יוני 2020. הקשר הצעיר, רוי קורין חותם על חוזה לארבע שנים בשורות מכבי נתניה. במועדון מתמוגגים מהמהלך בידיעה שמדובר בכישרון מבטיח שיהפוך לאחד הכוכבים הבולטים בשחור-צהוב.
2 צפייה בגלריה
רוי קורין. "אני יודע שמדברים עליי" |
רוי קורין. "אני יודע שמדברים עליי" |
רוי קורין. "אני יודע שמדברים עליי" |
( אורן אהרוני)
מאמני הקבוצה אז, סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה, סימנו את קורין עוד כשהיה בן 15. זה קרה במהלך אימון העשרה שיגרתי שהם העבירו לקבוצות במחלקת הנוער אחרי שקורין הגיע למועדון ממכבי הרצליה.
"סלובו העביר אימון לשחקני ההגנה וברדה לשחקני ההתקפה ואני זוכר את ההתלהבות שלהם מהילד", נזכר השבוע אחד מאנשי המועדון. "הם לא טעו. עכשיו כולם כבר מבינים שהפוטנציאל של קורין אדיר.
"מעבר לזה שהוא ילד צנוע וטוב, יש לו בעיטה בשתי רגליים ויכולת נדירה לעבור שחקנים".

רציתי לעזוב

המעקב אחרי קורין נמשך. שנתיים מאוחר יותר הוא הוקפץ מקבוצת נערים א' היישר לבוגרים כשהיה בן 16. דראפיץ' את ברדה העניקו לו מעבר לביטחון גם תוכנית אימונים שכללה אימונים אישיים, חדר כושר, בנייה גופנית וכל הנדרש על מנת להכשירו לקראת מחנה האימונים שהתקיים בפולין שבו זכה קורין להרבה קרדיט במשחקי האימון כולל מול א.ק אתונה שבו כיכב.
בהמשך קיבל קורין, עוד לפני שמלאו לו 17, את חולצת ההרכב במשחק פתיחת העונה מול הפועל תל אביב והתקוות המשיכו לגדול. אלא שלא הכול הלך לפי התוכניות. קורין נפצע במהלך משחק ליגה של קבוצת הנוער וספג זעזוע מוח שגרם לו להיעדרות של כחודשיים וחצי, בסיומם חזר לקבוצת הנוער ובמקביל חזר לסגל הבוגרים.
2 צפייה בגלריה
במדי מכבי נתניה. סומן כהבטחה מגיל צעיר
במדי מכבי נתניה. סומן כהבטחה מגיל צעיר
במדי מכבי נתניה. סומן כהבטחה מגיל צעיר
(אורן אהרוני)
קראו עוד>>
בתחילת העונה הושאל לעונה להפועל רמת גן, שם הוא משחק תחת הדרכתו של המאמן ליאור זדה. "זאת בעצם הייתה החלטה משותפת של נתניה ושלי כדי לשחק יותר", מסביר קורין בן ה-19. "ישר הסכמתי לעזוב, זה מה שרציתי".
אתה לא חושב שיכולת להתאים גם לקבוצה קטנה בליגת העל?
"בסופו של דבר אחרי שבשנה שעברה לא שיחקתי הרבה, כדי לשחק ולקבל דקות משמעותיות הליגה הלאומית עדיפה עבורי".
למה דווקא הפועל רמת גן?
"זאת קבוצה שהתעניינה בי ורצתה אותי. כשראיתי שיש שם סגל שחקנים טוב, מאמן שמאמין בי ומועדון טוב החלטתי ללכת לשם ואני שמח על כך".
סומנת ככישרון גדול מאוד בנוער.
"אני מקווה שעוד עשר שנים כשנדבר זה יהיה כבר במקומות אחרים. אני יודע שמדברים עליי ואני גם יודע שלכל אחד יש את הדעות שלו. יש אנשים שחושבים דברים טובים עלייך ויש כאלה שלא. אם נתייחס לכל מה שכל אחד יגיד זה לא יעזור ולא יקדם אותי".
נשאל את זה אחרת, אתה לא חושש לאכזב?
"לא. זה כיף לשמוע דברים טובים, אבל לצד זה צריך להישאר תמיד על הקרקע, בפרופורציות ולא לצאת מהדעת".
נתניה לא פתחה טוב את העונה.
"יש בנתניה שחקנים טובים וקבוצה טובה ואני מקווה בשבילם שהם יחזרו למסלול הניצחונות. אני מאמין שהם יכולים לעשות זאת".

לחזור לשחק

מה השאיפות שלך בקריירה?
"ברור שקודם כל לחזור לשחק בשורות נתניה אחרי עונה טובה פה ברמת גן. מבחינה אישית וקבוצתית להתקדם שם כמה שאני יכול, לצאת לאירופה ולהגיע לליגה הכי בכירה שם - להגשים חלום".
מודל לחיקוי מהכדורגל הישראלי?
"אני לא מכיר אותי אישית אבל, אני מאוד אוהב לראות את עומר אצילי משחק. יש הרבה דברים שאני יכול ללמוד ממנו כשחקן. שנינו שמלאיים. יש לו טכניקה וראיית משחק טובים והוא יודע תמיד מה לעשות עם הכדור".
אתה חולם על נבחרת ביום מן הימים?
"ברור זה החלום הכי גדול שיש. הנבחרת הבוגרת היא חלום ילדות שלי ואני מקווה ומאמין שאגשים אותו יום אחד ואייצג בגאווה את נבחרת ישראל".
מה ההבדל בין ליגת העל ללאומית?
"אני לא מרגיש הבדל גדול כי אני נמצא במועדון מאוד מקצועי מבחינת הניהול ומה שאנחנו מקבלים זה כמעט זהה לנתניה. בואי נגיד שאין ירידה ברמה מבחינתי. מבחינת המשחק יש שוני.
"קבוצות משחקות שונה וזאת ליגה לא בהכרח יותר קלה כי רוב הקבוצות באותה הרמה ואי אפשר לדעת מה יהיה".
אלמוג כהן בדרך לפרוש. מה דעתך?
"אני לא אכנס לשיקולים של אלמוג. אני רק יכול להגיד לך שאלמוג בן אדם מדהים שעזר לי ועוזר לי המון. אנחנו בקשר, הוא מייעץ לי בכל דבר שיש וצריך".
קורין מתגורר בהרצליה יחד עם הוריו ואחיו. הוא משרת בקריה ועסוק בעיקר בכדורגל.
"אין לי הרבה זמן פנוי בגלל האימונים, אבל כשיש זמן אני אוהב לבלות עם המשפחה ועם החברים הקרובים בעיקר".
איזה שחקן מכבי נתניה תקבל כשתחזור מההשאלה?
"אני מקווה שיותר מוכן ואחרי עונה טובה. אני רוצה להיות מוכן להוביל אותה כבר בעונה הבאה, לשחק מול האוהדים במועדון הגדול הזה".
לעדכונים: חדשות נתניה