מוקדי הכח של המשפחה הישראלית: לאור התקופה הקודרת שעברנו ועודנו עוברים ערכה של המשפחה רק הולך ומתחזק בחברה הישראלית. הזדמנות לבחון מקרוב חללים בבית, אלמנטים מהותיים, שמהווים כח משיכה חשוב לבני המשפחה. מקומות ופריטים שכיף לנו לשהות בהם, לצידם וסביבם. כאלו שמחזקים את ערכה של המשפחה והכי חשוב מאחדים אותה. כל המקומות שתראו לפניכם הינם מפרוייקטים יפהפיים בשרון.
21 צפייה בגלריה
הלל אדריכלות, קמינים אורטל
הלל אדריכלות, קמינים אורטל
הלל אדריכלות, קמינים אורטל
(צילום: מאור מויאל)


קראו גם:

קמינים כמגנט משפחתי

רוני תדמור, מנהל שוק ישראל באורטל קמינים
"תתפלאו אבל הקמין שמסמל יותר מכל את החודשים החורפיים של השנה. הוא מזכיר לנו חופשת סקי, מלונות בוטיק, רומנטיקה, ועוד ועוד סופרלטיביים מאוד חיוביים. אז מעבר לערכו הפונקציונאלי, הקמין הוא גם "דבק" משפחתי. הקמין הינו אלמנט חזק ועוצמתי שמאחד ומאגד סביבו את בני המשפחה. גדולים וקטנים כאחד וכן גם בחודשים החמים של השנה" מסביר רוני תדמור, מנהל שוק ישראל של "אורטל קמינים", שמתמחה בייצור ושיווק מגוון רב של קמינים בארץ ובעולם, ממקום מושבה בהוד השרון.

21 צפייה בגלריה
הלל אדריכלות, קמינים אורטל
הלל אדריכלות, קמינים אורטל
הלל אדריכלות, קמינים אורטל
(צילום: מאור מויאל)

21 צפייה בגלריה
אדריכלית מירב שפיזון
אדריכלית מירב שפיזון
אדריכלית מירב שפיזון
(צילום: מאור מויאל, באדיבות אורטל קמינים)

21 צפייה בגלריה
תכנון גיא עזריאלי, באדיבות אורטל קמינים
תכנון גיא עזריאלי, באדיבות אורטל קמינים
תכנון גיא עזריאלי, באדיבות אורטל קמינים
(צילום: שי אפשטיין)


21 צפייה בגלריה
עיצוב מיכל מטלון אורטל קמינים
עיצוב מיכל מטלון אורטל קמינים
עיצוב מיכל מטלון אורטל קמינים
(צילום: אורית ארנון)

עוד מסביר תדמור "באופן טבעי כשהימים קרים, מתכנסת המשפחה סביבו כדי להתחמם, מה שיוצר סביבה אינטימית למפגשים. לאורך השנים הפך הקמין לסמל בסיסי של משפחתיות, חום ונוחות. לא בכדי השקנו לאחרונה, טכנולוגיית קמינים חדשה בשם הולוגרפיק. זהו קמין חשמלי, המדמה להבה בצורה ריאליסטית במיוחד, ללא אש וללא צורך בתחזוקה. הקמין משלב גזעים קרמיים עמידים והולוגרמת להבה, ליצירת מראה טבעי. הוא מתאים לבתים פרטיים, דירות, לובאים, בתי מלון ופרויקטים מסחריים, הודות להתקנה גמישה ותחזוקה מינימלית.

21 צפייה בגלריה
רוני תדמור, מנהל שוק ישראל, אורטל קמינים
רוני תדמור, מנהל שוק ישראל, אורטל קמינים
רוני תדמור, מנהל שוק ישראל, אורטל קמינים
(צילום: יח"צ)

האי במטבח כמוקד משפחתי

גל נרדי, סמנכ"לית שיווק בלמינם

21 צפייה בגלריה
חיפויים למינם (שת"פ עם למברוגיני) - האי כמוקד משפחתי
חיפויים למינם (שת"פ עם למברוגיני) - האי כמוקד משפחתי
חיפויים למינם (שת"פ עם למברוגיני) - האי כמוקד משפחתי
(צילום: יח"צ למינם ישראל)

21 צפייה בגלריה
חיפויים למינם - האי כמוקד משפחתי
חיפויים למינם - האי כמוקד משפחתי
חיפויים למינם - האי כמוקד משפחתי
(צילום: יח"צ למינם ישראל)

21 צפייה בגלריה
חיפויים למינם - האי כמוקד משפחתי
חיפויים למינם - האי כמוקד משפחתי
חיפויים למינם - האי כמוקד משפחתי
(צילום: יח"צ למינם ישראל)

21 צפייה בגלריה
חיפויים למינם - האי כמוקד משפחתי
חיפויים למינם - האי כמוקד משפחתי
חיפויים למינם - האי כמוקד משפחתי
(צילום: יח"צ למינם ישראל)

בשנים האחרונות הפך האי במטבח לאחד האלמנטים המרכזיים ביותר בבית הישראלי. מעבר לפונקציונליות הרבה שלו, יוצר האי מקור מפגש מרכזי שבו המשפחה מתכנסת מדי יום – לבישול, ארוחות קלות, קפה של הבוקר, שיעורי בית, אירוח, שיחות ורגעים משותפים. גל נרדי, סמנכ"לית השיווק של למינם, מסבירה "הפופולריות של האי נובעת ממיקומו האסטרטגי במרכז החלל הציבורי, מה שהופך אותו לנקודת מפגש טבעית לכל בני המשפחה. בזכות האי, בעצם כל מי שמבשל הינו שותף להתרחשות הביתית וחלק מהפעילות המשפחתית. בהתייחסה למגמות השולטות בעיצוב האי, מסבירה נרדי "המשפחה הישראלית מעבירה משטח כמה שיותר גדול, לטובת אחידות ונקיון עיצובי. נפרדנו מהגוונים הכהים, והגיעו הגוונים הבהירים, גווני התבלין, בעיקר גווני החול, לצד הירוק שמביא את הטבע והרוגע הביתה".

