. מסורת מרגשת
המשחק לזכרו של יוני שרעבי. מסורת מרגשת
(פרטי)
טקס הסיום המרגש סיפק מציאות שלא נראתה מעולם בין שני המועדונים ומהווה הוכחה חותכת למציאות החדשה בכדורגל בעיר. בשורה אחת עמדו הבעלים של מכבי נתניה אייל סגל, לצידו איציק גניש, מנכ"ל טוברוק ויחד איתם מאמן הבוגרים של מכבי נתניה בני לם לצד בכירים במחלקות הנוער ואנשי צוות של שני המועדונים. "זאת בהחלט הייתה תמונה שונה, אבל היא חיממה את הלב.
לראות את בכירי מכבי נתניה ובית"ר טוברוק ניצבים כתף אל כתף במשחק ידידות לזכרו של יוני שרעבי, עשה טוב לכל הנוכחים", אמר גורם במכבי נתניה.
בעלי מכבי נתניה, אייל סגל, בירך את ההורים והסביר על החשיבות והמשמעות שרואה מכבי נתניה בטקס ובמשחק ההנצחה לזכרו של יוני, והתייחס גם לנושא המשחק מול טוברוק כשאמר: "אני שמח שניתן להשאיר את היריבות על המגרש ולא מחוצה לו.
אייל סגל: "אני שמח שניתן להשאיר את היריבות על המגרש ולא מחוצה לו. בסופו של דבר הילדים לומדים באותם בתי הספר וחלקם גם באותה הכיתה. הם חברים ואין שום סיבה שהיריבות תתקיים מחוץ למגרש"
בסופו של דבר הילדים לומדים באותם בתי הספר וחלקם גם באותה הכיתה. הם חברים ואין שום סיבה שהיריבות תתקיים מחוץ למגרש וזה החלק היפה והמרגש ואפשר לומר: שהחיינו והגיענו לזמן הזה".

כבוד רב

מנכ"ל בית"ר טוברוק, איציק גניש, שלו היכרות עמוקה עם המשפחה עוד מתקופתו כמנהל מחלקת הנוער של מכבי נתניה ומי שלמעשה בתקופתו החל הקשר עם המשפחה, בירך את המשפחה וזכה לחיבוק חם מההורים שסיפרו על ההיענות והתרומה שלו מראשית ההנצחה ועד כה. "בהחלט היה מרגש לראות את משה וירדנה היקרים שהעניקו לנו כבוד רב עת הסכימו בתקופתי במכבי נתניה שננציח את בנם בקבוצת נערים א'.
"החיבור שלי איתם היה חיבור אמיתי וכן. אני מניח גם שבשל היותי בן למשפחה שכולה. עבורי, המשחק הזה בו בית"ר טוברוק התארחה למשחק מול מכבי נתניה במשחק לזכרו של יוני ז"ל הוא סגירת מעגל. יוני ז"ל היה איש של שלום וכמה סמלי הדבר שהמשחק הראשון ההיסטורי בין שני המועדונים הוא המשחק לזכרו", אמר גניש.
בשני המועדונים מספרים על מערכת היחסים מקצועית מוצלחת ביניהם וכי שיתוף הפעולה פועל מצוין. ביום חמישי שעבר התקיים בטוברוק משחק אימון נוסף בין שתי קבוצות הנוער של המועדון (הסתיים בתוצאה 3:1 למכבי נתניה) וכמו כן יש העברות והשאלות של שחקנים ממועדון למועדון. בנוסף מסייעים שני המועדונים האחד לשני בנושאים לוגיסטיים שונים.
"יש לבעלים שלנו דודו מחלוף, רצון ותקווה שמערכת היחסים בין שני המועדונים תמשיך ותתחמם. ולשמחתי הדברים באים לידי ביטוי בשלב הזה בצעדי אמון שנבנים בין שני המועדונים", סיפר גניש.
לעדכונים: חדשות נתניה