ביקשנו לשמוע ממנו על הטרנדים העכשווים בעולם האדריכלות, על הטעם הישראלי השכיח, וכיצד הוא מצליח לבלוט בשוק בו יש מאות מתחרים מסביבו, על כך ועוד בכתבה הבאה.
משה אלמוג: אדריכל של הפרטים הקטנים
3 צפייה בגלריה
משה אלמוג, בן 73, הוא שם דבר בעולם האדריכלות בישראל.
משה אלמוג, בן 73, הוא שם דבר בעולם האדריכלות בישראל.
משה אלמוג, בן 73, הוא שם דבר בעולם האדריכלות בישראל.
(צילום: עדי כהן צדק )
את לימודי המקצוע עשה לפני למעלה מ 45 שנים בטכניון בחיפה, ולאורך הקריירה המקצועית שלו כעצמאי הוא שירת כבר אלפי לקוחות מרוצים, כאשר הגשים עבורם את כל החלומות ממשרדו הממוקם בעיר נתניה.
הקולגות בתעשייה מכנים את משה "האדריכל של הפרטים הקטנים", על כך הוא הסביר לנו:
"השלמות היא בפרטים" או "הפרטים עושים את הבית", שתי אמרות המשמשות נר לרגלי.
תפיסת העולם שלי אומרת כי הכל מתחיל ונגמר בפרטים הקטנים ואסור לדלג או להמעיט בערכו של אף פרט, קטן ככל שיהיה.
אני מאמין בחשיבות תהליך העבודה על כל שלביו, החל מהסקיצה הראשונה ועד לפרטי הביצוע הקטנים ביותר, שימוש בשיטות עבודה מתקדמות, מקצוענות, דיוק בבחירת החומרים, פיקוח וניהול, תוך כדי הקפדה על רמת ביצוע הגבוהה ביותר".
משה אלמוג: ייעוץ ודיאגנוזה
למדנו כי הכל מתחיל בפגישת ייעוץ ראשונית שאורכת כשלוש שעות במשרדו של משה אלמוג בנתניה. בפגישה מאבחנים את הצרכים, הבעיות והדרכים לפתרונן בעזרת תכנון תקציבי מדויק.
הפגישה הזו חוסכת זמן וזריקה של כסף מיותר, כי היא מונעת מאותם הלקוחות לבצע טעויות שאינן מחויבות במציאות, על כך משה פירט:
"לפני הפגישה וכדי לדייק ולהפיק מקסימום תועלת ככל האפשר, אני שולח אל הלקוחות שאלון מגורים מסודר למילוי, שאותו הם יחזיריו לי עם תמונות, סרטונים ותוכניות של הבית.
במידה ויש צורך לדייק, אני שולח מודד למדידה פנימית כולל סרט תלת מימד, ונערכת שיחת טלפון להבהרות נוספות ותיאום ציפיות עם קביעת תאריך ושעה לפגישה עצמה.
ביום הפגישה אני כבר אהיה מוכן ומצויד עם סקיצה ראשונית, לוחות צבע, חומרים, קטלוגים המותאמים ללקוחות ועוד, כאשר בפגישה עצמה ננתח את מהות הבית ונגלה מה לא עובד מבחינה פרוגרמתית.
כמו כן נעבוד על הסקיצה המושלמת, ולבסוף ננתח את העלויות על מנת לעמוד בגבולות התקציב שעליו הוחלט.
סגנון העבודה הזה מנקה את השולחן מבעיות שעלולות לצוץ כשאנו נהיה עמוק בתוך הפרויקט, כי הכל ברור, ידוע ושקוף מראש.
כל סגנון עבודה אחר לטעמי מייצר בעיות לחינם, אני יודע שהשיטה הזו שבה אני עובד שונה מרוב רובם של האדריכלים בארץ, אבל לא סתם אני נמצא בתחום כבר למעלה מארבעה עשורים, כך שהשיטה שלי עובדת על הצד הטוב ביותר".
3 צפייה בגלריה
בית דו משפחתי קו 2 לים בנתניה
בית דו משפחתי קו 2 לים בנתניה
בית דו משפחתי קו 2 לים בנתניה
(צילום: ויקטוריה מנשירוב)
השפעות הקורונה על עולם הנדל"ן
כיום עיקר ההתמקדות המקצועית של משה נוגעת במגורים באזור המרכז והשרון, כאשר הקהלים מולם הוא עובד הם רוכשי דירות ובתים פרטיים מקבלנים או מיד שנייה, המבקשים למקסם את השטחים ולשדרג את סביבת המגורים שלהם. כמו כן הוא מתמחה גם בבניה חדשה, תוספות ורישוי בניה.
שאלנו את משה האם הוא חש בשינוי והשפעה של הקורונה על עולם הבניה?
"בוודאי, יש עלייה גבוהה מאוד של משפרי דיור ויש מי שמשקיעים יותר ויותר בבתים שלהם, דבר שלא היה קיים קודם לכן באחוזים הללו.
מי שמתגוררים בדירות מחפשים כיצד לרווח ולהרוויח חללים גדולים יותר על מנת שלא ירגישו תחושה של מחנק, כי כיום לא רק מתגוררים בבית, אלא זהו מקום שממנו רבים עובדים.
זה נכון גם בכל הנוגע לבתים פרטיים, שם הדגש הוא על השטח הירוק בחצרות, אנשים מחפשים כיצד לשדרג את השטחים הללו, שיהיו יותר מרק גינות".
עד כמה ניתן לשדרג דירה מיד שנייה, והרי הכל בה כבר מובנה?
"מהניסיון שצברתי לאורך השנים אני יודע כי בכל חלל מסתתר פוטנציאל גדול מאוד לשינוי.
כשאני מגיע לפרויקט אני נוטה להסתכל קודם כל כיצד ניתן לנצל אחרת את החללים. באופן טבעי כשמדובר בדירות קטנות האתגר גדול יותר, אבל השינוי תמיד אפשרי.
זה אומר למשל לנצל אחרת מקומות של אחסון דברים, לשנות את התאורה, לפתוח קירות ולשחרר שטחים ציבוריים כך שאלו יהיו יחידה אחת גדולה, ויש עוד כל מיני שיטות כיצד לנצל בצורה מקסימלית את הפריטים השונים בבית.
יש גם את הנישה של עיצוב הבית, עולם שגם בו אני עוסק, כך שאפשר לעשות קוסמטיקה אחרת לקירות ולסביבה כולה, כי לא הכל חייב להיעשות על ידי ניתוח פלסטי בדמות שבירה של קירות".
3 צפייה בגלריה
דירה במגדל מגורים - BRIGA TOWERS
דירה במגדל מגורים - BRIGA TOWERS
דירה במגדל מגורים - BRIGA TOWERS
(צילום: ויקטוריה מנשירוב)
מהו הטעם הישראלי השכיח מבחינת סגנון עיצוב בימים אלו?
"היום כמעט כולם רוצים אי במטבח, כיוון שהמטבח הפך להיות למרכז העניינים בבית.
המטבח של היום מתפקד כמו הסלון של פעם. זה אומר שיש בו טלוויזיה, ישיבות הבית ועיקר ההתנהלות בבית מתרכזים בו, הרבה מעבר להכנה של אוכל וארוחות משפחתיות, לכן הדרישה היא שהמטבח יהיה כמה שיותר גדול ופתוח".
משה אלמוג: יצירת קשר
לפרטים נוספים אודות שירותי האדריכלות ועיצוב הבית של משה אלמוג, ניתן ליצור מולו קשר בטלפון: 052-5774726
דף נחיתה - https://lp.vp4.me/pgs7