21 צפייה בגלריה
גל נרדי, סמנכלית שיווק LAMINAM ישראל
גל נרדי, סמנכלית שיווק LAMINAM ישראל
גל נרדי, סמנכלית שיווק LAMINAM ישראל
(צילום: כפיר זיו)

הבריכה היא ציידת המשפחות

אבנר צדוק, מנכ"ל פלגים

21 צפייה בגלריה
אדריכלות ועיצוב הנקין שביט
אדריכלות ועיצוב הנקין שביט
אדריכלות ועיצוב הנקין שביט
(צילום: פיליפו פולי (מילאנו), בריכה פלגים, אבנר צדוק)

21 צפייה בגלריה
אדריכל איתי גרשי
אדריכל איתי גרשי
אדריכל איתי גרשי
( צילום: עמית גירון באדיבות פלגים)

21 צפייה בגלריה
גלים גנים, בריכות פלגים
גלים גנים, בריכות פלגים
גלים גנים, בריכות פלגים
(צילום: בן רוטשטיין)

21 צפייה בגלריה
גלים גנים, בריכות פלגים
גלים גנים, בריכות פלגים
גלים גנים, בריכות פלגים
(צילום: בן רוטשטיין)

"כן כן קוראים לה גם ציידת המשפחות", מסביר אבנר צדוק, מחברת פלגים. "גם כשהמגרש לא נכון מבחינת הגודל או הצורניות שלו או הטופוגרפיה כדי להכיל בריכה, וגם אם הרישוי מורכב, המשפחה הישראלית יודעת ומבינה שהבריכה היא כוח והם לא מוותרים עליה, גם אם המשמעות היא בריכה קטנה וצרה – לכן יש טכנולוגיות שונות שמאפשרות תפעול נכון שלה. לא בכדי יש המכנים אותה כציידת משפחות. בכוחה לגרום לגדולים שעזבו את הבית לרבוץ בבית עם הנכדים בשבתות וחגים, בכוחה לגרום לילדים להזמין את החברים בסופ"ש, ועוד. הבריכה פשוט חשובה ומהותית למשפחה הישראלית והיא כבר ממש לא נחלת העשירון העליון, או נחלת בתים גדולים ומגרשי ענק.

21 צפייה בגלריה
אבנר צדוק, מנכל ובעלים פלגים בריכות
אבנר צדוק, מנכל ובעלים פלגים בריכות
אבנר צדוק, מנכל ובעלים פלגים בריכות
(צילום: שבי קדם)

יוצאים למרפסת

שי דוד, מחברת כרכום-עיצוב נוף

21 צפייה בגלריה
כרכום עיצוב נוף
כרכום עיצוב נוף
כרכום עיצוב נוף
(צילום: עודד סמדר)

21 צפייה בגלריה
כרכום עיצוב נוף
כרכום עיצוב נוף
כרכום עיצוב נוף
(צילום: אלון גרגו)

21 צפייה בגלריה
כרכום עיצוב נוף
כרכום עיצוב נוף
כרכום עיצוב נוף
(צילום: עודד סמדר)

21 צפייה בגלריה
כרכום עיצוב נוף
כרכום עיצוב נוף
כרכום עיצוב נוף
(צילום: אלון גרגו)

21 צפייה בגלריה
שי דוד, מנכל כרכום עיצוב נוף
שי דוד, מנכל כרכום עיצוב נוף
שי דוד, מנכל כרכום עיצוב נוף
(צילום: אלון גרגו)

הפופולריות שלה הקורונה נסקה לגבהים חדשים ומאז היא רק מתרוממת. המרפסות בבית הישראלי הן כוכבות של ממש. אי של רווחה ונחת. עשרות מ"ר שמגדילים משמעותית את הבית ואת מרחב המחייה. שי דוד, מחברת כרכום עיצוב נוף מסביר "המרפסת הרחיבה את מרחב המחייה בבית הישראלי. היא לא עוד חלל שההתייחסות אליו היא משנית ואם נשאר תקציב אז פונים אליו, היא חלל שמראש מוקדש עבורו תקציב מכובד שכמעט ואינו נופל מתקציב הפנים וכולל תכנון מוקפד עם מטבח חוץ, שפע של צמחייה, פינות חמד, פרגולה ועוד בהתאם לגודל החלל". עוד מסביר דוד "המרפסת היא המקום בו נמצאת המשפחה, המקום בו מתרחשת חווית האירוח, ובטח ובטח בדירות שבמגדלים תפקידה לספק לנו חיבור לטבע ועם תכנון נכון גם פרטיות מהשכנים".