מטיוטת ספר התקציב של עיריית נתניה לשנת 2020 עולה, כי צפוי קיצוץ ניכר בתקציב אירועי הספורט בעיר, דבר שיוביל על פי ההערכות לביטול טורניר כדורגל החופים, שמתקיים בעיר זה 12 שנה.
"כשנתניה החלה לארח בקיץ את טורניר כדורגל החופים, לפני 12 שנה, היא למעשה העירה את הענף בארץ. ענף כדורגל החופים לא ממש היה קיים בישראל לפני כן", אומר אדיר בנימיני, חבר המועצה מטעם סיעת "למען נתניה".
1 צפייה בגלריה
כדורגל חופים בנתניה. "העיר את הענף" | צילום: נמרוד גליקמן
כדורגל חופים בנתניה. "העיר את הענף" | צילום: נמרוד גליקמן
כדורגל חופים בנתניה. "העיר את הענף" | צילום: נמרוד גליקמן
"מאז, בכל קיץ, מקימים בחוף פולג אצטדיון ייעודי לטורניר, ובו משתתפות קבוצות מערים רבות בארץ. הטורניר גם משודר בערוץ הספורט בשידור ישיר. זה תחום שהרבה אנשים מתעניינים בו ונהנים ממנו. לא מעט ערים משקיעות כסף בקבוצות כדורגל החופים שלהן, ומטפחות אותן. יש קבוצות שמביאות שחקנים זרים מחו"ל לשחק בטורניר הזה, שנחשב ליוקרתי. השנה, במסגרת גל הקיצוצים, החליטו לוותר על אירוח התחרות, אף שלעירייה יש חוזה חתום עם יזם הטורניר, דודי מור, גם לקיץ 2020".
בנימיני הביע תקווה, כי רשות מקומית אחרת תרים את הכפפה ותארח את הטורניר, כדי שענף כדורגל החופים לא ייפגע ויישאר ענף ספורט פעיל בישראל.
יש לציין, כי לא פורסמה הודעה רשמית מטעם עיריית נתניה בדבר ביטול הטורניר. לירון פרטוק, שמאמן את קבוצת כדורגל החופים של נתניה ואת נבחרת ישראל, טוען, כי נודע לו על קיצוץ התקציב דרך הפייסבוק, וכי הוא הופתע מאוד לגלות זאת. "חורה לי ומוזר לי, ואני לא מבין למה התקבלה ההחלטה הזאת, אם היא אכן התקבלה", אומר פרטוק. "התרומה של כדורגל החופים לעיר נתניה היא עצומה מבחינה תדמיתית. במהלך הקיץ אין ליגות כדורגל או כדורסל, ולכן ההתעניינות בטורניר הזה היא גבוהה, והרייטינג של השידורים בערוץ הספורט גבוה גם כן. במשך חודשי הקיץ שומעים כל הזמן על נתניה, ועל חוף פולג, וזה מעניק לעיר חשיפה חיובית אדירה".
פרטוק טוען, כי מלבד התועלת התדמיתית, הקבוצה של העיר מצליחה מאוד ומגיעה להישגים ניכרים. "הקבוצה שלנו היא מהטובות בענף. לקחנו אליפות שנתיים רצוף, וגם בשנה שעברה הגענו לגמר והפסדנו בפנדלים".
לדברי פרטוק, ענף כדורגל החופים הוא ענף אהוב בכל הארץ, בין היתר בשל כך שהוא נקי מגזענות ומאלימות, תופעות שכיחות בענף הכדורגל הרגיל. "זה יהיה עצוב אם נתניה תאבד את הענף הזה", הוא אומר.
פרטוק אינו חושש מכך שהענף כולו ייפגע מביטול התחרות בעיר. לדעתו, ערים רבות אחרות ישמחו לארח את הטורניר. "אם הוא לא יהיה בנתניה, הוא יימשך בעיר אחרת. צריך להבין שזה ענף קיץ שמייצר תוכן כיפי מאוד, גם למבוגרים וגם לילדים, והרבה מאוד קהל מגיע לצפות בו. במשחקי הטורניר, האצטדיון תמיד מלא עד אפס מקום. אז כל שנה יש שתיים-שלוש רשויות שמעוניינות בטורניר, והיו כבר פניות קונקרטיות, אבל היה לי חשוב להשאיר את זה כאן, כי אני גר בנתניה ואוהב את נתניה. לא רציתי שזה יהיה במקום אחר, בייחוד שכאן יש כבר מסורת של 12 שנה, והשנה הנוכחית אמורה להיות השנה ה-13. נתניה מאז ומעולם הייתה המארחת הבלעדית של כדורגל החופים בישראל. בנוסף, מדובר באחת מערי החוף היפות בארץ, עם חופים ארוכים ומסודרים, וגם מההיבט הזה, אני חושב שהטורניר חייב להישאר בעיר".
דודי מור, הבעלים של ליגת כדורגל החופים בישראל, אמר בתגובה: "שמעתי שמועות בעניין, אבל לא קיבלתי אף הודעה על כך מעיריית נתניה. בשנה שעברה נחתם חוזה לשנים 2019 ו-2020, ואני מצפה שהעירייה תעמוד בהסכם, כשם שאני עמדתי בו כל השנים. מבחינתי, המצב כרגע הוא המשך עסקים כרגיל. אנו נערכים לעונה הבאה של ליגת 'בנק יהב' בכדורגל חופים, שתתקיים בחוף פולג בנתניה, ותהיה מוצלחת לא פחות מהעונות הקודמות".
מעיריית נתניה נמסר: "התקציב טרם אושר, לכן מוקדם לדעת".