בשקט בשקט, כמעט בלי שאף אחד שם לב, שוחרר יובל שדה ממכבי נתניה וחזר לרמת השרון. הבלם הצעיר, שהגיע לנתניה בקיץ האחרון עם רון אשכנזי, כמעט לא ראה דשא בחצי העונה הראשונה, ולשני הצדדים היה ברור שכדאי שהוא ייצא לחצי עונת השאלה, יצבור דקות משחק משמעותיות ויחזור לנתניה הרבה יותר משופשף.
כיף לחזור הביתה
ואין כמו לחזור הביתה לרמת השרון, שם קיבלו אותו בזרועות פתוחות והוא צפוי להיות בורג חשוב במערך של ירון הוכנבוים, לאחר שבנתניה הבהירו לאנשי המועדון, כי שדה חייב לקבל דקות משמעותיות, אחרת אין טעם לשידוך המחודש הזה.
"כיף לחזור הביתה", אומר שדה. "אם כבר לחזור לשחק בלאומית, אז לרמת השרון. הגעתי במטרה לצבור דקות ולחזור לנתניה בעונה הבאה מוכן ובשל יותר".
1 צפייה בגלריה
שדה. "אני ממש לא מאוכזב" | צילום: אסף פרידמן
שדה. "אני ממש לא מאוכזב" | צילום: אסף פרידמן
שדה. "אני ממש לא מאוכזב" | צילום: אסף פרידמן
32 דקות במצטבר בשלושה משחקי גביע הטוטו והופעת ליגה בודדת בהפסד הביתי מול אשדוד היו ההספק העונה של שדה בן ה-19. מאכזב? תלוי את מי שואלים.
"אני ממש לא מאוכזב, כי לא ממש ציפיתי להישאר שם חצי עונה", אומר שדה. "כשחתמתי בנתניה היו דיבורים על זה שישאילו אותי, והייתי בטוח שזה מה שיקרה, אבל בכל זאת נשארתי והרווחתי מזה. זה תרם לי, וגם אם לא שיחקתי, למדתי משחקנים ברמה גבוהה והתאמנתי בקצב גבוה. טעמתי קצת מה זה אומר קבוצה בליגת העל, והכול לטובה".
אתה לא מרגיש שביזבזת חצי עונה?
"ממש לא. ההיפך, הרווחתי. הראיתי לעצמי לאן אני רוצה ויכול להגיע. כשהייתי בנתניה התאמנתי עם שחקנים מצוינים, וראיתי איך שחקנים מסוימים מקבלים צ'אנסים ולוקחים אותם. ידעתי שזה יכול לקרות גם לי, אבל אם הייתי טוב — הייתי מקבל את ההזדמנויות. כנראה זה לא היה די טוב. השתפרתי בחלקים מסוימים, צברתי ניסיון, ואני בטוח שעוד אחזור ואשחק כשאהיה מוכן".
נתניה עברה משבר גדול והדברים לא עבדו. לא היה מקום לזרוק אותך למים?
"בגדול, יכלו להשתמש בכולם, אבל אם לא נתנו לי לשחק — כנראה זה לא הגיע לי, לפי האימונים ומשחקי האימון. אולי לא הוכחתי את עצמי והיה קשה לסמוך עליי שזה לגיטימי. אני מרגיש שנתתי הכול, אבל היו אימונים שהרגשתי שאני ממש טוב והיו אימונים שאמרתי לעצמי 'ווללה, אני הכי גרוע כאן'".
אתה בטח יודע שנדיר מאוד לשמוע שחקן כדורגל שלא מקבל צ'אנסים מדבר בצורה כזאת.
"אני ריאלי עם עצמי. אני יודע לאן אני יכול להגיע ומה הדרך לשם. יש את המשפט שאומר שאם זורקים אותך למים — אתה לומד לשחות, או טובע. אותי זרקו למים במשחק שהפך לנורא מבחינתנו מול אשדוד, עם שני אדומים שחטפנו, והפסד צורם. זה המזל שלי, אבל בסדר. אני יכול להבין למה לא נתנו לי את הצ'אנס, כי אני מרגיש שלא הצלחתי להוכיח את עצמי כמו שצריך כדי לקבל את ההזדמנויות".
