הפועל אום אל פאחם לא הייתה הסינדרלה היחידה בסוף השבוע שעבר. גם הנוער של מכבי נתניה, שהגיעו לדרבי מול בית"ר טוברוק נתניה בלי ציפיות לסיים את המשחק בניצחון, היו בסופו של דבר אלה שחגגו עם התוצאה 3:1. טוברוק, שרשמה את הפסדה החמישי העונה, תיאלץ לחכות לדרבי הבא.
מכבי נתניה של גיל לבנדה קיבלה הרבה אוויר לנשימה. גם לבנדה עצמו יכול לנשום יותר בקלות, ולתכנן איך הוא מעלה את הקבוצה מהמקום ה-13 ואיך הוא גם שומר על המשרה שלו. "הניצחון הזה, שהיה הניצחון השלישי שלנו העונה, הוא ניצחון חשוב מאוד", אומר לבנדה. "המיקום שלנו בטבלה לפני המשחק היה קצת לחוץ. גם מבחינת המורל והתקווה להתקדם היינו חייבים ניצחון שירים אותנו, וזה קרה. ובסוף, אי אפשר לשכוח שמדובר בדרבי, וניצחון בדרבי זה עניין גדול".
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי נתניה חוגגים. מקווים למנף את הניצחון | צילום: יאיר שגיא
שחקני מכבי נתניה חוגגים. מקווים למנף את הניצחון | צילום: יאיר שגיא
שחקני מכבי נתניה חוגגים. מקווים למנף את הניצחון | צילום: יאיר שגיא
המשחק שודר גם בטלוויזיה.
"גם השידור תרם ליכולת. היה עניין סביב המשחק והשחקנים כמובן הרגישו אותו. אני מקווה מאוד שאנחנו נמצאים עכשיו במומנטום ונדע לנצל אותו כדי להמשיך לנצח".
התרחקתם מהקו האדום.
"אי אפשר עדיין להיות רגועים. הכול בטבלה לחוץ. חצי ליגה מתמודדת נגד הירידה. ממקום שישי עד למטה הכול צפוף. כולם בפנים, והמאבקים הולכים להיות גדולים יותר וקשים יותר. שני משחקים לא טובים ואתה מוצא את עצמך שוב למטה, ובסכנה. אנחנו רוצים שהניצחון הזה יהיה בשבילנו סוג של נקודת מפנה בעונה, שעד כה נראתה לא טוב מבחינת מכבי נתניה".
המחצית הראשונה הייתה מאופסת, למרות ריבוי המצבים וההזדמנויות. החצי השני של המשחק היה סוער. מכבי נתניה עלתה ראשונה על לוח התוצאות, עם שער יתרון שכבש אלון גינת בדקה ה-53. החלוץ הניגרי של טוברוק, אנדרו גוקומה, לא חיכה יותר מדי זמן ו-11 דקות לאחר מכן הוא השווה. השוויון החזיק מעמד פחות משתי דקות. ניב לבנת העלה שוב את מכבי נתניה ליתרון, שנשמר עד הדקה ה-90. השער שקבע את תוצאת המשחק הובקע על ידי אנדשה מולה, בתוספת הזמן. בקבוצה המנצחת בלטו לבנת ומולה, ובמועדון מקווים כי השניים ימשיכו להצטיין גם במשחקים הבאים.
לא הייתה אלימות
בבית"ר טוברוק התאכזבו מההפסד ליריבה העירונית, אבל מצבה של הקבוצה טוב בהרבה משל יריבתה. בית"ר טוברוק נמצאת במקום השביעי וקרובה לקבוצות המובילות את הטבלה. "אין בעלים, מאמן ושחקנים שלא רוצים לנצח כל משחק. ברור שרצינו לעשות את זה גם הפעם, אבל מכבי נתניה ניצחה כי הגיע לה. כל הכבוד להם. אנחנו נמתין לדרבי הבא, ונקווה לתקן את מה שקרה במשחק הזה", אומר הבעלים של בית"ר טוברוק, אריק איזיקוביץ'. "מה שבטוח הוא, שאנחנו ממשיכים עדיין להיות מספר אחת בארץ בייצור שחקני כדורגל משובחים. חלק מהשחקנים שגדלו אצלנו משחקים כבר באירופה".
