"התגעגעתי לשמוע את הכרוז שואג 'זה הזמן להשתולל'"

מנו סטרבורבדיס, אוהד מכבי נתניה
3 צפייה בגלריה
מנו סטרבורבדיס
מנו סטרבורבדיס
מנו סטרבורבדיס
(צילום: אסף פרידמן)
גיל: 29
כמה שנים אתה אוהד? "מילדות. הייתי מכריח את אבא שלי, ששונא כדורגל, לקחת אותי למשחקים באיצטדיון הקופסה".
מהי מכבי נתניה עבורך? "בשבילי מכבי נתניה היא קודם כל האוהדים. הם הסמל האמיתי של הקבוצה. להיות אוהד של מכבי נתניה זה לדעת שנולדת לסבול - לתפוס את הראש כשאתה מפסיד בגמר הגביע, לבכות כשאתה יורד ללאומית. ובעיקר, להתגעגע לאליפויות שאפילו לא נולדת כשהקבוצה השיגה אותן, אבל זה גם לדעת לשמוח, לדחוף כשקשה ולהיות אופטימי. רק מי שאוהב באמת את הקבוצה הזאת, יכול להיות אוהד שלה".
למה הכי התגעגעת בכדורגל? "לשמוע את יגאל, הכרוז שלנו, שואג 'זה הזמן להשתולל - כל חיי אני שואל!', אחרי שהבקענו גול".
למה לא התגעגעת בכדורגל? "לגזענות ולאלימות במגרשים. עצם זה שאנחנו ממשיכים להתעסק בזה בשנת 2020 זה נורא בעיניי. צריך למגר את התופעה הזאת ברמת האכיפה במגרשים, אבל לא בצורה שפוגעת בקבוצה ובבעלים. יש סיבה שבגללה משלמים כל כך הרבה כסף לשיטור במשחקים".
היה צריך להחזיר את הליגה גם בלי קהל? "בעיניי הכדורגל הוא קודם למען הקהל, אבל מצד שני, לא יכול להיות שספורט יוכרע בהחלטה לא ספורטיבית כמו סגירת עונה".
איפה תראה את המשחקים? "בתור חובש במחלקת הנוער של המועדון, סביר להניח שאראה אותם דרך הגדר במגרש האימונים של הקבוצה או שאצפה בשידורים".
עם יד על הלב, יש מחשבות להתפלח למגרש? "חס ושלום. כל טעות הכי קטנה של אוהד יכולה להביא על הקבוצה עונשים כלכליים. אז עם כל הרצון הטוב לראות את המשחקים, נצטרך לשמור על הקבוצה שלנו ולחכות שיתאפשר. זה המינימום שאוהד יכול לעשות למען הקבוצה שלו".

"המקום של הקבוצה בחיים שלי מאוד גדול"