שווים פלייאוף
זה לא סוד שבקיץ הציפיות מהקבוצה היו בשמיים. אחרי ההפסד בגמר הגביע, בנתניה ביקשו להשתדרג והתחושה הייתה שעונת 2019/20 תהיה אפילו טובה יותר מקודמתה.
"הייתה תחושה נהדרת בתחילת העונה", אומר שדה. "ברור שעם השחקנים שהגיעו היו גם ציפיות, אבל אז התחלנו את העונה ודברים לא הלכו בדיוק לפי התוכניות. זאת הייתה תקופה קשה מאוד לכולם. היה הרבה תסכול. אף אחד לא הבין איך זה קורה לנו שהקבוצה לא מצליחה להמריא. חטפנו לא מעט אדומים, החלטות של ה-VAR שפגעו בנו. היה המשחק מול כפר סבא בסיבוב הראשון שפשוט הוריד אותנו למטה, אבל הקבוצה ידעה לצאת מהמשבר והתיישרה, בזכות שחקנים עם ניסיון כמו אלמוג כהן ודני עמוס. הקבוצה חזרה לעצמה, וברור שהיינו יכולים להוציא יותר. עם סגל כזה, לא היינו צריכים להגיע לחמישה הפסדים רצופים ולמשבר בסדר הגודל שעבר על המועדון, אבל השחקנים והצוות ידעו להמשיך להיות מאוחדים, המועדון לא עבר מהפכות ויצא מהמשבר בצורה טובה".
למרות היציאה מהמשבר, הקבוצה עדיין לא מתרוממת וספגה חמישה הפסדים בששת המשחקים האחרונים.
"זה נכון, אף אחד לא חשב שהקבוצה תהיה במקום הזה בשלב הזה של העונה, אבל מצד שני הדברים השתפרו, ויש סגל שיכול להמשיך בדרך טובה ולהגיע הרבה יותר רחוק מאיפה שהוא נמצא כרגע".
מה אתה צופה לנתניה בהמשך העונה?
"יש סגל שחייב להיות בפלייאוף העליון, וגם המאבק על הכרטיס לאירופה עדיין אפשרי לדעתי. בחצי העונה שהייתי שם, הייתה אווירה טובה למרות המצב. זה נתניה וזה הקסם של המועדון. גם כשקשה, מאמינים ונמצאים יחד וזה דבר סופר-חשוב. הראייה לכך היא שלא היו מהפכות ורעידות אדמה".
אחרי התקופה בנתניה, שדה חוזר לרמת השרון, שם הוא מקווה לתפוס מקום בהרכב. "חזרתי כדי לשחק ולחזור לנתניה כשחקן טוב יותר שיחשבו עליו ברוטציה", אומר שדה. "בנתניה דרשו מרמת השרון שאקבל דקות כדי שאשתפשף. כדי לא לשחק יכולתי להישאר בנתניה. חזרתי כדי לשחק, אני רוצה לחזור בקיץ מוכן יותר. ידעתי שאם אני הולך להיות מושאל לקבוצה בלאומית, זה יהיה רק לרמת השרון".
ברמת השרון בנו העונה על מאבק בצמרת, אבל זה לא קרה והקבוצה מג'עג'עת במרכז הטבלה.
"העונה השקיעו ברמת השרון קצת יותר מבעבר, וזה דווקא הרים את המועדון. הקבוצה סבלה קצת מאי יציבות, ועדיין מכוונים שם הכי גבוה שאפשר. המטרה עכשיו היא פלייאוף עליון. בנוגע לעליית ליגה הבינו כנראה שזה לא יקרה, כי מכבי פתח תקוה כבר ברחו וגם המקום השני מתרחק. אני בטוח שנעשה עבודה טובה ונקדם את רמת השרון למקומות גבוהים".