הייתם פייבוריטים. מה קרה?
"היינו פייבוריטים ברורים גם בגלל הבדלי המיקומים בטבלה, וגם ברמת הכדורגל שאנחנו משחקים בדרך כלל, אבל זה מה שיפה בכדורגל — שום דבר לא צפוי. התחלנו מצוין. בדקה הראשונה שיחקנו מול שער ריק, אבל במקום לעלות ליתרון קרה ההיפך. אם יש משהו שמשמח אותי מעט, זה שמכבי נתניה נחלצה מהתחתית בזכות הניצחון הזה. כל מה שאגיד על ההפסד שלנו יישמע כתירוצים, אז אני רק אגיד שאנחנו ממשיכים הלאה בכל הכוח".
בבית"ר טוברוק שיבחו את מכבי נתניה על קבלת הפנים והאירוח, ומכוונים לכך שמה שנדמה היה שיהפוך לחבית חומר נפץ — היה בסופו של דבר משחק רגוע, בלי שום תקלות או תקריות. "הייתה אווירה יוצאת מן הכלל", מפרגן איזיקוביץ'. "הכול היה ספורטיבי מאוד. לא נרשמה שום אלימות מילולית. היה משחק כדורגל טוב, באווירה טובה. מכבי נתניה אירחו אותנו כמו שצריך, ומגיע להם שאפו גם על כך. כן ירבו משחקים מהסוג הזה".
למתחם של מכבי נתניה הגיעו לצפות במשחק לא מעט אנשי כדורגל וסקאוטים, ביניהם אבי נמני ורוני רוזנטל. בבעלות רוזנטל סוכנות שחקנים גדולה באנגליה, והוא מחפש בארץ שחקנים צעירים.
נשארו עדיין אנדרדוג
"ננסה למנף את הניצחון על בית"ר טוברוק", אומר לבנדה. "אני אזכיר לשחקנים, שבמשחק הזה הבקענו בפעם הראשונה שלושה שערים במשחק. כל הכובשים הבקיעו לראשונה העונה. זה משמח מאוד, וחשוב שהרבה שחקנים זוכים להבקיע. אני מקווה שהמשחק הזה ייתן לנו עוד ביטחון ותנופה קדימה. אבל בואו לא נשכח שהדרך עוד ארוכה".
איך נראה השבוע שאחרי הניצחון?
"האווירה הייתה מצוינת וספורטיבית. כל השבוע השחקנים עבדו נהדר, והאמת הרגשתי שהם יהיו מוכנים לשני המשחקים הבאים", אומר לבנדה. גם בקבוצה הבוגרת ידעו לפרגן על הניצחון של מכבי נתניה, וקיוו שלא רק קבוצת הנוער מתאוששת מפתיחת עונה מקרטעת, אלא גם הם ימשיכו עם התנופה. "הבוגרים שהיו בתקופה נוראית יצאו ממנה ונמצאים בתקופה נהדרת, גם בליגה וגם בגביע", אומר לבנדה. "אין ספק שניצחון של קבוצת הנוער משפיע על הקבוצה הבוגרת, וגם הפוך. כשהקבוצה הבוגרת לא מצליחה זה משפיע ומקרין גם על הנוער".
אז אתה אופטימי.
"כן. בסך הכול, בכל המשחקים עד כה לא היה לנו קטסטרופות. היו לנו גם משחקים טובים. גם במשחקים שבהם הפסדנו שיחקנו כדורגל טוב. בכל המשחקים היינו שם, וברובם היינו גם עדיפים. הבעיה הגדולה שלנו היא בכיבוש שערים. זה ממש עקב אכילס שלנו, אבל אנחנו עובדים גם על זה. משחק ההגנה השתפר מאוד, וההתקפה גם היא צריכה להשתפר".