אופק סעדה, אוהדת מכבי נתניה
3 צפייה בגלריה
אופק סעדה
אופק סעדה
אופק סעדה
(צילום: אסף פרידמן)
גיל: 22
כמה שנים אוהדת את הקבוצה? "מאז שהייתי בת תשע, אחרי שהלכתי עם דוד שלי למשחק נגד מכבי חיפה. בהתחלה לא הבנתי מה אני עושה שם, אבל כשמכבי נתניה הכניסה גול וכל הקהל צרח, נכנסה בי האהבה לקבוצה, בזכות הקהל. מאז ועד היום קניתי מנוי בכל עונה".
מהי מכבי נתניה עבורך? "המקום של מכבי נתניה בחיים שלי הוא מאוד גדול. גם ההורים שלי ואחיי אוהדים. אני הולכת למשחקים עם אמא שלי, שגם לה יש מנוי, ואין סיכוי שלא נגיע למשחק בית, גם אם אנחנו צריכות לוותר על מפגש משפחתי או בילוי עם חברות. בני הזוג שהיו לי היו חייבים לאהוד את מכבי נתניה או לא לאהוב כדורגל בכלל. בבת המצווה שלי, במקום להצטלם בים או בשדה של פרחים כמו שעושות הבנות בדרך כלל, הצטלמתי באיצטדיון הקופסה והשחקנים בירכו אותי. כל הבית שלנו מכבי נתניה - כדורים, דגלים, חולצות של שחקנים ואין מצב שמישהו ילבש חולצה אדומה בבית. בחנוכה האחרון עשינו ערב של כמה אוהדות אצלנו. אמא שלי הפתיעה אותנו והזמינה כמה שחקנים אלינו הביתה. פתאום צלצלו בדלת, פתחתי אותה וראיתי את דני עמוס, ויקי כחלון, רועי קהת וגיא מלמד. זה היה מטורף".
למה הכי התגעגעת בכדורגל? "האווירה של הקהל שלנו. יש לנו קהל מאוד עוצמתי".
למה לא התגעגעת בכדורגל? "לשופטים".
היה צריך להחזיר את הליגה גם בלי קהל? "לדעתי היה צריך לחכות עוד קצת ולהחזיר את הליגה עם קהל. בכדורגל בלי קהל אין מי שידחוף את הקבוצה. גם לשחקנים יהיה קשה לשחק כשאין מי שיתמוך בהם".
איפה תראי את המשחקים? "אראה בשידורים. אנחנו חייבים לראות כדורגל אחרי כל כך הרבה זמן".

"השחקנים לא יוכלו לשחק בלי קהל"

יצחק יעקב, אוהד מכבי נתניה
3 צפייה בגלריה
יצחק יעקב
יצחק יעקב
יצחק יעקב
(צילום: אסף פרידמן)
גיל: 57
כמה שנים אתה אוהד? "מגיל צעיר מאוד. הבית בו גדלתי היה ליד איצטדיון הקופסה".
מהי מכבי נתניה עבורך? "מכבי נתניה חתומה בבשר שלי. תמיד אני אוהב את הקבוצה הזאת, גם אם היא תהיה בליגה למקומות עבודה. מילדות הייתי הולך לכל משחק, אבל בשנים האחרונות חזרתי בתשובה אז אני לא נוסע למשחקים שמתקיימים בשבתות. במקצועי אני נגר ובנגרייה שלי הכל בצבעי צהוב שחור. בכל ארץ שהייתי בה הצטלמתי עם דגל של מכבי נתניה. כואב לי רק שכבר הרבה זמן אין משקיע. לקבוצה כמו מכבי נתניה, עם אוהדים כמו של מכבי נתניה, מגיע ספונסר שישקיע לאורך זמן. עצוב לי גם שהקהל שלנו, שהוא קהל של לב ושל רגש, סופג הרבה אכזבות, כמו בגמר גביע המדינה האחרון. אנחנו מגיעים לבאר ולא נותנים לנו לשתות ממנה. למרות זאת, יש לנו קהל מדהים שמחזק את הקבוצה, אפילו שהרבה מהם לא זכו לטעום את טעם האליפות".
למה הכי התגעגעת בכדורגל? "התגעגעתי לכדורגל עצמו, לא רק למכבי נתניה - לשידורים, למשחקים, להכל. אני מאוד אוהב את הכדורגל הישראלי".
למה לא התגעגעת בכדורגל? "לשדרנים שמדברים שטויות".
היה צריך להחזיר את הליגה גם בלי קהל? "קהל זה דבר שהוא חובה, ולא רק מבחינת האוהדים. השחקנים עצמם לא יוכלו לשחק בלי קהל, אין חיה כזאת. לדעתי, זה לא יחזיק הרבה זמן ובקרוב יחזירו את הקהל".
איפה תראה את המשחקים? "אני אראה את השידורים בבית וכשיאשרו לקהל להגיע לאיצטדיון, אני מאמין שגם אלך למשחקים שיערכו בימי חול".
עם יד על הלב, יש מחשבות להתפלח למגרש? "זה כבר לא בשבילי לעשות את הדברים האלה, אבל אני ממליץ לאוהדים הצעירים לעשות את זה".