אור ושיר נצח, תאומות זהות (31) מאבן יהודה, הן מאמנות כושר לאורח חיים בריא, ובעלות מתחם האימונים "Double Energy" ביישוב. את האימונים הקבוצתיים במתחם הן מעבירות יחד. אחת משלימה את השנייה ומסייעת לה.
2 צפייה בגלריה
"לא נולדנו דוגמניות 90-60-90 | צילום: אסף פרידמן
"לא נולדנו דוגמניות 90-60-90 | צילום: אסף פרידמן
"לא נולדנו דוגמניות 90-60-90 | צילום: אסף פרידמן
"אנחנו אש ביחד, דאבל אנרגיה. האנרגיה הכפולה עושה את שלה כי זה קצב אחר", הן אומרות. התאומות נצח לא רק נראות אותו הדבר, הן גם מדברות אותו הדבר ומשלימות זו לזו את המשפטים. "אנחנו מבינות אחת את השנייה רק לפי העיניים, בלי להגיד כלום", אומרת שיר.
ערך מוסף
רוב חייהן סבלו השתיים מעודף משקל ולא הייתה להן מודעות לאכילה נכונה. "ניסינו המון דיאטות ולא הצלחנו לרדת במשקל", הן אומרות. השינוי חל כשלמדו בקורס מאמנים בווינגייט, לפני ארבע שנים. עם סיום הקורס החליטו לפתוח מתחם אימונים. בהתחלה הוא היה בעבורן מקור להכנסה נוספת, היום הוא כל עולמן.
אור: "הרגשנו שאנחנו לא ממצות את עצמנו בעבודות שהיו לנו, והבנו שדרך האימונים אנחנו יכולות להעניק ערך מוסף לאנשים, מכיוון שאנחנו חווינו בעצמנו את מה שחווים המתאמנים שלנו".
לאחר שפתחו את המתחם, למדו התאומות יחד בווינגייט גם אכילה רגשית בשילוב CBT. קורס האכילה הרגשית קידם אותן ואת העסק, והביא אותן לעסוק גם בפן המנטאלי, ולא רק בפן הפיזי של תהליך השינוי באורח החיים.
שיר: "אנחנו מתמקדות בכושר, אבל גם במוטיבציה. כדי להגיע לאורח חיים בריא חשוב להבין מאיפה מגיע הדחף לאוכל. שם נוצר השינוי האמיתי. הפסקנו לעשות דיאטות והבנו שהתזונה והאימונים צריכים להיות חלק מהחיים".
למה הכוונה שהתזונה והאימונים הם חלק מהחיים?
שיר: "זה אומר שמותר לפעמים גם לאכול פיצה. אנחנו צריכים להיות בהקשבה לגוף ובהכלה כלפיו, ולא להיות בהלקאה עצמית. מותר מדי פעם לאכול קינוח שאוהבים, ולדעת שאחר כך נצטרך להתאמן בהתאם. להבין, שלמחרת פשוט חוזרים לשגרה. ככה קל יותר להתמודד עם זה מאשר אם נכעס על עצמנו שאכלנו משהו שהוא 'אסור'. התסכול והכעס העצמי פוגעים בתהליך ולא מקדמים אותו. צריך להיות סלחניים כלפי עצמנו. ככל שנעריך את עצמנו, כך המסוגלות שלנו תעלה. אם רק נאמין, נוכל להיות כל מה שנרצה. השינוי הפנימי שנוצר במסגרת התהליך משפיע יותר מהשינוי החיצוני".
כיום, "Double Energy" הוא עבודה במשרה מלאה לזוג התאומות, והן רואות בכך שליחות. במתחם האימונים שלהן, הן מעבירות אימוני כושר עם מגוון רחב של אביזרים. הן גם בונות תפריטי תזונה למתאמנים, ומסייעות להם לבסס הרגלים וליצור מודעות לאכילה.
2 צפייה בגלריה
התאומות נצח. "הגוף שלנו הוא הבית היחידי שלנו" | צילום: אסף פרידמן
התאומות נצח. "הגוף שלנו הוא הבית היחידי שלנו" | צילום: אסף פרידמן
התאומות נצח. "הגוף שלנו הוא הבית היחידי שלנו" | צילום: אסף פרידמן
"אכילה מודעת היא עניין רב-משמעות. אנחנו צריכים לשאול את עצמנו כל הזמן איך אנחנו מתייחסים לאוכל בזמן הארוחה", אומרת אור. "צריך לצמצם כמה שיותר את הסחות הדעת, להניח את הפלאפון בצד כדי להתרכז באוכל, ולפנות מקום לפעולת האכילה. בנוסף, אנחנו מטמיעות הרגלים יום-יומיים שגם הם חשובים, כמו שתיית מים, הקפדה על שינה והגברת ההליכה והתנועה במהלך היום". בימים אלה הן מפתחות שיטה ייחודית משלהן המשלבת כושר ומוטיבציה.
איך זה לעבוד יחד כאחיות ולהכניס את הדינאמיקה המשפחתית לתוך העסק?
