שני הג'ודואים המבטיחים מנתניה שחולמים לייצג אותנו ב-2028 הם ישי נקש וליהל אלפסי שהמדליה הקבוצתית שקטפה נבחרת הג'ודו הישראלית בטוקיו רק חיזקה אותם יותר.
4 צפייה בגלריה
נבחרת הג'ודו
נבחרת הג'ודו
נבחרת הג'ודו. נושאים אליהם עיניים
(צילום: אורן אהרוני)
ישי נקש, בן 13, אלוף ישראל בג'ודו
"אני מתעסק בג'ודו כבר תשע שנים", מספר ישי, "אח שלי התחיל ג'ודו בערך בגיל הזה, אני ראיתי את זה מהצד, ואז רציתי להצטרף. אני מתאמן כל יום בג'ודו. יש לזה חלק מאוד משמעותי בחיים שלי. אני הולך לתחרויות, כל שנה אנחנו טסים לחו"ל למחנה אימונים. זכיתי בתואר אלוף ישראל לגילאי 12 בג'ודו. יש גם הרבה גביעי איגוד שזכיתי בהם.
4 צפייה בגלריה
ישי נקש. "ילד שלא מפחד מכלום"
ישי נקש. "ילד שלא מפחד מכלום"
ישי נקש. "ילד שלא מפחד מכלום"
(יאיר שגיא)
"המטרה שלי והחלום שלי זה להיכנס לאולימפיאדה. אני רוצה להיות אלוף אולימפי ולעמוד על הפודיום. אני עוקב אחרי התחרויות באולימפיאדה, אני מאוד אוהב את פיטר פלצ'יק, הוא המודל לחיקוי שלי. יצא לי לפגוש אותו, ראיתי אותו כשהוא חזר לארץ מטוקיו, זה היה מרגש".
מה אתה אוהב בספורט?
"זה ספורט כיפי, אני אוהב את זה, זה תחרותי, זה מאתגר. אני אוהב לנצח. ללמוד מהפסדים. הרגע הכי טוב שלי בספורט היה כשניצחתי מישהו שהיה מבוגר ממני בשלוש שנים. אני אוהב מאוד ג'ודו, כי אני אוהב למצוא את היריב החזק שבאמת משמש לי אתגר - ולנצח אותו".
קראו גם>>>
דבר המאמן: "הוא ילד מיוחד, זה פשוט ילד שלא מפחד מכלום", אומר מרט מרגוליס, המאמן של ישי ומנהל המרכזי הישראלי לג'ודו לצד שני הרשקו, "יש לו תכונות אופי מאוד מיוחדות. אני שמתי אותו בגיל 13 להתחרות עם בני 16 והוא ניצח כבר כמה קרבות. לדעתי, הוא מסוגל לעמוד במאמצים הכי גדולים. בשנים הקרובות הוא הולך לפרוץ מאוד חזק".

יהל אלפסי, בן 15, סגן אלוף ישראל בג'ודו לשעבר

"זכיתי בגביעי איגוד והגעתי לתואר של סגן אלוף ישראל בג'ודו. אני מתאמן פעמיים בממוצע בכל יום. זה חצי מהחיים שלי. אני יוצא מבית הספר, ואני ישר נכנס לכל האימונים של הג'ודו, לחדר כושר, למועדון האימונים.
4 צפייה בגלריה
יהל אלפסי. "הכוח שלו שהוא עקשן מאוד"
יהל אלפסי. "הכוח שלו שהוא עקשן מאוד"
יהל אלפסי. "הכוח שלו שהוא עקשן מאוד"
(יאיר שגיא)
"בלימודים אני משקיע בעיקר בזמן בבית הספר, ואם יש לי זמן ללימודים אחרי הצהריים, אני לומד קצת למבחנים. חברים יש לי גם בבית הספר, שאני נפגש איתם בעיקר שם, וגם בג'ודו. אבל ג'ודו זה העיקר מבחינתי".
מה משך אותך לג'ודו?
"ההורים שלי היו אלה שרצו לקחת אותי לג'ודו. בהתחלה בכלל לא רציתי להיכנס לספורט, והם דחפו אותי לזה. כל פעם ישבתי בצד והסתכלתי על המתאמנים, ואחרי איזה חצי שנה התחלתי להתאמן באמת, ומאז לא הפסקתי. אני מקווה לא רק להיכנס לאולימפיאדה ב-2028, אלא גם לקחת מדליה".
עקבת אחרי התחרויות בטוקיו?
"אני מכיר את כל מי שהתחרה בג'ודו באולימפיאדה, חלק מהם אני מכיר אישית, התאמנתי אצל חלקם ופגשתי אותם - שגיא מוקי, טוהר בוטבול, ברוך שמאילוב. האמת שאני ממש עוקב אחריהם והייתי בטוח שהם יעשו יותר מזה, אבל הם הצליחו בסוף וחזרו הביתה עם מדליה".
4 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק. מודל לחיקוי
פיטר פלצ'יק. מודל לחיקוי
פיטר פלצ'יק. מודל לחיקוי
(אורן אהרוני)
דבר המאמן: "יהל התחיל מגיל מאוד צעיר", מספר איציק סמדג'ה, המאמן של יהל, "הכוח שלו הוא שהוא עקשן מאוד, מדויק ויסודי, ועושה את הדברים בלי לרטון, בלי לבוא ולהגיד 'קשה לי'. הוא פרץ לפני שנתיים בערך, פתאום התחיל להביא מדליות ולהיות ספורטאי אמיתי. אנחנו דוחפים לכניסה לנבחרת ב-2028, ואם הדברים ילכו כמו שאנחנו רוצים בע"ה הוא יגיע לשם".
לעדכונים: חדשות נתניה