שיר: "תלוי באיזה יום את שואלת", היא צוחקת. "בעיקרון, זה מושלם. אין מישהו שיבין אותנו כמו שאנחנו מבינות אחת את השנייה. לצד זאת, אנחנו כל הזמן יחד. לפעמים, כל אחת צריכה את השקט והמרחב שלה ואז אנחנו נותנות ספייס".
המתאמנים מצליחים להבדיל ביניכן?
אור: "בהתחלה כולם מתבלבלים, אבל אחר כך הם מצליחים להבחין. כמה שאנחנו דומות במראה החיצוני ובאנרגיה, עדיין יש שוני וכל אחת מאיתנו מביאה את הצד שלה".
איך העומס בעבודה משפיע על החיים האישיים שלכן? אתן בזוגיות?
שיר: "שתינו רווקות. העסק משפיע מאוד על נושא הזוגיות שלנו, כי העבודה אינטנסיבית והשעות שאנחנו משקיעות כדי להיות טובות יותר ומקצועיות יותר הן אין-סופיות. הזמן הפנוי שלנו נפגע באופן אוטומטי מהעבודה המרובה, ויש לזה גם השפעה על היכולת שלנו למצוא את הזיווג הנכון בעבורנו. אבל אנחנו יודעות שכל דבר קורה בזמנו, ומאמינות שזה עתיד לקרות בקרוב".
המשפחה תומכת בכן ובעסק שלכן?
אור: "המשפחה מפרגנת מאוד. בהתחלה הם לא קיבלו את זה וחשבו שלהיות מאמנת כושר זה לא באמת מקצוע".
שיר: "שתינו למדנו אדריכלות ועיצוב פנים, והייתה ציפייה מאיתנו שנעבוד בזה, אבל היום הם מכירים בערך של המתחם שלנו ויודעים שאנחנו עושות דבר שהוא חשוב בעבורנו, והם תומכים מאוד".
להקשיב לנפש
התאומות נצח מדגישות, כי מאחר שגם הן עברו בעצמן תהליך של שינוי, הן מבינות היטב את הלקוחות שלהן ויודעות שגם בתוך התהליך, לא הכול ורוד ויש נפילות. "לא נולדנו דוגמניות 90-60-90. גם לנו היו הקשיים שלנו", אומרת שיר. "הגענו למקום שהיה לנו קשה להסתכל במראה. לא חשבנו שאנחנו יפות, והביטחון העצמי שלנו לא היה קיים. כשאנחנו פוגשות אדם שעובר את מה שעברנו, יש לנו הכלים לעזור לו, כי היינו שם. אנחנו מובילות אותו יד ביד ונותנות תחושת ביטחון. יש מתאמנים שמגיעים בחשש, ומתנצלים על זה שהם לא בכושר. אנחנו מסבירות שאין צורך להתנצל או להסביר, כי אנחנו מבינות אותם ואנחנו כאן בשבילם. כל מי שמתאמן אצלנו, אם באימון אישי ואם באימון קבוצתי, נכנס למשפחה שלנו. הליווי הוא שוטף. אנחנו זמינות גם באמצע הלילה, אם צריך".
גם היום יש לכן קשיים בתחום האכילה והכושר?
אור: "חשוב להגיד שגם היום לא תמיד קל לנו. יש ימים שקשה לנו להרים את עצמנו מהמיטה. ברוב הפעמים כשזה קורה, אנחנו מנצחות את עצמנו וקמות להתאמן, אבל לפעמים אנחנו גם מבינות שצריך להקשיב לנפש ולנוח".
מה תרצו להגיד לאדם שלא מרגיש טוב עם עצמו, ומתקשה לעשות את הצעד הראשון לעבר השינוי?
אור: "אם אתה לא בתחושה טובה עם עצמך, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להזיז את הגוף. הגוף שלנו הוא הבית היחידי שלנו. אמנם לא נוכל להחליף אותו באחר, אבל כן נוכל להפוך אותו למקום טוב יותר בעבורנו, רק צריך להאמין בזה. אנחנו הופכים לאנשים טובים יותר, ברגע שאנחנו טובים עם עצמנו".
הטיפים של התאומות נצח לחיים בריאים:
ככל שתחייכו יותר, המוח יתרגם שטוב לכם
מתחו את הגוף. לאחר שינה גופינו חזר מתרדמת והוא צריך יחס ראוי
בבוקר שתו שתי כוסות מים. לאחר שינה חזרנו למעשה מצום. בואו ניתן למערכות מעט נוזלים.
היצמדו לבקבוק מים כמו שאתם צמודים לטלפון הנייד
דאגו לארוחות קבועות ומסודרות המורכבות מכל אבות המזון
צאו לרוץ, לרכוב, לטיול עם הכלב
קבעו לעצמכם חצי שעה יומית עם עצמכם בלי טלפונים או מיילים.
יש אומרים שמשפטי מוטיבציה לא תקפים לאורך זמן, גם דיאודורנט לא. זו הסיבה שכדאי להשתמש בהם על בסיס יומי
דאגו לישון לפחות שש שעות
הודו על החיים שיש לכם, על הגוף שנושא אתכם, על הילדים, על בני הזוג. שום דבר אינו מובן מאליו
חיו את הרגע. הוא כאן ועכשיו ולא יחזור לעולם